Annons:
Etikettövrigt
Läst 6133 ggr
Greigh
2013-02-07 10:10

Presentation - Vem är du?

Tänkte börja presentera mig, så att alla vet vem sajtvärden på Skräckfilm är.

Mitt namn är Greigh Johanson. Jag är en 26 årig film-entusiast och bosatt i Varberg med sambo och en son på snart 10 månader gammal.

Jag har varit en inbiten skräckfilms-fanatiker sedan jag var 6 år och min allra första skräckfilm jag såg var "The Exorcist" när jag var 4 år. Jag gillar mycket inom skräckfilm, men inte riktigt allt. Jag är frälst i kannibal och zombie-genren, helst äldre Italienska och spanska filmer från 70-80 tal. Jag gillar också psykedeliska, surrealistiska och extrema skräckfilmer. 

Jag har en film-samling som ständigt växer, då jag älskar att samla på film. Jag har en samling på omkring 1500 filmer idag och har bara samlat under 5 års tid.

På min fritid tittar jag inte bara på film, utan jag recenserar film också. Jag skriver för min blogg "Surreal Goryfication" som är en svenskbaserad webbzine som riktar sig ut till det internationella folket. Jag skriver även åt en fysisk tidning vid namn "Horrophobic Fanzine" som är en tidning som tipsar om independent skräck. Vi håller just nu på att skriva vårat 3:e nummer.

De två första numrerna går att beställa här:
http://www.horrophobic.n.nu

Jaa, vad skall jag mer säga om mig?
Jag avskyr moderna skräckfilmer, jag hatar re-makes och när jag ser filmer med CGI-effekter (datoranimation) så vill jag i stort sett stänga av filmen. Men jag anser att det är viktigt att även uppdatera om sådana filmer för att hålla detta forum vid liv.

Det var lite om mig. Nu hoppas jag att få se en presentation om er också :)

  • Redigerat 2022-05-17 09:20 av Niklas
  • Redigerat 2022-08-22 12:59 av Calcifer
Annons:
Rita-S
2013-02-11 12:19
#1

Rita heter jag, värd för fibro och julen (totalt inte anhöriga sajter till skräck i övrigt) och skräck-älskande. Är dock rätt alltätande inom film men mitt hjärta är tredelat i fantasy, sci-fi och skräck.

Jag är tyvärr inte alltätande inom skräckfilmer. Många kan jag se och tycka är skitbajs och dårliga, och jag är rätt svår att få riktig skrämd dessutom. Det försvårar då jag förväntar att en skräckis skall göra mig skrämd åtminstonen EN gång under filmen ;) Men när det väl faller på plats så är jag en lycklig kvinna!

Mina favoriter inom filmer hamnar lätt på den asiatiska sidan. Jag har lidit mig genom hollywoods refilmatisering av Ringu, och jag led mig genom Buffy i The Grudge med. jag är inte främmande för refilmatisering, men listen för dessa ligger bra mycket högre än för orginalet. Och det kvittar vilken genre filmen är i utgångspunkten..

jag är manisk mot "koka soppa på en spik" tendenser på att köra ut en till.. och en till.. och än en till när den första filmen blev en brakare i filmvärlden på det positiva viset. Vilket får mig att rysa när exempelvis Disney kommer med Timmon och Pumpa nummer 23 och så vidare.

Jag älskar att köpa orginalt på dvd eller blueray när jag värkligen fastnar på en film, och min favoritaffär är Boa i Hudiksvall där! begagnat eller nytt kvittar för mig om det är i bra skick.

Mina två favvisförfattare inom litteratur är Stephen King och Dean Kontz, och att se deras böcker filmatiserat kan vara en fantastisk upplevelse.. eller även inte. I bland går det inte så bra med vad jag sett i min fantasi medan jag läste boken och hur regissören tycker det skall vara och vad som är viktig. Men det kan vara roligt ändå!

Annars? Jag älskar djur och samlar på mig, 3,5 katt, en hund, en häst och en make. Vi har en halv villa och en hel stationsvagn, bor på landet, jag jobbar, driftar sajter och server, spelar datorspel, kikar filmer och serier, läser böcker och lyssnar till musik. När jag hinner forsöker jag låtsas vara jättesocial innimellan ;) Jobbar inom kundtjänst för teknisk support, och hjälper folk att reda ut trassel med skrivare och datorer. Är en feg hobbyförfattare som skriver för skoj och drömmer om utgivning.

Hej :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Greigh
2013-02-12 10:16
#2

Rysligt välkommen till Skräckfilm i fokus Rita. Hoppas du kommer följa denna sajten och hitta tips och gärna bjuda på tips och delta i konversationer :D

Rita-S
2013-02-12 11:16
#3

Jag är redan medlem, och kommer självklart att bidra med det jag kan! Jag får erkänna att jag är inte manisk samlare, och har häst som äter en del mat och sådan så jag har inte råd att köpa så många filmer som jag värkligen vill, men jag älskar rysare och tittar gärna :) Jag köper det jag kan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Tilde]
2013-02-17 17:17
#4

Jag heter Tilde och är 21 och gammal och skräckfilmsälskare! 😃

Jag såg min första skräckfilm (ja, hela filmen alltså) när jag var ca 9 år gammal och det var filmen The Gift, som skrämde mig i några dagar, haha. Sedan dess har jag fastnat för skräckfilmer och den kicken man får av en riktigt bra sådan!

Min favoritgenre inom skräcken är zombiefilmer, men jag gillar även de mer rysliga seriemördarfilmerna. Några favoriter för mig är Braindead, REC, The woman och Hostel II. Kan även säga att jag älskar skräckkomedier, när Braindead ändå var på listan. 

Jag är inget fan av spök/demonfilmer så som Paranormal activity eller liknande "spökhusfilmer". Nej, det är för "overkligt" för mig. 🎧

hahael
2013-02-17 20:15
#5

Jag får väll titta in här dåra. Jag heter Hanna och är 12 år, dock "redan" en stor skräckälskare sen en tid tillbaka. Den första riktiga skräcken jag såg va Case 39. Men det var inte fören jag såg The Ring som det tog fart. Min syrra (19 år) var så in i helsike rädd för Samara men jag känner ett speciellt band till henne. Hon liknar mig lite på ett sätt, därför brukar jag ibland fundera över hur de skulle vara att vara inne i tv:en med henne. Många tycker jag är lite creepy när jag sitter helt paralyserad när hon kommer in i bild. xD

Annars spelar jag mycket WoW och vad heter min gubbe om inte Samara såklart <3 Ja de va nog ja de.. xD

Klart att laxen ska ha en jolle

[GerbilLooover]
2013-02-17 20:57
#6

Jag heter Alexandra och har nyss fyllt 12 år. Jag är ganska ny på skräckfilmer och har sett The Ring 1 & 2 och Scream 1, och håller på att titta på 2:an. Det kommer nog bli mer skräckfilm för mig 😃
Förutom film så älskar jag djur, speciellt gerbiler och jag har två gerbiler och två undulater. Jag älskar även att spela piano och har spelat sen början på Oktober (?) 2011 och lär mig fort, just nu håller jag på att lära mig låten Concerning Hobbits, alltså gillar jag de lite svårare låtarna och jag lär mig för det mesta hemma själv, men brukar få hjälp av min mamma och min pianolärare.

Annons:
Torreador
2013-02-18 16:17
#7

Hej på er!

Shit vad kul med en skräckfilms-sajt!! :-D Jag älskar skräckis och har gjort ända sedan jag var liten! Nu är jag 40 bast och lika barnsligt förtjust än :-)

I övrigt är jag en klantig men glad Bloggande Bondmora (mjölkbonde). Bloggar på www.bondmoran.nu

Har huset fullt med djur, barn och äkta män. Eller bara 1 man när jag tänker efter men annars stämmer det bra. 

Ni kan läsa om djuren och familjen på bloggen på sina respektive sidor om ni vill.

När det gäller skräckfilm så gillar jag det mesta men inte de flesta om ni förstår vad jag menar. Jag har favoriter som är både zombiefilmer, spökfilmer och psykologiska thrillers. 

Är inte förtjust i splatterfilmer. Gillar inte Saw och liknande filmer heller. Jag tycker inte de är läskiga, bara ett slags "gottieri" i obehagligheter. 

Nä, jag vill sitta och bita skinnet av fingrarna och hoppa högt i soffan och dra in fötterna under filten. Då är skräckfilm som bäst :-D

Kram på er

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Dick Winchester
2013-02-18 18:47
#8

Får ta en liten presentation jag med;)

Jag är en filmtokig Malmöbo som snart blir 35 år. 

Jag verkligen ÄLSKAR allting SKRÄCK, där jag ser och köper nästan allt jag kommer över! Är smått manisk när det kommer till allt som har med genren att göra. 

Blev tidigt intoducerad till skräck, då min faster och hennes dåvarande man öppnade en videobutik här i Malmö, tidigt 80-tal, vilket innebar att vi hyrde film gratis. Mina föräldrar plockade hem en hel del skräckfilm, och mitt tidigaste skräckminne är The Town That Dreaded Sundown, som dom lånade i min fasters butik. Ett par år senare åkte min andra faster till London för att plugga SFX Make Up, och när hon kom tillbaka blev jag hennes personliga övningsdocka. Och som referensmaterial använde hon skräckfilmer, vilka jag mer än gärna tittade på med henne.

Är också löjligt förtjust i 80-talsfilmer, i alla genrer. Min fru, som också älskar film, och jag fick för ett par år sen, för oss att vi skulle se 365 st 80-talsfilmer på 1 år. Vi klarade tyvärr inte av det, men såg ändå ca 100-150 filmer, allt från skräpiga sexkomedier som The Last American Virgin, till flumfilmer som Xanadu. Riktigt roligt var det:)

Har också två barn. En son på 8 år och en dotter på 2 år, och båda mina barn är såklart namngivna efter karaktärer från två av mina favoritskräckfilmer:)

Älskar katter. Har två glidare här hemma;)

Älskar att resa. Åker ofta till London, där min frus syster bor, en stad som jag verkligen rekommenderar. Andra favoritställen är Los Angeles, Cannes och Las Vegas.

Tycker mycket om musik också, främst hardcore och punk, men lyssnar även en del på indie- och undergroundhip-hop. Mitt absoluta favoritband är Beastie Boys.

Torreador
2013-02-18 22:27
#9

Men åh, nu blev jag nyfiken!! Vad heter dina barn?? :-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Dick Winchester
2013-02-18 22:49
#10

Min son heter Damien och min dotter heter Regan:)

Torreador
2013-02-19 00:02
#11

Coolt :-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

beezus
2013-02-22 22:59
#12

Hejj hejj alla där ute! :) Jag tycker om skräckfilmer, eller, tja… är väldigt kräsen egentligen vad jag gillar och inte. Och vi tar väl det här då, JA jag är bara 14 och jag är medveten vad jag ger mig in på, sett skräckfilmer har typ aldrig ens drömt en endaste mardröm från någon film jag sett. Och ja om jag skulle bli dömd för livet, vilket inte är så troligt, så är det bara att jag skyller mig själv :) Men vad gillar jag då? Kan ju säga att sådana "pop-ups" är väl det som skrämmer mig, så det är jag inte så mycket för, utan skräcken ska liksom finns där så man hinner fundera lite ;) Nej, för mig är det bara spöken som gäller Inte massa zombie's, monster och ja vette sjutton vad det finns för nått? Förstår inte det läskiga med det heller.. Andar, spökande hus, och så! Kanske oxå en liten gumma som spår ut något riktigt läskigt! Det gillar jag! Fast det ska alltså vara en handling i de hela. Och en till sak är att jag inte vill se massa blod och avhuggna huvuden. Det kan jag tycka är hemsk, alltså bara disgusting. Förutom skräckfilmer har jag ett vääldigt stort intresse för Asien. Så asiatiska filmer är ju inte helt fel ifall nån tipsar någon gång ;) Har sett The Grudge vilket kan vara bra att utgå från. En film som utspelar sig i Asien, spöken-andar, lagom mycket blod, och en handling med ett "clear" slut.

- Precis.

Sinbad
2013-03-02 21:29
#13

Jag är en filmfantast med ena foten i Småland och den andra i Stockholm. Enda sortens filmer jag inte riktigt fastnar för är actionfilmer - annars går allt bra, och speciellt SKRÄCK 🙂 Min stora dröm är att kunna arbeta med film på ett eller annat sätt.

Annons:
[Viiicksen]
2013-03-07 20:54
#14

Viktoria heter jag! Började se på skräckfilmer när jag var ungefär 14 år gammal då jag drömde väldigt mycket mardrömmar. Bestämde mig för att möta min rädsla och sedan dess har jag alltid älskat att se på skräckfilmer. 

När jag var 16 år startade jag upp en skräckfilmsklubb som hette "Filmfånarna", vi sökte bidrag och fick tusen kronor en gång i månaden som vi köpte skräckfilmer för och vi var ungefär 12 medlemmar. 

Nu fyller jag snart 20 år och är fortfarande galen i skräck. Jag tycker om de flesta typerna, jag är inte speciellt kräsen. Men jag vill gärna att filmerna ska vara genomtänkta och man ska kunna fångas av otäcka känslor. En skräckfilm ska sätta spår i psyket - som jag brukar säga.

😈

[jadestone]
2013-03-14 02:15
#15

Hej allihop!!

Ytterligare en stolle här som roar sej me att titta på skräck i stora mängder, bra som dålig.

De flesta filmer berör mej inte så mycket men det finns en o annan som får det att krypa i skinnet på mej eller får mej att hålla på att trilla ut soffan :)

Min första skräck vet jag inte om jag kommer ihåg men jag kommer ihåg att jag hade My best friend is a vampire. Den är lika rolig idag som den var då. Sen har man ju alltid poltegist o Freddy Kruger som favoriter sen man va liten!!

Zadeira
2013-03-19 11:05
#16

Efter att ha hängt här ett tag får jag väl skriva ett par ord om mig.

Är en snart 26-årig tjej som tittar en del (men inte tillräckligt) på skräck. Det är svårt att specificera vilken sorts skräck jag tycker bäst om, men jag är tyvärr lite för ung för att uppskatta de gamla klassikerna och tycker mest de är en tråkig plåga att titta på. (Exoristen är väl undantaget, den är otäck.)

Bland favoriterna hittar man bland annat House of 1000 corpses, Frontier(s), SAW/Hostel/Paranormal Activity-serierna, Silent Hill och The Human Centipede 2 (ettan var värdelös, tvåan var däremot riktigt underhållande). Egentligen är väl gore och spök/demon-skräck det jag föredrar mest för de fåtal scener man faktiskt hoppar till av eller tycker är lite visuellt äckliga.

Mitt tydligaste minne av en film som verkligen satte sig är August Underground. Jag mådde dåligt hur länge som helst efter den. Min bror (6 år yngre) såg den också och tyckte den var tråkig och förstod inte vad jag tyckte var så psykiskt påfrestande med den.

Ibland tvingar pojkvännen mig att titta på annat än skräck och det har ju visat sig att det finns ett fåtal filmer utanför gengren som jag faktisk tycker är bra, men får jag välja så är det någon form av skräck/thriller/sci-fi som gäller.

Greigh
2013-03-19 12:06
#17

#16
Välkommen till Skräckfilm i Fokus och tack för din presentation :)

Alla är vi olika känsliga när det kommer till film. Personligen så älskar jag hela August Underground-serien, då Fred Vogel och gänget lyckades att fånga den autentiska delen av terror. Det är svårt att göra en film-serie så pass trovärdig som den. Själv är jag väldigt förtjust i AU - Mordum. Där de visar autentisk våld på riktigt. Jag tycker inte det är särskilt skrämmande på bild, men går man in på djupet av hela uppsättningen så blir det annorlunda av det hela.

Har du några bra Gore-filmer att tipsa om, så vänd dig gärna till den sektionen här på forumet. Jag är frälst i gore-filmer och behöver uppdatera mig inom den kategorin :D

Quenzi
2013-03-26 14:31
#18

Hej hej! :) Brukar kika in här ibland men skriver inte så jättemycket dock, men iallafall, jag heter Linn och är snart 14 år (om lite mindre än 2 veckor). Jag hinner inte kolla så jättemycket på film, men blir det något så kollar jag på skräck! Mina favoriter är zombie-filmer och filmer med mycket blod och grejs (som saw tex), fast det som skrämmer mig är spök-filmer. 

Den första skräckfilmen jag såg var nog Return To House On Haunted Hill, då tyckte jag den var hur läskig som helst, men nu ca 4 år senare så tycker jag inte att var så värst läskig. Fast jag gillar att det är både (det läskiga) med spöken och en massa dödande. 

Saw filmerna är nog mina favoriter, fast bara dom första, filmerna efter att Jigsaw dog blev bara tjatiga, förutom en scen i 7an - Cartrap, men det är bara för att en av mina favoritartister är med i den. ^^

PJUM

[nathalie44]
2013-03-29 08:45
#19

hej

jag är 11 år och älskar skräckfilmer jag har sett the ring 1, alla scream, saw 1 2 3 4 5 och kollar på 6an nu, shining, the texas cainsaw massacre, jag vet vad du gjorde förra sommaren, halva resident evil har nog sett fler da. Jag har 2 katter och är helt freakad i Linkin Park

[THEfluffyRAT]
2013-04-14 15:31
#20

Hej, jag hittade precis den här iFokus sajten och är super glad över det! Amanda heter jag och mitt skräck films intressen började när jag var 10-11år då min brorsa började visa skräck filmer för mig, vi såg bara på zombie filmer då och det är nog därför jag gillar zombie filmer allra mest, Romeros så klart. Sedan älskar jag Stephen Kings böcker och så klart filmerna, mest the shining och pet sematary ;) ja det får väl räcka!

Annons:
[frankiboy]
2013-04-29 10:37
#21

Hej!

😎Fick precis av en ren tillfällighet upp denna sajt. Har alltid diggat skräck och allt vad som sker runtomkring genren s a s. Det som vurmar mitt hjärta är helt klart de gamla rullarna från Universal Pictures, men visst, lirare såsom Jason Voorhees, Dr Hannibal Lecter, etc. går heller inte av för hackor! Har här hemma i glasmontrarna så gott som allt i vad som under åren kommit ut i plastmodeller (Horror). Håller just nu på med att spruta lite färg på tjejen (Julie Adams) - som hade en stor roll i den famösa rullen: Black Creature from the Black Lagoon. Jättebra att många lirare gör nya s.k. verktyg, men även ger ut nygamla bygglådor av härliga skräckisar, etc. Jaa, vad skall jag mer säga…joo jag äger även ett par bok-hylle fack som är fyllda med skräckis-rullar (DVD). Jag och mina två ocicat-vänner brukar bänka oss här nere i källaren framför plasma skärmen och där hinkar vi i oss popcorn, etc. och spanar på Horror movies. Kan kort försäkra att de här två busarna är lika intresserade som jag. Har i alla fall aldrig sett dem slagga mitt i filmen, men annars är de båda suveräna att både ligga här & där och dra sig.

Mvh

majala
2013-06-01 16:19
#22

#10 Haha, vad roligt. Har själv en 10-månaders son som heter Fred (inspiration: Freddy Krueger).

Dick Winchester
2013-06-01 20:34
#23

#22 Grymt! "high five";)

[pepparkatt]1
2013-06-01 23:12
#24

Hej! Heter Amanda och är 25, älskat skräck sen mamma och jag kollade på Bram stoker's Dracula och har sedan dess försökt hitta filmer som skrämmer mig! Vilket verkar vara nästintill omöjligt. Hoppas på att få tips här iaf! Älskar zombies och övernaturliga filmer (spöken typ) och önskar att få finna DEN filmen som får mig att sova med lampan tänd :-)

Calcifer
2013-07-25 16:27
#25

Heter Calcifer och är  25 om åtta dagar. Jag har varit ett fan av skräck i nästan hela mitt liv. Såg Det när jag var 7 och läste min första King bok året efter. Har tyvärr kollat på så många skräckfilmer nu att jag börjar få svårt att hitta något jag tror jag kommer gilla. Jag tycker gamla skräckfilmer som klump är ganska halvdåliga, men det finns naturligtvis vissa som är fruktansvärt bra ändå. Jag anser inte att vampyrfilmer är skräck, då jag aldrig varit rädd för vampyrer eller sett dem som något skrämmande. Min absoluta favorittyp av skräckfilmer är paranormalt. Som typ Grave Encounters.

Just nu är jag inne i en period då jag kollar mycket på Japanska skräckfilmer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Yoshi]1
2013-12-20 11:00
#26

Hallå!
Jag är en 23-årig tjej bosatt med min sambo & våra hästar, getter, hundar, katt, höns, smådjur, terrariedjur & vattenlevande djur. Jobbar som ridlärare för barn & vuxna mellan 6-57 år.

Första "skräckfilmen" jag såg var Hajen (1975) & är fortfarande en av mina favoriter annars minns jag väl hur jädra rädd jag blev för Djurkyrkogården (1989) ;)

Jag har haft ett stort intresse för skräckfilmer sedan många år tillbaka & är samlare av äldre skräckfilmer.
Favorit genre är zombies-, slasher-, splatter- & kannibalfilmer. Gillar inte nya skräckfilmer & förstår inte hur de tänker med remake av redan grymt bra filmer!
Förutom att jag har ett stort intresse för skräckfilm & djur så spelar jag även mycket tv-spel, skapar, pysslar & målar :)

KastKatt
2014-01-19 14:16
#27

Sicken lycka att hitta en sajt om BARA skräck!

Heter Michelle och är 22 år gammal som studerar till bibliotekarie, är vegan, har två galna råttor vid namn Sokrates (Willard) och Akira (Kurusawa och anime). 

Jag är galen i film och köper gärna film så ofta jag kan, har nu börjat närma mig 300 stycken tror jag!

Älskar skräck men gillar inte "amerikansk modern skräck". Jag älskar asiatisk spökskräck, koreansk tortyrskräck, spansk stämningskräck, and.. you name it! Jag har inget emot B-filmer inom skräck genren heller, så äger en hel del rullar som "RoboGeisha" om man nu kan räkna den till skräck. 

Sedan zombie och kannibalgrejer är alltid AWESOME men det får inte vara med utnyttjandet av verkliga djur. Cannibal Holocaust eller Grave Encounters (är väldigt säker på att de slår ihjäl en riktigt råtta i slutet) är inte okej. 

Har du bra filmtips så skicka dem till mig. 

Utöver det virkar, stickar, spelar och läser jag. Så ofta jag kan.

Peace out.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Ozzylover
2014-02-26 13:54
#28

Älskar skräck men hatar blod och våld ir men på film är det underbart och jag söker känslan att bli rädd och då får filmen 10 Ozzy" händer sällan tyvärr men älskar att krypa upp i mörkret med tända ljus och en filt. Sett det mesta i skräckväg, fick en nu favoritfilm Mama 2013 en vacker film och ovanlig handling så den får ni inte missa. Sen är Rob Zombies filmer helt underbara, han lyckas att få fram sköna karaktärer i sina filmer och gillar även hans musik och musik är oxå ett stort intresse och lyssnar gärna hårt \m/

Greigh
2014-02-26 14:10
#29

Hej och välkommen!

Tyvärr tycker jag att Rob Zombie stjäl för mycket från gamla tidlösa klassiker, vilket gör att hans filmer blir urvattnade och saknar originalitet.

Karaktärer och handlingar i House of 1000 Corpses och Devils Rejects, (vilka är mina två favoriter av Zombie), är direkttaget från Jack Hills "Spider Baby", Wes Cravens "The Hills Have Eyes" och Tobe Hoopers "The Texas Chainsaw Massacre.", tre stycken odödliga klassiker som inte går att göra bättre idag.

Hans sämsta film var utan tvekan Lords of Salem, som effektivt stal plagiat från Dario Argentos "Suspiria" och José Mojica Marins "Coffin Joe-trilogi".

Jag skulle vilja se Rob Zombie göra någonting alldeles eget bortom Grindhouse-effektiviteten. För Grindhouse-filmerna försvann under tidigt 80-tal och går inte att återställa med dagens filmteknik.

Ozzylover
2014-02-26 14:30
#30

Jag bor i fel land :) i USA hyllar fansen Lord Of Salem och jag håller med dom, han gör det medvetet att han kopierar av gamla filmer som han i sin tur älskar, och man måste nog älska Rob för att se hans storhet. Sen gillar jag att bli överraskad av filmer och en film som jag hyllar är I Saw the Devil (2010) Vilket skådespeleri och älskar handlingen, har du sett den filmen är helt ny så jag hänger inte med i trådarna om vad ni har sett. Men blev glad att jag såg ett forum för skräck, har svårt att se andra typer av filmer, och komedier ser jag sällan för jag skrattar på fel ställen :( förstår mig inte på dom alls. En del action går bra och även dokumentärer men skräck är nummer ett.😈

Greigh
2014-02-26 14:49
#31

Jo då, I Saw the Devil är fantastisk. Jag trodde att det skulle bli en ny Old Boy, men ack så fel jag hade. Den var smart och hade sina underhållande moment som man inte kunde undgå att skratta sig igenom.

Alla ser vi komedi på olika sätt. Det finns kärlekskomedi, dramatisk komedi och det finns svart och elak komedi. Jag gillar det sistnämnda alternativet.

En filmfavorit inom svart komedi är den japanska filmen "Visitor Q" av Takashii Mike som bl.a har gjort "The Happiness of Katakuris" och "Ichi the Killer". Han gör film med glimten i ögat och fångar alltid sin publik till skratt.

Wilma4ever
2019-01-13 23:34
#32

hej,

jag vet att här har inte nån skrivit på typ 5 år 🤫men jag ville bara typ hälsa mig välkommen då .☺️

Jag är  ny på sajten och är 14 år från skåne. Kom till iFokus för akvariefiskarnas skull men hittade denna också och då ville jag vara medlem. Får se om där är fler sidor inne här som man går med i men det blir inte ikväll…….

Jag har gillat skräckfilm alltid vad jag vet och brukar kolla på nån i veckan även om jag är kass på att komma ihåg vad dom heter efter ett tag. Jag ska skärpa mig på det om jag ska skriva om nån 🙂

Alltför overkliga filmer tycker jag inte är lika bra för det ska gärna vara så nära verkligeheten så att det SKULLE kunna hända på riktigt. Det är det som är mest skrämmande för mig.

Några av dom bra jag kommer ihåg namnet på är dom norska Fritt Vilt filmerna och en av dom som gjort intryck också är Bunny Game som är riktigt hemsk fastän den är gjord helt i svartvitt.! 😮

Det var lite om mig och det jag gillar!  See u!

Upp till toppen
Annons: