Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 867 ggr
Sollar
2017-04-05 19:18

The autopsy of Jane Doe

Det var den bästa skräckfilmen jag sett på länge, kanske någonsin. Den handlar om en far och son som obducerar en okänd kvinna som precis hittats, och rätt snart börjar de märka saker som inte stämmer, t ex det finns tecken både på att hon precis dött och att hon redan varit död i några dagar. 

Den känns rätt annorlunda och obehaglig att se på. Någon som sett den, och vad tyckte ni isf?

Annons:
Aleya
2017-04-05 20:07
#1

Ska kolla. Men tror inte att jag blir imponerad då jag blir så irriterad när saker gällande utredning av död brukar ofta vara så felaktiga att jag blir sur och då skiter jag i allt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sollar
2017-04-05 21:37
#2

Ja jag kan tyvärr inte svara på hur tekniskt rätt obduktionen går till, men det är en bra skräckis iaf så jag får hoppas att du inte känner att det var bortslösad tid.🙂

Aleya
2017-04-06 01:45
#3

Kollat. Och nja det var inte i min smak. Allting var bra gjort men jag kände att vissa saker var lite väl overkliga och så tog de spinn. Ne den får bara en 2:a av mig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sollar
2017-04-06 15:26
#4

Alla paranormala skräckfilmer är ju overkliga. Jag gillade att trots att man inte blir rädd liksom så blir det lite obehagskänsla, tror det är pga hur den är filmad med närbilderna och sånt, det är inte de vanliga spökena och så är jag så trött på alla skräckfilmer som filmas med handkamera. Vilka filmer gillar du annars?

Aleya
2017-04-06 15:36
#5

#4 jo självklart att det ska vara overkligt. Men detta var lite väl. Om jag jämför med paranormal activity så var dom lite mer subtila med hur det paranormala kom. Och så kom inte allt på en gång. Så om dom dragit ut på filmen lite och allt inte kommit direkt så hade den nog varit bra. Men jag tyckte slutet var smart. Det ska dom ha tummen upp för. Ja du. Jag tyckte Unrest var ganska spännande trots sina brister. Japanska The Ring var också bra. Den höll på att skrämma livet ur sig. Och någon mer japansk skräckis på japanska som jag inte minns namnet på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sollar
2017-04-06 20:31
#6

Jag gillar bara engelsktalande filmer så jag förstår vad de säger, unrest har jag nog inte sett men paranormal activity filmerna tycker jag är tråkiga, gillar inte när det ska byggas upp för länge utan vill att det händer något.

Annons:
Zadeira
2017-04-17 13:22
#7

Jag tyckte den var helt okej. Jag ska inte spoila för de som inte sett den och vill göra det, men jag kan ju säga att när jag började titta på den trodde jag inte att det skulle utvecklas så som det gjorde.

Sollar
2017-04-17 22:02
#8

#7 Eller hur? Lite oväntad istället för samma gamla vanliga.

19sextio7
2017-04-30 17:22
#9

Filmen var en överraskning. Trodde det skulle vara en "vanlig" kriminalthriller men det visade sig bli nåt helt annat 🙂 (glad att jag inte läste handlingen). Ca 10 minuter in i rullen fick jag sällskap o snart var popcorn o drycker framplockat. Vi satt sen klistrade in till de sista skälvande sekunderna. Genomgående riktigt bra rulle.

Sollar
2017-04-30 23:09
#10

#9 Vad kul att det är fler som gillar den. Och du har nog rätt i att man inte ska kolla upp den för mycket innan man ser på den.

Upp till toppen
Annons: