Annons:
Etikettsenaste-sedda-köpta-filmer
Läst 1962 ggr
hund_katt
12/30/13, 10:52 PM

The conjurin(stav)

tittade på The Conjurin, eller hur det stava… en ganska ny film… det var sista skräckfilmen för mig! jag sov över med kompisarna när vi tittade på den. två låg på golvet på madrass. och jag och en till låg i varsin soffa. efter filmen när jag sovit ca en timme, vaknar jag och känner obehag. jag sätter mig försiktigt upp i soffan. (nu kan det bli lite spoiler varning) jag var rädd. jag kröp ner mellan de två som låg på madrasserna. men kröp upp i soffan igen efter bara någon minut. jag la mig ner. lyssnade eftre varenda ljud jag hörde. kröp ihop till en boll så jag kunde hålla i mina fötter. i filmen blir ju barnen dragna i fötterna av monstret när de sover.. sedan kröp jag ner till mina kompisar igen. satt och tittade på en av kompisarna. sedan sa jag hennes namn tyst. sedan lite högre, och puttade på henne försiktigt. 'jag vågar inte sova själv' sa jag när hon vaknade. sedan sov jag jämte henne resten av natten(morgonen)/förmiddagen(vi gick och la oss halv fem)… såå… nu ska vi se hur det går idag att sova.. Själv… men det var nog sista skräckfilmen för mig…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Honestyisdead
12/30/13, 10:55 PM
#1

The conjuring heter den.

hund_katt
12/30/13, 11:03 PM
#2

då var det nästan rätt i alla fall :P

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Norman Bates
9/26/14, 9:32 PM
#3

Såg filmen igår och ja jag gillade den även om "Huset som Gud glömde" fortfarande är oslagbar..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

yamher
10/3/14, 9:08 AM
#4

eller poltergeist

Snart kommer filmen om Annabelle. (dockan som är med i the conjuring). Hollywood och Lorraine Warren ansåg att hon förtjänade en egen film.

kuriosa till Annabelle är att det är en raggdoll egentligen. Bland annat när dockan kom till Warren så var det en av besökarna som verkligen undrade om dockan var hemsökt och utmanade dockan att verkligen göra något. Senare samma dag hittades den unga mannen död då han med sin motorcykel kört rakt in i ett träd utan anledning. Dockan försökte också strypa en av de tre som bodde tillsammans (som man ser i the conjuring). Och bokstavligen haft sina händer om halsen på personen så att denne svimmade.

Senare kommer också uppföljare till the conjuring. Första filmen baseras på familjen Perrons upplevelser och Ed och Lorraines fall. Dessa pågick visserligen under betydligt mycket längre tid än vad första filmen visade. Intressant var att Andrea Perron (den äldsta dottern) fick en känsla av att skriva om deras upplevelser för några år sedan så började hon att samla ihop deras upplevelser. i samma veva kontaktade Lorraine henne och sa att hon ansåg att det var dags att berätta denna historien och att Hollywood hade kontaktat Lorraine. Så det var kanske dags att omvärlden skulle få ta del av deras upplevelser. Andrea Perron har skrivit tre böcker sammanlagt om huset och upplevelserna; House of darkness house of light.

Alis volat propriis Oskyldig

hund_katt
10/11/14, 10:57 PM
#5

#4 , ja, juste. Annabelle kommer snart… Men bara jag som tycker att riktiga Annabelle är läskigare än annabelle i filmen? Haha Vet inte om jag ska bryta mitt löfte om att aldrig titta på skräckfilm igen… Ibland tänker jag på scener från The Conjuring, och de kommer precis när man ska sova… Haha, då är jag väldigt noga med att ha täcket runt fötterna så ingen ska dra i dom xD haha. Häromdagen när jag halvsov, hade precis lagt mig och hade precis somnat, jag vaknar halvt och känner att något trycker på min arm, det känns som någon trycker där fast det bara är en nerv eller nåt… Haha, som kramp, fast det gjorde inte ont, bara obehagligt. Så börja jag inbilla mig om att det är en häxa som ger mig blåmärken xD haha, försökte se om jag kunde se något på armen, men det var mörkt och orkade inte tända… Haha,

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[1990]
10/17/14, 3:19 PM
#6

Idag har Annabelle premiär i Örebro :D!

Annons:
Honestyisdead
10/17/14, 3:21 PM
#7

#6 I hela landet :)

[1990]
10/17/14, 3:39 PM
#8

#17 Biljetterna till premiären tog slut fort här :(

Honestyisdead
10/17/14, 3:41 PM
#9

Jag väntar innan jag går och ser den för att se om folk tycker den är bra. Får den dåligt betyg lägger jag inte ut pengar på den.

hund_katt
10/18/14, 7:34 PM
#10

Jag tänkte se den igår. Men tyvärr så går den ju såklart inte i vår lilla stad(Värnamo) och vill inte åka till Jönköping, för inte ens säkert att jag kommer in(15 årsgräns haha, är 14) så inte värt att åka dit och sen kanske bara måste åka hem…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

mmillann
10/31/14, 3:58 PM
#11

Annabelle såg jag och en kompis häromdagen, kan rekommendera! :) dock är the conjuring läskigare enligt mig. (och lite bättre) men helt klart en jättebra film!

Schiizop
11/19/14, 11:40 PM
#12

Annabelle är väldigt bra enligt mig.

Schiizop
11/19/14, 11:40 PM
#13

Annabelle är väldigt bra enligt mig.

Annons:
Schiizop
11/19/14, 11:40 PM
#14

Annabelle är väldigt bra enligt mig.

Upp till toppen
Annons: