Annons:
Etikettsenaste-sedda-köpta-filmer
Läst 1386 ggr
Rita-S
2013-02-12 11:21

Vilka spontana köp?

Jag är en typisk sådan som vill se filmer innan jag köper dom, eller åtminstonen veta litegrann om dom. jag förlitar mig inte på resensioner utan jag lyssnar på bekanta jag vet har lik smak som jag om vad dom tycker, eller tittar på bio när filmen går där innan jag köper.

Men i bland blir det svårt, synnerligen när filmen kanske är 20-30 år gammal och jag alltså då är drygt sent ute för ett biobesök, och det kanske är en kult-film eller bara en liten film som man inte hittar så många ställen, och man står i valet och kvalet.. skall skall inte köpa?

Gör ni sådana spontana köp alls? ;)

Jag gör det inte alltid, men när jag gör det är det spontant och ofta baserat på hur framsidan ser ut, och baksidetexten.
Ett sådan exempel är filmen "Blood on Satan's claw" med Linda Hayden där jag bara på framsidan beslutade att köpa den filmen. Det var ett spontant köp som jag inte ångrar! Det är ett tag sen jag kom över den nu men jag tittar på den regelbunden!

(ps, om jag nu stoppade tråden fel ber jag om ursäkt!)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Greigh
2013-02-12 13:09
#1

Den hamnade inte fel överhuvudtaget. En kanon-tråd helt enkelt!

Jag är bolags-samlare och spontan-köper i stort sett hela tiden. Så länge jag vet att de och de bolaget släppt en ny film, så köper jag den oavsett vad det är för någonting. Jag kollar sällan upp filmen i förhand och jag tycker på så sätt att det är mycket mer spännande.

Jag kan tillägga att jag inte ens läser om filmens handling på filmomslaget. Jag slänger i filmen rent spontant utan några förvarningar :)

Rita-S
2013-02-12 13:12
#2

En super-spontan'is! Underbart! Har du någon lista över vilka filmer du faktisk äger nånstans ? :) Eller är det "se i filmhyllan vad du ser där" grejen? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Greigh
2013-02-12 13:49
#3

Jag har en lista på Filmtipset.se
Dock finns inte alla mina filmer registrerade där, men du finner en stor del av kollektionen här:
http://nyheter24.se/filmtipset/yourpage.cgi?page=collection&member=104417

Rita-S
2013-02-12 16:17
#4

Så man kan göra egen lista där? Intressant! :) Kanske jag skulle köra hårt på att regga mina filmer där med?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Greigh
2013-02-12 17:10
#5

Det tycker jag absolut att du skall göra :)

Dick Winchester
2013-02-16 11:29
#6

Spontanköper filmer som fan. Speciellt om det är billigt, reor och begagnat. Sen i julas har jag säkert köpt 40-50 filmer, många av dom som jag aldrig har sett. Skräck och 80-talsfilm köper jag in princip allt av om det är billigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: