Filmrecensioner

Tusk (2015)

2015-03-04 18:32 #0 av: Zadeira

Såg filmen Tusk för någon dag sedan och tänkte här ge en kort beskrivning av den, kanske är det någon som inte har sett den ännu som blir inspirerad. Eller ni som sett den kanske har någon kommentar.

Tusk (2015) beskrivs som skräck-komedi/thriller/drama. Filmen handlar om en podcaster som åker till Canada för att träffa en kille för ett inslag, men väl där får han ändra planer och hamnar hemma hos en gammal sjöman som vill berätta sin historia om sitt liv på sjön.

Det visar sig snabbt att mannen inte alls bara vill berätta sin historia utan har som mål att förvandla  podcastern till en valross. Han utför en del ingrepp och operationer på den unge killen, allt för att äntligen återförenas med sin "Mr Tusk", valrossen som räddade honom en gång i tiden.

Anmäl
2015-03-04 18:36 #1 av: Zadeira

Personligen satt jag nästan hela filmen igenom och tänkte "Vad är det jag egentligen tittar på? Förstår inte alls de som kallar det en skräckkomedi, den är varken läskig som en skräckfilm eller komisk som en komedi, den är mest bara konstig, underlig och väldigt speciell.

Jag tyckte den var intressant och fängslande och helt klart värd att se. Den var sjuk, konstig och originell. Jag gillade den skarpt!

Anmäl
2015-03-06 19:38 #2 av: Hill95

Låter som en blandning mellan Moby Dick och The Human Centipede. Intressant! Får kolla in den nån gång :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.