Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 2474 ggr
Calcifer
12/26/13, 7:30 PM

Saw VIII

Tydligen arbetas det just nu på ännu en Saw film, men den ligger nog flera år in i framtiden som det ser ut nu. Personligen älskar jag Saw, hur mycket som helst, men jag vill verkligen inte se en till film. Mest för att de verkar fundera på att det ska vara en fortsättning, dvs en Saw 8, men samtidigt något av en reboot. Enligt mig låter det bara idiotiskt, speciellt med tanke på att de faktiskt knöt ihop alla ändar i Saw VII. I princip alla karaktärer är döda, åtminstone alla som kan bära någon slags vikt, samt att vi fått svar på de flesta frågor redan. Att göra en prequel känns korkat, då vi redan vet varför Jigsaw blev Jigsaw t:ex. Att göra en direkt fortsättning känns korkat - vem i hela friden ska det handla om och varför? Att ersätta Tobin Bell i rollen som Jigsaw och slänga på någon annan skådespelare de skorna känns riktigt korkat det med, det är ju liksom han som är Jigsaw.

Trots att jag är ett enormt stort fan så ställer jag mig inte positivt till detta. Tror inte de kan göra ett bra nog jobb för en ny film.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

stinabest
1/2/14, 9:07 PM
#1

Tycker också väldigt mycket om dom filmerna, men det känns som om dom bara försöker "mjölka" ur serien nu. Kommer på vad som helst för att hålla den igång, och det är inget bra enligt mig. Kommer säkert se den bara för att det är Saw och jag är nyfiken, men jag vet inte :/

Michaela-N
1/2/14, 10:27 PM
#2

Jag håller med, gillar inte när man gör flera uppföljare till en serie som egentligen är avslutad, bara för att tjäna pengar.

Men vi får se hur det blir, själv ska jag gå och se den oavsett vad den får för kritik :-)

[Tilde]
1/9/14, 6:12 PM
#3

Håller med. De kan ju istället ta med samma slags idé men göra något helt nytt av den! Det skulle vara intressant att se. :)

DeadlyEyes
1/12/14, 1:41 PM
#4

Jag fastnade aldrig riktigt för någon utav uppföljarna.
Jag gillade bara första, då karaktärerna var något klokare och det inte låg så mycket fokus på det visuella så att säga.

[THEfluffyRAT]
1/14/14, 10:57 AM
#5

Jag älskar Saw filmerna och jag vill verkligen att det ska komma en fortsättning, om det verkligen är en fortsättning. Vill veta mera om VARFÖR docktorn hjälpte honom och gärna bakåt berättelse om hur. Men om de gör en ny story med nya karaktärer då kommer den suga :I tyckte 6an och 7an var riktigt bra.

Calcifer
1/14/14, 11:04 AM
#6

#5 Alltså, gissningsvis gick Gordons giftemål åt pipsvängen efter första testet, han bär t:ex ingen vigselring längre. Därför hade han inte sådär jättemycket att leva för = han bestämde sig för att hjälpa Jigsaw. Det är definitivt inte tillräckligt med frågetecken för att det ska kunna bära en hel till film. Det skulle räcka med en kort graphic novel som svar på den frågan. Med bara nya karaktärer skulle en uppföljare vara kass. Och eftersom typ 99% av alla karaktärer från de övriga filmerna är döda, finns det inte så mycket val i den frågan. Det behövs ingen prequel eftersom vi allihopa redan vet varför John blev Jigsaw.

Den enda karaktär som visserligen kan leva fortfarande är Hoffman, men det skulle bara vara löjligt att låta honom överleva och dyka upp i nästa film. Speciellt eftersom hela handlingen då är extremt förutsägbar, dvs Hoffman vill döda Gordon på hemskaste sätt möjligt. The End.

Nej jag tycker de ska låta det vara helt, för en reboot med nya skådespelare som gamla karaktärer skulle vara askasst. En prequel är meningslös. En direkt uppföljare kommer vara alldeles för fylld av nya karaktärer för att det ska finnas någon mening med det. Liksom, det enda de i så fall skulle kunna göra är att antingen blir Gordon nya Jigsaw, vilket inte är logiskt för fem öre. Visserligen hjälpte han Jigsaw, men han hade knappast något intresse om att bli den nya Jigsaw. Eller så fortsätter Hoffman att arrangera lekar och blir den nya Jigsaw. Vilket också är idiotiskt då Hoffman har noll intresse för att följa några regler egentligen utan vill helst bara döda så många människor som möjligt för han är helt off the rails. Och då skulle de även behöva låta honom komma tillbaka till livet vilket är fånigt.

OM de lyckas göra det bra, visst, congrats. Men den chansen är otroligt liten.

[THEfluffyRAT]
1/14/14, 11:11 AM
#7

Antar det kanske blir för mycket med en ny film. Men känns så sorgligt ändå att de slutar med filmerna, de har liksom alltid funnits där och de hjälpte mig väldigt mycket under högstadiet.

Man kan ju hoppas på någon slags bok/serietidning kanske.

Calcifer
1/14/14, 11:26 AM
#8

#7 Alltså, det skulle ju bli åtta filmer egentligen, men pga att sexan gick så dåligt på bio för den kom ut typ samtidigt som Paranormal Activity (antingen 2, eller 3, minns icke) så bestämde de sig för att avsluta med en sjunde film. Den filmen innehåll då element från både de tänkta sista filmerna. Därför är sjunde filmen inte riktigt lika bra som de övriga, enligt mig, då det märks att de inte riktigt visste hur de skulle avsluta på ett bra sätt med bara en film till.

Poängen är att de faktiskt avslutade serien. Då tycker jag de ska låta den vara, istället för att återuppväcka den bara för att tjäna lite mer pengar.