Annons:
Etiketteuropeisk-skräckfilm
Läst 5349 ggr
Greigh
3/8/13, 10:39 AM

Mara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det svenska independent distro-bolaget Njuta Films distribuerade den svenska skräckthrillern "Mara" i slutet av förra året.

Mara är en svensk produktion med modellen Angelica Jansson i huvudrollen. Filmen handlar om Jenny som plågas av minnena från ett brutalt mord hon bevittnat som barn och bestämmer sig i vuxen ålder för att konfrontera sina demoner. Tillsammans med fyra vänner återvänder hon till platsen för mordet – ett ensligt hus på landsbygden där flera fasor lurar.

Någon som har sett filmen och kan bjuda på ett utlåtande?

Annons:
[Viiicksen]
3/8/13, 11:00 AM
#1

Många av dem som skådespelar i filmen kommer från Västra Blekinge, dvs området där jag bor. Varpå den lite fula dialekten, haha! Bor granne med en av killarna som är med i den, Martin Brandt :)

Greigh
3/8/13, 11:04 AM
#2

#1
Spännande, du har möjligtvis inte sett filmen?

[Viiicksen]
3/8/13, 11:09 AM
#3

#2 Nej men en vän till mig har. Den är ju ganska B, vilket de flesta svenska bolagslösa filmer är. Men med tanke på att hon kände många av dem som medverkade så tyckte hon att den var helt okej :)

Greigh
3/8/13, 11:11 AM
#4

#3
Jag charmas lite av svenska skräckfilmer och har alltid tyckt att dem är underhållande. Kommer självklart att ge denna filmen en chans när jag har köpt hem den :)

[jadestone]
3/14/13, 1:48 AM
#5

Det var en helt ok film för att komma från Sverige. Lite mesiga skådespelar insatser men men.

Upp till toppen
Annons: