Annons:
Etikettövrigt
Läst 655 ggr
Zadeira
7/31/17, 3:58 PM

The Dark Tower

Detta är ju inte en skräckfilm, men eftersom bokserien är skriven av skräckmästaren själv Stephen King (och vi är många här som verkar gilla Stephen King överlag) tycker jag vi kanske kan prata lite om den här.

The Dark Tower. Vad tycker ni? Ska ni se den? Har ni läst böckerna? Vad tycker ni om dom i så fall? Tror ni filmen kommer vara bra? Har ni några förhoppningar på den?

Annons:
Zadeira
7/31/17, 4:03 PM
#1

Jag kan ju börja med att berätta att den här bokserien är en av de absolut bästa jag vet. Läst den på både engelska och svenska flera gånger och lyssnat som ljudbok. Ända sedan jag började läsa dem har jag varit kluven till om en film skulle göras. Har alltid föreställt mig värsta "sagan om ringen"-storheten, samtidigt som jag varit rädd att det inte alls ska leva upp till förväntningarna.

När jag fick höra att det ändå slutligen blir en film visste jag inte hur jag skulle reagera. Det här är ju inte en kopia på böckerna, utan ska vara en sequel på något vis. Att dessutom Idris Elba spelar Roland kändes lite konstigt, men jag gillar honom så det kan jag nog vänja mig vid. Jag ska absolut inte försöka se den som böckerna jag läst, utan en fristående film.

[LadyK]
7/31/17, 4:05 PM
#2

Har läst böckerna men kommer inte att se filmen. Rädd för att det fördärvar intrycket från bokserien.

Zadeira
7/31/17, 4:10 PM
#3

#2 Så tänkte jag med innan folk sa att det skulle kunna vara en sequel. Förväntar mig inte mycket likheter med bokserien, men jag kan inte låta bli att se den. Böckerna kommer alltid vara "rätt" för mig.

[LadyK]
7/31/17, 4:15 PM
#4

Riskerar inte min upplevelse av böckerna. 🙂

Calcifer
7/31/17, 6:18 PM
#5

Jag har inte läst böckerna, men de finns på min måste lista, så avvaktar med serien tills jag läst dem först.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
7/31/17, 7:02 PM
#6

Har inte läst böckerna och filmen lockar inte.

Annons:
Calcifer
7/31/17, 7:16 PM
#7

Oj, fick för mig att det var en serie. Vet inte varför. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
7/31/17, 8:46 PM
#8

#7 Det är än så länge en film, men något säger mig att det kanske blir flera om denna går hem hos publiken.

Calcifer
7/31/17, 8:47 PM
#9

#8 Ja, men då var det nog så jag tänkte. Vet ju att det är en bokserie, så tänkte "serie" direkt angående filmer också. 

Hur känner du, hoppas du på att det blir en filmserie?

(Vet inte om du redan skrivit det eller ej, men då jag inte vill riskera spoilers så har jag hoppat över tidigare inlägg haha.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
7/31/17, 8:54 PM
#10

#9 Jag har inte skrivit några spoliers, och kommer inte göra heller.

Jag är kluven. Jag är ju osäker på om ens en film är rätt att göra. Men om det nu kommer en film och den faktiskt är bra (oavsett om den följer boken eller är fristående) har jag inget emot att de gör fler. Bokserien har ju sånt enormt djup och hur mycket som helst att erbjuda, så jag tror inte en 90-minutersfilm är allt som kommer. Som sagt, det sägs ju dock att filmen är en sequel till bokserien, så man vet ju inte vad de hittar på.

Calcifer
7/31/17, 9:02 PM
#11

#10 Okej, vad bra! Jag vågade inte chansa för det är en bokserie jag verkligen vill läsa men har inte kommit till skott än (min filmlista har över 400 titlar, min boklista har fler, sååå…)

Nä jag förstår dig där. Det är så svårt. Bäst tycker jag när det verkligen går att göra skillnad mellan bok och film. Oavsett om de har likheter eller inte, men man emotionellt verkligen kan se "ok, hade jag inte läst boken, så förstår jag exakt hur de menar med filmen" eller sådär. Istället för att bli typ "neeeeeeej varför gjorde de så när boken är x!!!!"


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
7/31/17, 9:08 PM
#12

#11 Jag rekommenderar dig verkligen att läsa dem!

Först sa jag att jag aldrig skulle se filmen. Sen när man började prata med andra fans och se youtubeklipp där trailern recenserades och det kom fram att man kan/ska se den som en fristående uppföljare började jag tänka om. Jag tror absolut att det kommer bli så att man faktiskt kan se filmen som en bra och häftig film, oavsett om den är baserad på en bokserie eller inte. Jag tror att jag helt ekelt kommer göra skillnad på bokserien och filmen som två olika saker.

Calcifer
7/31/17, 9:16 PM
#13

#12 Jag förstår tankesättet. Så känner jag kring en del filmatiseringar. T:ex Harry Potter (för att nämna en). Vill inte jämföra. För de har många likheter, men inte överallt, men älskar båda, så varför göra en tävling av det? Jag älskar böckerna för vad de är, och älskar filmerna för vad de är. 

Jadå, jag ska läsa dem, de ligger på min lista!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: