Annons:
Etikettövrigt
Läst 1232 ggr
[NeSsa]
11/15/14, 7:01 PM

The Babadook

Någon som har sett filmen The Babadook? Den har fått bra betyg på IMDB så undrar om den är något bra? :-)

Annons:
[Devya]
11/18/14, 5:39 PM
#1

Den är helt bra att se på. Men vi alla har olika smaker då det gäller filmer så det är bara för dig att se på den och ta reda på själv vad du tycker om den. :)

Zadeira
11/25/14, 4:51 PM
#2

Jag såg den igår och tyckte inte den var jättebra, men den var inte usel heller. Helt okej tidsfördriv, men inte mycket mer.

[Devya]
11/25/14, 6:52 PM
#3

#2 (Spoiler varning)

Är det bara jag eller går det inte att tyda filmen som om hon var mentalt sjuk? Om man ser på filmen på det viset så sätter det saker och ting i ett annat ljus.

Zadeira
11/25/14, 7:59 PM
#4

#3 Det var så jag valde att se det… The Babadook i princip var hennes "inre demoner".

yamher
12/2/14, 8:36 PM
#5

jag har sett den och filmen var väll varken eller men hade en twist i slutet som var lite oväntad ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Calcifer
12/18/14, 8:54 PM
#6

Jag tyckte den var rätt långtråkig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Marvel-lous
1/12/15, 2:00 PM
#7

Jag gillade den då jag har en förkärlek till skräckfilmer med en mer psykologisk ton, dvs. är det på riktigt eller är det "bara i huvudet".

Persifone
1/13/15, 11:13 AM
#8

Jag gillade den skarpt, en "ångesthinna" låg över hela filmen, förvånansvärt bra enligt mig :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Norman Bates
7/22/17, 9:03 AM
#9

En förskräcklig film jag gillade den inte alls..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

[LadyK]
7/24/17, 8:38 AM
#10

Jag tyckte den var helt ok, gillade tvisten på slutet.

Calcifer
7/25/17, 9:38 AM
#11

#10 Är det bara jag som är lite korkad som inte ens såg någon tvist? Alltså, jag kände inget WOW VAR DET SÅ alls. :O


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
7/27/17, 8:02 PM
#12

Jag gillar filmen! Tycker det är intressant att läsa diskussioner om filmen också; se på hur många olika sätt folk tolkar olika saker, symboliken m.m.
Jag brukar inte gilla filmer som är lite "svåra", men denna var annat!👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: