Annons:
Etikettpresentation
Läst 668 ggr
Calcifer
6/16/17, 7:14 PM

Vem är Calcifer egentligen?

Tjohej, nu kommer en presentation av mig som nyss tagit över sajten!

Jag heter på internet Calcifer, vilket är en karaktär från den underbara Ghibli filmen Howl's Moving Castle. Men egentligen heter jag Bella - det går bra att kalla mig vilket som! Jag är 28 år gammal och fyller 29 om några månader. Naturligtvis är jag en stor skräckfilmsnörd men älskar filmer rent generellt också. Star Wars är en enorm favorit. När det gäller serier är jag helt insnöad på Bob's Burgers och Rick and Morty för tillfället. Jag spelar mycket datorspel också, just nu mest Oxygen Not Included och Minecraft. Jag är heltidssjukskriven då jag dels har asperger's syndrom och dels lider av en djup depression, har ångest och vissa andra psykiska problem och därför har jag mycket tid över till mina intressen.

När det gäller skräckfilmer då…

Jag såg min första skräckfilm när jag var 7, och då var det Stephen Kings Det som jag kollade på. Jag älskade den men den är definitivt anledningen till att jag är otroligt rädd för clowner även nu i vuxen ålder. Boken läste jag första gången när jag var 10. Ser otroligt mycket fram emot remaken som snart kommer ut på bio!

Den sortens skräckfilmer som skrämmer mig mest är paranormala filmer, helst om spöken och liknande. T:ex Paranormal Activity, Grave Encounters och såklart klassikern The Blair Witch Project. Men jag ser också många andra typer av skräckisar. Allt från klassiker som Nosferatu från 1921 till Halloween och Fredagen Den 13:e till nyare filmer som t:ex The Conjuring och Insidious. Jag ser både blockbusters och indiefilmer, jag har absolut ingenting emot att se filmer med en liten budget. Ett bra exempel på det är en annan av mina favoritfilmer, nämligen Saw, som verkligen var lågbudget när den gjordes - men enligt mig är hela den serien helt fenomenal.

För tillfället har jag en del problem att ens hitta nya skräckfilmer att se, för antingen har jag redan sett dem, eller så har de inte kommit ut än, eller så har jag faktiskt ingen lust att se dem. Jag må se mycket i skräckfilmsväg och det är få gånger jag stänger av innan den är slut, men en del filmer kan inte ens jag ta mig igenom, haha.

Har inget emot internationella filmer heller, jag älskar Rec och Trolljegeren t:ex, och även El Orfanato tyckte jag var otroligt bra. När jag och en kompis såg den på bio så satt vi och slet i varandras knän av spänning…

Mest ser jag på skräckfilm ensam eftersom jag inte har så många vänner som bor på samma ort och ännu färre som tycker om skräckfilmer. Men jag älskar känslan av att bli rädd när jag ser på skräckfilmer, även om det såklart händer att jag skriker till eller måste kolla bort. Generellt sett är jag inte mycket för rena splatterfilmer där det inte finns någon djupare handling än att se till så att det sprutar så mycket blod som möjligt. Inte för att det äcklar mig men för att jag inte ser någon poäng med det. T:ex Hostel, där tog jag mig enbart igenom första och de övriga har jag inte ens sett. Saw är definitivt ett undantag, men det är för att enligt mig är det inte det brutala eller blodspillet som är fokusen utan allt utöver det, och det är därför jag älskar dem så mycket.

När det gäller filmer som tydligen ska vara så hemska att folk blir chockade eller illamående av dem så verkar jag vara ett undantag för de har oftast inte alls sådan effekt på mig. The Human Centipede tyckte jag delvis var korkad, och delvis tyckte jag att han som spelade doktorn var otroligt rolig. A Serbian Film tyckte jag bara var löjlig. Detsamma med Cannibal Holocaust. 

Nu när det gäller sajten så har jag en plan om att försöka skriva minst en recension i veckan, både om filmer jag nyss sett och sådana jag sett tidigare. Jag ser ändå så många filmer och har sett så många att jag lika gärna kan skriva några rader om dem ifall någon annan skulle vara nyfiken på vad jag tyckte. En del recensioner kommer innehålla spoilers men då är det tydligt märkt både i rubriken och i början av inlägget!

Ja, det var väl en "liten" (host host) presentation av mig. Ni är varmt välkomna att ställa frågor om det är något ni undrar över!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: