Annons:
Etikettsenaste-sedda-köpta-filmer
Läst 2593 ggr
fluffyrat
2014-10-18 13:33

Annabelle (inga spoilers)

Såg på Annabelle igår på bio premiären, dock fanns det endast platser 16:30 men det fick väl duga. Den var lite läskigare än the Conjuring så det var rätt awesome. Det var mycket scener där det bara hoppade fram och det gillas 😃 Jag har ganska svårt att bli rädd för skräckfilmer nu för tiden men även jag hoppade till några gånger men det var inte så läskigt att jag inte vågade titta. Men jag rekommenderar er som inte sett den att se den.

//Fluffyrat Gris

Annons:
hund_katt
2014-10-18 19:37
#1

Åh!!!! Nu vill jag se den ännu mer!! Har suttit och längtat efter att få se den, sen bah 'den går inte på bion i vår stad' haha… Jag grät nästan när jag fick veta att den inte går här. Och eftersom det är 15 årsgräns, och jag är 14, så vill jag inte ta risken att åka till Jönköping, och sen kanske inte ens bli insläppt.. Så.. Ja.. Får vänta tills den kommer ut på film eller swefilmer.. :c

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

fluffyrat
2014-10-20 19:10
#2

Åh surt 😐 Om du går med en vuxen så får du gå och se den, minns att jag skulle se Saw V på bio när jag var 14 och då tvingade jag min pappa att gå med mig 😂

//Fluffyrat Gris

Stormvindh
2014-10-21 15:28
#3

Tycker att trailern på Annabelle inte såg så läskig ut som jag förväntade mig, har därför varit tveksam på om jag vill/ska se den. Älskar dock att se skräckfilmer på bio men är livrädd för dockor och tyckte att hennes få scener i Conjuring är hemska 😮 Kommer ihåg när jag gick för att se Conjuring på bio och så börjar dom med en jäkla dockscen, trodde att jag skulle dö 😂

Men den är alltså läskig? Tycker att Conjuring är skitbra så om denna är ännu läskigare ska den nog passa ;)

Medarbetare på Vallhundar

[Viiicksen]
2014-10-27 13:57
#4

Jag har också varit skeptisk när det gäller Annabelle. Men eftersom James Wan är inblandad i produktionen så känns den som ett måste. 🙂

yamher
2014-10-28 10:09
#5

Hade varitintressant om de hade haft raggdoll dockan istället. Historien back är spännande :)

Alis volat propriis Oskyldig

Hallonregn
2014-10-29 19:42
#6

Tänker definitivt se den!!!!!

Annons:
hund_katt
2014-10-30 12:36
#7

Yay! Den ska tydligen visas här ändå… Så vi ska se den på lördag och hoppas på att vi blir insläppta

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2014-11-02 17:24
#8

Jag har sett den nu :) och det var inte vad jag hade förväntat mig… Jag hade inte ens svårt att sova efter.. Typ alla läskiga scener visade dom ju i trailern. Och jag hade väll förväntat mig att det skulle handla om den 'riktiga' händelsen, den berömda. Nu visade dom det som hände före. Jag blev ganska besviken… Trodde den skulle vara hemskare. Faktiskt så var den sämre än vad the conjuring var fjärde gången jag såg den. Så.. Ja… Och i slutet var det mest bara snurrigt. Bara sprang runt och blev inlåsta i olika rum… Och i slutet när dom visade den 'riktiga' dockan, och berättade att hon fanns på ett museum och bla bla bla, det var lite fail att dom visade filmdockan istället för den riktiga ragdoll dockan. Lol. Som sagt, jag blev riktigt besviken :/

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Calcifer
2014-11-19 21:19
#9

Tyckte den var helt okej, inte så bra som jag hade hoppats, men inte dålig. Däremot förstår jag definitivt varför de i slutet visade The Conjuring versionen av dockan: Detta var ju en spin-off, då kan de inte gärna ignorera vad som hände i "originalet" och helt plötsligt slänga in en docka som de som inte är stora fans av verkliga historien kommer känna igen.

Men jo, den hade kunnat vara bättre, men den var inte dålig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

yamher
2014-11-19 22:46
#10

Den riktiga ragdollen har ju trots allt ett mörkare ursprung så den borde ändå kunnat ha använts. Kanske de skulle läsa på sin historia de som värnar om ragdollen …

Alis volat propriis Oskyldig

Schiizop
2014-11-19 23:31
#11

Jag tyckte sen va riktigt bra och fick faktiskt små panik vissa stunder.

Calcifer
2014-11-20 14:59
#12

#10 Ja naturligtvis, men eftersom de valde att använda en annan docka i The Conjuring och dessa två filmer är direkt ihopknutna kunde de inte gärna ändra på det nu. Däremot tycker jag de skulle använt den riktiga dockan från början.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-11-20 15:07
#13

Den riktiga historien, om någon är intresserad:

http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/annabelle/

(Eller "riktiga" beror ju på om man tror på det paranormala eller inte. Men den historia som angivits som den korrekta.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
yamher
2014-11-20 18:52
#14

jag syftade från första filmen och dockans framträdande. Känns ju lite löjligt att visa den dockan i skåpet som tillhör den riktiga dockan!

Alis volat propriis Oskyldig

Norman Bates
2014-12-27 16:20
#15

Tycker "Annabelle" är 1 pinsamt dålig film, men som tur är kom "The Conjuring" först annars hade jag missan den filmen då jag ser den som del 2 av "Annabelle" även om filmerna kom i omvänd ordning..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Upp till toppen
Annons: