Annons:
Etikettövrigt
Läst 1827 ggr
Rita-S
2/15/13, 10:47 AM

rekommendationstråden!

Tänkte det kunde vara lite roligt om vi hade en tråd där vi nämner filmer vi verkligen älskar, och sen frågar efter rekommendationer om fler filmer i samma stil från andra? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Dick Winchester
2/15/13, 4:12 PM
#1

Sånt här är alltid kul. Bra initiativ:)

Rita-S
2/17/13, 6:42 PM
#2

puttar upp med att berätta jag är riktig fan av asiatisk skräck som A Tale of two sisters, Ringu 1, 2 och 0, Grudge 1 och 2, samt liknande som Dark Water. 

Någon som har rekomendationer för mig ?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Greigh
2/17/13, 7:13 PM
#3

Audition är väl en av genrens absolut tidigaste filmer. Trots att jag inte är jätte förtjust i sådana filmer, så rekommenderar jag åtminstone den :)

[Tilde]
2/17/13, 7:26 PM
#4

Jag gillar lite olika slags skräckfilmer, mest zombiefilmer men också andra. Brukade älska asiatisk skräck jag med, men efter att ha sett ett antal så tycker jag att det finns för få originella.  :/

Jag skulle vilja tipsa om The woman. Den är inte direkt läskig, mer kuslig eller liksom skapar obehag. Den hade ett riktigt bra och oväntat (men ändå väntat) slut och var aldrig tråkig. Jag hade en obehaglig känsla hela kvällen efteråt!

Greigh
2/17/13, 7:32 PM
#5

Räknas Ab-normal Beauty in i genren må tro?
Annars är Uzumaki riktigt bra!

Rita-S
2/17/13, 7:46 PM
#6

Någon som har sett Harry Potters film Woman in black? ;) 

(notera, jag hade aningen svårt att lösriva mig från Daniel Radcliffs roll som Harry Potter ett lite tag i båörjan på filmen! )

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Greigh
2/17/13, 7:49 PM
#7

The Woman in Black gillade jag hyfsat bra,
men jag gillar original-filmen bättre :)

[Tilde]
2/17/13, 7:50 PM
#8

#6 Ja den har jag sett! Den var helt ok men inte så läskig :) Lite spännande var den i alla fall!

Rita-S
2/17/13, 8:09 PM
#9

Jag har faktisk missat att det finns en orginal, länka till den snälla du? :) Den måste jag ju självklart se!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Dick Winchester
2/17/13, 8:21 PM
#10

Finns inte bara ett original utan även en teateruppsättning som har gått i London sen 87(?). Filmen från 89 kan du se här: https://www.youtube.com/watch?v=7eQ5sFNUg9M&feature=youtube_gdata_player

Greigh
2/17/13, 8:30 PM
#11
Dick Winchester
2/17/13, 8:57 PM
#12

#2 Har du sett Shutter och One Missed Call?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Rita-S
2/17/13, 8:59 PM
#14

Shutter har jag men dvdspelarn har fel region så jag måste få tummen ur så jag kan fixa regionsfrihet på den så jag får sett den :)

One missed call har jag hört mycket skräp om.. dock inte sett. Har inte haft chansen. Något du rekomenderar?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Greigh
2/17/13, 9:02 PM
#15

Rita-S: vad har du för dvd-spelare?
skriv gärna ett PM med produktionsnamn och nummer, så kan jag nog fixa en crack-nyckel åt dig :)

Rita-S
2/17/13, 9:20 PM
#16

#15 fixar själv utan större bekymmer, måste bara få tummen ur :) Men tack för erbjudandet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

yamher
2/17/13, 9:20 PM
#17

en massa; Graveencounters (1o 2), Poltergeist filmerna (klassiker), Rose Red (stephen kings), The tunnel, klassiska hajfilmerna men även de nyare filmerna i genren (även om de inte är ruskiga så), chernobyl diaries, mirrors, även filmer som sings  o liknande är lagom spännande i rätt tillfälle o klassiska. The Blair Witch project, A haunting (med Liam Neeson) eller dokumentär serier som Discovery och Animalplanet har; A Huanting och The haunted. osv.

En bra skräckfilm är oftast den som man kan se om och som inte avslöjar så mycket.

Alis volat propriis Oskyldig

Rita-S
2/17/13, 9:51 PM
#18

Personligen gillade jag aldrig poltergeist filmerna. För mycket självmotsägelser i dom, och jag hängde mig tyvärr upp på det.. hajfilmerna är.. nostalgi men inte "bra" i mina ögon, Blair Wich project älskade jag, även tvåan som inte var så bra som ettan, haunting är skitbra :) Men haunting serierna blev jag inte så imponerade av.. Vet inte varför. 

Jag gillade exempelvis Alien 1 filmen, 2 var hyfsat, 3 blev det för mycket aliens synlig, lite av spänningen att inte se dom försvann. Fyran gillade jag skarpt då Sigourney Weaver fick rocka brallerna av folk med tuff attityd ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

yamher
2/17/13, 9:56 PM
#19

jag gillar filmerna som filmas handhåldna så att man får en känsla av att vara mer delaktig. Även om man inte får se så mycket av dem så känner man deras känslor, deras skräck. Gärna med spöken, onda andar o demoner än blodbad, zombies, varulvar, vampyrer, eller alien (även alien vs predators är bra). Det är tur att vi har olika smak ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Greigh
2/17/13, 10:05 PM
#20

Jag gillar vissa Faux-mockumentärer som:

Cannibal Holocaust
Long Pigs
The Poughkeepsie Tapes
Man Bites Dog
August Underground-serien

och även Blairwitch Project var helt okej.

Annons:
Dick Winchester
2/17/13, 10:42 PM
#21

Man Bites Dog är utan tvekan en av dom bästa filmer som har gjorts, alla genrer räknade!

Greigh
2/17/13, 10:46 PM
#22

Har du helt rätt i Dicken :D

Dick Winchester
2/17/13, 11:55 PM
#23

#4 Har du sett Offspring, som är föregångaren till The Womanhttp://www.imdb.com/title/tt1262413/reference

#14 Jepp jag har sett den. Jag gillar den. Inte Miike´s bästa, men helt klart sevärd om du gillar asiatiska spökisar:) Annars är Phobia 2 jävligt bra! Antologifilm där det bjuds på spöken, zombies, förbannelser och en skräckfilmsinspelning som inte går som planerat:) http://www.imdb.com/title/tt1521846/reference

Greigh
2/18/13, 12:00 AM
#24

Vad har Miike med The Woman och Offspring att göra?

Dick Winchester
2/18/13, 12:03 AM
#25

Haha nä jag svarade #14 angående One Missed Call;)

Greigh
2/18/13, 8:12 AM
#26

Vafan, jag skall inte sitta vid datorn när jag är trött XD

Dick Winchester
2/18/13, 10:17 AM
#27

Hahaha jag är precis likadan;D

Annons:
[Tilde]
2/18/13, 10:28 AM
#28

#23 Nej det har jag faktiskt inte, den får jag ju ta och se! 😃

Upp till toppen
Annons: