Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 582 ggr
Calcifer
2017-07-31 21:53

Saw - splatter, eller något mer?

Hur ser ni på Sawfilmerna? Är de bara blodiga och gory för er, eller finns det något mer?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
2017-07-31 22:12
#1

För mig är det bara splatter. Mår bara illa av dom.

Calcifer
2017-07-31 22:16
#2

#1 Jag kan förstå det. För min del är blodet en liten del av psykologin som finns bakom allt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Wijnja]
2017-07-31 22:21
#3

Vidriga filmer sånt man mår illa av

Kirnzy
2017-07-31 22:52
#4

Jag älskar filmerna, de är antagligen mina favoritfilmer. Förstår faktiskt inte varför alla tycker att de är så hemska, så blodiga är de inte.. Alla som jag har pratat med om filmerna har inte ens sett dem och tycker endast att de är vidriga pga vad andra tycker/ har hört eller att de har sett något klipp från en film. (Tyckte själv att det bara var onödigt blodigt, brutalt osv och förstod inte hur någon kunde gilla såna filmer innan jag såg dem :))

Honestyisdead
2017-07-31 23:35
#5

#4 Det är inte blodet som är äckligt. Det är sättet folket dör på. Jag har sett dom.

Kirnzy
2017-07-31 23:52
#6

#5 ja med blod menar jag död och sånt. Jag mande att jag inte tycker att det är då mycket död och sånt i filmerna som dom flesta tror, typ två personer per film.. Men alla gillar ju inte samma saker :)

Annons:
Honestyisdead
2017-08-01 00:10
#7

Senaste filmen jag såg dör en hel grupp med människor. När dom låses in i huset.

Jag har aldrig hört någon uttala sig om filmer som dom inte har sett.

Det folk brukar reagera på är ju hur hemska sätt folk dör på i filmerna. För hemska sätt är det.

[LadyK]
2017-08-01 09:33
#8

Säger som i en annan tråd här. De första var bättre med det psykologiska spelet och möjligheten att överleva om man gjorde mot sig själv som man gjort mot andra. De sista har tappat den biten och man kan inte mycket annat än att dö eller döda. Gillar alla filmerna trots det men de första var bäst.

Zadeira
2017-08-01 13:34
#9

Jag tycker Saw är bra filmer. Framförallt i början gillar jag hur psykologiska de var under ytan. Sen tycker jag filmerna gick ifrån det lite och blev mer av det blodiga och lite mindre psykologiska. Minns när de kom en efter och och man började pussla ihop hur allt hängde ihop och varför det var som det var, innan man fick några riktiga svar. Gillar liksom hur hela storyn utvecklas.

Upp till toppen
Annons: