Annons:
Etikettövrigt
Läst 1072 ggr
Calcifer
2015-04-05 17:29

När man sett för många skräckfilmer...

Och då menar jag inte när man sett så många att man är överdrivet paranoid eller rädd. Utan när man helt enkelt sett så många att man har svårt att hitta nya att se. Jag har det problemet just nu. Har spenderat typ en vecka med att kolla skräckfilm varje dag, en del har jag sett om och en del har varit nya, men nu börjar det bli jobbigt (notera: jag har kollat på skräckfilm aktivt sen typ 12-13 år tillbaka, så har hunnit med hundratals, om inte fler). En del filmer ratar jag för att jag inte är intresserad av vad de handlar om, och andra för att de har typ 1,2 i betyg på IMDB eller 10% på rottentomatoes. Eller för att trailern verkligen visar hur urdåliga de är.

Men jag vill ju verkligen se skräckfilm idag med, kan inte avbryta mitt maraton nu, haha. Min farovitgenre är övernaturliga skräckfilmer, men jag kan lätt se annat också, dock inte våldsfilmer som inte har någon som helst handling utan bara handlar om att det ska spruta så mycket blod som möjligt överallt. Eller så kallade "chockfilmer", typ Human Centipede eller A Serbian Film. Mest för att jag tycker de blir så överdrivna att jag sitter och suckar över hur idiotiska de är och för att de mest irriterar snarare än chockar. Eller så skrattar jag för det blir så löjligt.

Någon som har tips med sidor där man kan leta fram skräckfilmer? Swefilmer vet jag om, har redan gått igenom alla 46 sidorna med skräckfilmer och sett de jag vill se, tänker mer på någon slags lista över filmer och inte nödvändigtvis där de streamas.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
yamher
2015-04-06 23:01
#1

Youtube finns väl trailers de flesta filmerna. kanske du kan hitta inspiration?

Alis volat propriis Oskyldig

Calcifer
2015-04-06 23:15
#2

Jo jag kikar ofta där, men oftast ramlar jag in på filmer som inte kommit ut än eller filmer jag redan sett. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

yamher
2015-04-07 23:18
#3

eller filmer som inte existerar. Har du sett the Clown än?

Alis volat propriis Oskyldig

Calcifer
2015-04-07 23:57
#4

Jag har tydligen en katt som vill skrämma mig till döds genom att tyst smyga upp till mig när jag sitter på toaletten i totalt mörker, jag vet inte om jag ens behöver skräckfilmer hahahahaha.

Men nej, #3, den har jag inte sett. Men jag har totalfobi för clowner så vill inte riskera nåt heller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

yamher
2015-04-08 22:36
#5

ok såg att den hade kommit iaf. Den som många blev så sjukt peppade på när trailen kom. Så visade det sig vara en bluff men antalet peppade och förväntade fans och nyfikna så gjorde de en film trots allt.

Det finns så himla mycket filmer och ibland måste man ha lite tur stöta på dem för att överhuvudtaget känna till dem. Koreanerna ska vara bra på skräckfilmer nu och norrmännen. De jag har sett har fungerat riktigt bra ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: