Övrigt

Liknande Sinister?

2014-10-24 13:39 #0 av: Pepsie

Hey! :)
Undrar om nån har förslag på filmer som liknar Sinister? Helst något riktigt nervkrypande och skrämmande. Har sett hur många skräckisar som helst men ytterst få är riktigt läskiga. Föredrar den typen av film där man sitter på helspänn för att den är så lömsk.

Har sett för många för att kunna skriva upp den bara sådär, men alla förslag är välkomna! Kan vara kul att se andras åsikter om olika filmer! :)

Anmäl
2014-10-25 20:16 #1 av: yamher

the possession of michael king, insidious, 7500, Them (Ils)

Alis volat propriis Oskyldig

Anmäl
2014-10-26 11:57 #2 av: Pepsie

Skitbra! :D Tack, har inte sett dessa!

Anmäl
2014-10-27 13:24 #3 av: yamher

:)

Anmäl
2014-10-29 19:44 #4 av: Hallonregn

Har 7500 släppts nu?

Anmäl
2014-10-30 11:08 #5 av: yamher

Ja hyfsat nyligen

Anmäl
2014-11-19 21:21 #6 av: Calcifer

Om man ska se Ils kan man lika gärna se Them också, amerikansk "version" men riktigt bra och enligt mig nervkrypande. Annars Insidious och The Conjuring.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2014-12-01 00:32 #7 av: Tilde

Tipsar om Deliver us from evil som jag just såg! Satt på helspänn i princip hela filmen (men så såg jag den också nu på natten när jag är ensam hemma Gapskrattar). Brukar annars inte gilla såna "possesion"-filmer, men denna var superbra! Bättre än Sinister tycker jag :)

♥ Tilde

Anmäl
2014-12-01 00:48 #8 av: Calcifer

Rättar mitt #6. Amerikanska "versionen" heter The Strangers. Blev lite förvirrad där. Och håller med #7.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2015-01-14 23:07 #9 av: yamher

insidious kommer med en tredje film och sinister med sin första uppföljare under detta året. Likaså Amityville kommer med en ny film (Amityville; the awakening) och Poltergeist.

Annars kanske dessa är något?

Ghost of goodnight lane

jessabelle

the woman in black; angel of Death

the Atticus institute

Grace; the possession

the damned

treehouse

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.