Annons:
Etikettegen-skräckfilm
Läst 1675 ggr
Greigh
2/7/13, 10:48 AM

Din egna film?

Har du tillverkat en egen skräckfilm?
Berätta gärna lite om den här.

Skriv filmens titel, år, handling och finns det möjligheter att titta på den någonstans, så länka gärna till en sida med följande innehåll.

Annons:
[Tilde]
2/17/13, 5:25 PM
#1

När jag var ca 13 år gammal gjorde jag två korta skräckkomedier ihop med mina kompisar (min syster och hennes kompis var också med på ett hörn).

De hade inga namn, men den första filmen vi gjorde var som vår egen variant av The Grudge. Jag hade en gammal sliten svart peruk hemma som vi använde. Filmade den t.ex. i brevlådan då den "tog sig upp", eller fastnålad uppe i taket. Så var en kompis till mig the grudge-tjejen, vitmålad i ansiktet och i en vit klänning och med de där typiska ljuden. Hon var riktigt läskig! Filmen var faktiskt bra och väldigt underhållande, med tanke på att vi filmade den under 1-2 dagar och med en vanlig digitalkamera. Älskade att peruken dök upp lite här och var!

Den andra filmen var en slags "Scream"-film. Jag spelade en mördare som gick runt och dödade folk utan anledning. Filmen utspelades i mitt hem och på en gammal skolgård. Den slutade med att jag blev avrättad i elektriska stolen… eller???? Dudududuuuun…!

Filmer var nog mest komiska och inte speciellt läskiga dock. 😉

Dick Winchester
2/17/13, 7:16 PM
#2

Få se dom då, Tirin:)

Greigh
2/17/13, 7:24 PM
#3

Aah, intressant. Finns de fortfarande kvar att få tag på och digitalisera?

Jag och mina kompisar gjorde en kortfilm på exakt 30 minuter under gymnasiet. Det var egentligen ett projekt menat för musiken, så vi valde att musiksätta en egen film med egen-komponerad musik.

Det var en skräck-komedi under namnet "Buttplug" som egentligen inte hade någon specifik handling. Hela filmen var spontan och vi improviserade precis allting från citat till minsta lilla special-effekt. Den var inspelad med en VHS-kamera på ett gammalt band, så mycket av materialet blev förstört pga tillbaka-spolningar osv. Vi gjorde dock aldrig en enda omtagning, bortsett utifall någon effekt skulle gå åt skogen då vill säga.

För att summa en handling, så handlade väl filmen egentligen om oss själva. Jag vaknar upp på toaletten och får helt plötsligt för mig att köpa en hemmagjord dildo med en förbannelse i sig. När jag köpt dildon och kommer hem så är det dags att använda den på mig själv. Efter någon timme förvandlas jag till en galen och blodtörstig zombie, som konstigt nog alltid är naken. Sedan går jag killing-spree på alla mina vänner helt enkelt :P

Trots mycket sjukt innehåll, så fick vi MVG i projektet. Jag har filmen sparad i mycket dålig kvalité på DVD, så jag får se om jag delar med mig av den någon dag :P

[Tilde]
2/17/13, 7:28 PM
#4

#2 Haha jag hade gärna visat upp dem om jag hade kvar dem! :/ Det var tyvärr ett ganska bra tag sedan vi filmade så de finns inte kvar någonstans. 

#3 Hahaha men gud vad roligt! 😂 Vilken knasig idé med hela storyn! Kul att er lärare hade humor i alla fall ;)

Greigh
2/17/13, 7:34 PM
#5

Jag tror inte han tyckte den var särskilt bra. Vi fick betyg för musiken :P
Vi visade filmen på skol-biografen och typ alla reste sig upp och gick!

[Tilde]
2/17/13, 7:36 PM
#6

#5 Jaha, hahaha. Vilka tråkiga skolkamrater ni hade då! Jag hade nog suttit och skrattat, eller i alla fall höjt ögonbrynen i ett "wtf"- uttryck.

Annons:
Dick Winchester
2/17/13, 8:31 PM
#7

Hahaha Greigh, för fan den slänger du upp genast i kortfilmstråden;D

Greigh
2/17/13, 8:42 PM
#8

Den kommer tyvärr inte upp i kortfilmtråden,
men på något vänster skall jag publicera den :)

Dick Winchester
2/17/13, 8:44 PM
#9

Låter bra det! Den låter ju fullständigt utflippad:D

Twix*
10/6/14, 9:00 PM
#10

i fjol gjorde jag och min kompis vår första skräckfilm (vi har gjort fler filmer förut)

den var helt oplanerad och improviserad men jag är ändå impad av oss för det gick ju bra B-)

Den handlar om en typ "halvdöd" tjej som hemsöker en gammal lada (egentligen en hö lo) och en dag kommer en elev som ska spela in sitt projekt om hur bönderna levde på 1800-talet men konstiga saker händer i "ladan" och till slut är det ingen tvivel om att hon inte är ensam…Aja det slutar med att hon inte kommer ut och sedan blir strypt, på slutet får man se att hon blivit en likadan "demon" som den hon blev dödad av.

Happy ending #Rainbow.  The homework- heter den förresten (bästa namnet jag vet) länkar om jag någongång lägger ut den på youtube.

 Nu så är vi på väg att spela in våran version av Husk, det blir spännande B-)

Saga85
10/6/14, 11:23 PM
#11

Jag och några vänner spelade in Slaktfest för 5 år sedan. Materialet ligger fortfarande på datorn.

Handlingen bestod av två tanter som mördade en ung flicka, sprättade upp henne, mumsade på hennes inälvor i hallen, och drog ut tänder och avslutade med en fin blod/inälvor/hjärna-måltid med levande ljus och lite mysigt småprat på norrländska (de blev uppenbarligen norrlänningar). 

Vi hade tråkigt en halloweenafton helt enkelt.

Norman Bates
10/6/14, 11:39 PM
#12

#11 Typ lite Peter Jackson stuk?

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Saga85
10/6/14, 11:58 PM
#13

#12  Tja, det eller lite Evil Ed. Vi ville helt enkelt ha en anledning att sprätta upp någon och gojsa runt. Och för mig att säga saker som "Nu vill jag ha en närbild på M-s mun - kör in det bara"

Annons:
Norman Bates
10/7/14, 12:04 AM
#14

#13 Du verkar ömsint 😉 Nice, nice, tema..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Saga85
10/7/14, 12:54 AM
#15

#14 Alltid 😉

Skrev det på Facebook just nu och lovade att försöka knåpa ihop något av det till halloween i år. Har en passande låt som är skriven av en av "kannibaltanterna" som kan vara som soundtrack. Factory floors

Upp till toppen
Annons: