Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 2370 ggr
[GerbilLooover]
2013-02-17 22:29

scream

Hejsan! Jag har nyss börjat titta på scream och tycker filmerna är ganska så bra. Dock tycker jag dom kan vara lite konstiga ibland, hehe. Början på ettan var lite konstig enligt mig iallafall, men vad tycker ni om scream filmerna? Vilka har ni sett?

Annons:
Greigh
2013-02-17 22:37
#1

Jag är uppväxt med Scream. Jag såg den första på bio och tyckte den var sådär, jag var inte van vid den nya generationen av slasher-film, då jag var bortskämd med Freddy Krueger, Pinhead, Chucky, Leatherface, Michael Myers och Jason Voorhees. Tyvärr tyckte jag att Ghostface var för tam i jämförelse, men fortsatte titta på de kommande filmerna för att se någon utveckling. Men tyvärr stod hela konceptet still och återupprepades hela tiden. Jag orkade bara titta till Scream 3, sedan lade jag ned det och har inte sett den nya.

Dick Winchester
2013-02-17 23:44
#2

Även fast Scream kickade igång en ny generation slasherfilmer, så är jag inte speciellt förtjust i serien, utan föredrar faktiskt dom filmer som kom efter. I Know What You Did Last Summer, Cherry Falls, Valentine och Urban Legend, för att nämna några, tycker jag är mycket roligare än Scream. Annars föredrar jag klassiska old-school- och 80-tals slashers framför post-Scream filmerna.

[GerbilLooover]
2013-02-18 07:03
#3

#1 Oj tam, haha? ;) Jag tycker han är lite otäck eftersom dom enda skräckfilmerna jag såg innan scream var The Ring, och dom var inte läskiga. Så nu har jag fått fobi för "Ghostface-dräkter" :P --- Bara jag som kan börja skratta åt filmerna ibland? Det är någon scen då och då som är lite rolig (tycker jag) :)

Greigh
2013-02-18 08:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är det som är själva finessen med Scream, det är ju en samhällskritisk parodi av slasher-filmen som genrer. Första filmen driver ju med sig själv och det var nog det som gjorde att Scary Movie ens fick liv :)

Grodan
2013-02-18 20:23
#5

Sett alla Scream och Scary Movie. Som tidsfördriv, inget annat. Det är underhållning, lika livsviktigt som mat 😉, men ibland tänker man inte på vad man stoppar i munnen… eller glömmer bort det…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: