Annons:
Etikettövrigt
Läst 1661 ggr
idapttersson
5/20/13, 10:12 PM

Läskig eller inte?

Har blivit påtvingad att se alla The Ring filmerna med min kompis i helgen. Är de läskiga? Har bara sett en skräckfilm i hela mitt liv och det var "The woman in black". Är den läskigare än den för tyckte den var så otroligt läskig? Har lite smått panik hahaha

Kram Ida Hjärta

http://idapttersson.devote.se

Annons:
[GerbilLooover]
5/21/13, 7:35 AM
#1

Jag tycker inte dom är läskiga, det är ju liksom inget blodbad i dom eller så. Men det beror ju på vad man tycker är läskigt.

Fanatisk Film
5/21/13, 8:07 AM
#2

The Woman in black (originalet) har ett par svårslagna scener men även nyinspelningen är bra! Ring filmerna minns jag inte mycket av, i alla fall inte de amerikanska.

Zadeira
5/21/13, 6:22 PM
#3

Vad som är läskigt är ju väldigt individuellt, men jag tycker att The Woman in Black var så oläskig att det var löjligt att ens kalla det skräck. I så fall tycker jag the ring är otäckare. Men det är ju en helt annan sorts skräckfilm, det går liksom inte att jämföra!

[Viiicksen]
5/23/13, 10:09 AM
#4

"The Woman in Black" (nyversionen) är ju en väldigt miljöinriktad skräckfilm som bygger på spänningen. Det händer ju inte jättemycket förrän i slutet men man har trots det en obehaglig känsla i kroppen om man lever sig in i filmen.

"The Ring" (amerikanska) är mer av en utredning där man försöker komma undan döden genom att hitta orsaken till den. Man blir rädd på ett helt annat sätt. Exempelvis själva VHS-filmen som de tittar på är ju väldigt kuslig eftersom den är så pass konstig.

Men gällande skräckfilmer så är det svårt att förutspå vad någon annan kommer tycka eftersom det är en så bred genre och alla tycker om olika. Personligen så tycker jag om båda filmerna. Har tråkigt nog inte sett den asiatiska versionen, men jag får väl ta tag i den någon kväll :)

fairyautumn
7/14/13, 5:03 PM
#5

Jag såg förmodligen den nya The Woman in Black, och det var den första skräckfilm jag sett och jag har fortfarande inte kommit över den <.< Det bevisar vilken fegis jag är 😃

//doge

[Devya]
7/14/13, 8:07 PM
#6

Jag skulle nog våga påstå att The Ring är värre än The Woman in Black. Fast sen på andra sidan så skrattade jag en del då jag tittade på The Ring.

Annons:
Calcifer
7/25/13, 2:34 PM
#7

Det är ju olika från person till person. Jag tyckte The Woman in Black (både originalet och remaken) var löjliga. The Ring var väl helt okej första gången jag såg den när jag var typ 16.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: