Annons:
Etikettövrigt
Läst 1547 ggr
Calcifer
2017-07-22 00:59

Bästa skräckisarna på Netflix

Vilka är era favoritskräckisar som finns tillgängliga på Netflix?
Enbart svenska Netflix nu då alltså. The Conjuring 2 är nog min favorit för tillfället. Men jag önskar de kunde utöka utbudet lite mer, har sett i princip alla deras skräckisar nu, haha.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Norman Bates
2017-07-22 07:22
#1

Gillade Insidious 3, Possession & It Follows..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Zadeira
2017-07-22 19:25
#2

Would you rather, den gillade jag skarpt.

Utbudet är dock extremt dåligt enligt mig…

Sarafiaklara
2017-07-23 23:02
#3

#2 Utbudet av skräck är ju extremt dåligt på alla streamingtjänster känns det som. På Netflix gillar jag Hush, Warm Bodies och the cave.

Calcifer
2017-07-25 09:37
#4

#3 Ja, det har dessutom blivit sämre sen Netflix blockerade program som kunde lura tjänsten så man kom åt utbudet från andra länder.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-07-27 20:06
#5

Jag såg nyligen Hush, vet inte om den kvalar in som skräckfilm, men den gav iaf mig ståpäls och nedbitna naglar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-07-27 21:46
#6

#5 Den tyckte jag var riktigt bra!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Sarafiaklara
2017-12-18 01:32
#7

I helgen såg jag Neverlake på Netflix, är inte en av de bästa skräckisarna men var enligt mig över förväntan. Den blev också helt klart bättre när vi insåg att den var inställd på Italiensk dubbning ( av nån konstig orsak) och ställde om till engelskt tal ;)

Calcifer
2017-12-18 02:45
#8

Den har jag sett förut och tycker den är helt okej, men tyckte inte den är läskig dock.

Något som verkligen irriterar mig, och som varit ett problem för mig länge, är att jag kan inte se alla filmer som finns tillgängliga på netflix. Alltså, med det menar jag att går jag in i skräckfilmskategorin så dyker inte alla filmer upp. Däremot om jag söker efter dem med namn eller går efter vem som är med i filmen så dyker de upp. Neverlake gick t:ex inte att hitta någonstans innan jag sökte efter den med titeln. Det är otroligt vanligt och jag har anmält problemet typ fem gånger till Netflix men inget blir bättre. Jag märker när jag ser film hos vänner på deras konton så finns det alltid massor med titlar som jag inte kan se existera på mitt konto. Oavsett om det är någon som har samma internetleverantör och t:ex en vän som bor 10 min bort, så mitt internet är det inte fel på. Nåt är fel på kontot och jag är typ över det så ska prova att vara utan netflix ett tag. Känns inte värt pengarna när jag missar en del filmer eftersom de typ är osynliga. Jag kan ju inte söka efter en titel om jag inte har någon aning om att den ska finnas där.

Men det är väl off topic haha.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sarafiaklara
2017-12-18 09:18
#9

#8 Nej den var inte särskilt läskig. Jag har fått för mig att Netflix funkar så; att de inte visar allt som finns under alla kategorier. Tycker att det är samma sak med "kategorin" nyheter, vissa filmer/serier kommer aldrig upp som nyheter utan man hittar dem av en slump medan andra filmer/serier kan ligga som nyheter i typ ett år.

Calcifer
2017-12-18 14:08
#10

Vad de förklarat för mig när jag har pratat med dem om det SKA det tydligen inte alls vara så. Går jag in på en kategori ska jag kunna se alla filmer som finns i den, oavsett om jag redan sett dem etc.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sarafiaklara
2017-12-18 14:35
#11

#10 Hmm låter konstigt. Om jag letar efter 10 Cloverfield Lane (en film som Netflix själva klassat som skräckfilm och mysterium) hittar jag den varken i någon av skräckfilmskategorierna eller i kategorin mysterium. Googlade snabbt Netflix och kategorier och enligt den här artikeln anpassas innehållet i kategorierna utifrån tittarna men det finns tydligen ett sätt att använda Netflix egna koder för att på internet kunna se mer innehåll: https://www.metro.se/artikel/här-är-10-av-netflix-hemliga-kategorier-xr

Sarafiaklara
2017-12-20 01:05
#12

Ikväll kollade jag om på Paranormal Activity på Netflix. En av mina favoriter, fast den här gången gick skådisarna mig lite på nerverna. På torsdag är min man på julbord med jobbet så då blir det säkert Paranormal Activity- Tokyo Night. Skräck blir ju som bäst när man är själv och kan bli riktigt paranoid. Förut hade vi en hörnsoffa där det blev ett utrymme bakom skarven t väggen och bokhyllan, när jag kollade på skräckfilm själv så var jag ofta tvungen att kolla så ingen/inget gömde sig där 😅

Calcifer
2017-12-20 20:54
#13

Nu när jag inte har råd med netflix denna månad utan får använda en kompis konto har jag genast sett typ 40 titlar lätt i olika kategorier som inte dyker upp för mig på mitt konto längre. Så ska det ju inte vara, och det har netflix själva sagt är något fel. Bara för att jag sett en film eller gett en film tummen upp ska den inte försvinna totalt så man måste söka på titeln för att hitta den. Med det sagt ska jag passa på att se de skräckisar som finns nu på hennes konto men som inte dyker upp på mitt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: