Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 3342 ggr
[Viiicksen]
3/27/13, 8:30 AM

Grave Encounters 1 & 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta har säkert hört talas om Grave Encounters som skapades utan något större filmbolag och gjorde succé med första filmen som släpptes 2011. Därefter gjorde man en uppföljare som kom ut under hösten förra året. 

Filmerna handlar om ett hemsökt gammalt Mentalsjukhus som ett litet filmgäng besöker för att filma scener till sin serie. Uppföljaren handlar om några ungdomar som vill ta reda på om historien om mentalsjukhuset är sann. 

Personligen så tyckte jag om båda filmerna, trots en del irritationsmoment (som det brukar vara i skräckfilmer) och har du inte sett filmerna så kan det faktiskt vara något att se. Själv så tycker jag att storyn för de båda filmerna är bra, däremot så händer det lite mer i den andra filmen. Men se dem helst i ordning.

Har du sett filmerna? Vad tycker du om dem? Vilken är bäst? Vad hade kunnat göra filmerna bättre? :)

Annons:
Dick Winchester
3/27/13, 8:49 AM
#1

Tycker båda filmerna är helt ok underhållning. Lite ful cgi bara vilket ser väldigt Adobe AE ut:P

Zadeira
3/27/13, 9:31 AM
#2

Jag har sett båda och gillar dem. Personligen tycker jag att ettan är bättre. Den känns lite mer "trovärdig" och äkta (om man nu kan kalla en sån där film för det). Trots att jag tycker en hel del scener är väldigt förutsägbara, som den bilden i inlägget är hämtad från, är det ett par scener jag minns att jag faktiskt hoppade till av och tyckte var härligt obehagliga.

Tvåan känns lite mer som en uppföljare som försöker vara "värre" än ettan bara för att se om man kan krama ur ännu mer ur just denna film-idén, vilket gör att jag stundtals tycker den är lite väl överdriven och på så sätt tappar en del av det där otäcka och obehagliga.

Sen är jag ju överförtjust i gamla övergivna Mentalsjukhus med ett mörk och otäck förflutet bara i sig och vad som hände på såna ställen, så jag går ju igång redan på "the location" av filmerna.

yamher
3/28/13, 10:25 AM
#3

jag tyckte om dem! Älskar denna sorts filmer. Tycker the Task o the tunnel är bra också.

Det krävs inte så mycket för att det ska kunna bli riktig bra skräck, så varför inte satsa på det ordentligt? ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Felliiis
3/28/13, 7:21 PM
#4

Är detta en bra film att se när man sitter ensam hemma…? Asså jag älskar skräck men jag fick mig en hjärtattack när jag skrollade ner och såg bilden, HAHAH…

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

yamher
3/28/13, 8:56 PM
#5

nja det beror nog på hur väl du lever dig in i filmer :) Jag skulle nog inte se den själv *ler*

Alis volat propriis Oskyldig

Dick Winchester
3/29/13, 3:03 AM
#6

#4 Bilden är tagen från en scen med usel cgi effekt så du behöver inte oroa dig för den är riktigt kass:P

Annons:
[Viiicksen]
3/29/13, 11:26 AM
#7

#6 Jag stör mig inte jättemycket på effekterna. Tycker faktiskt att den typen att redigering passar in i filmen. Men som sagt, det är ett tycke. Vissa personer stör sig på det, andra bryr sig inte ett skit och ser filmen med nöje.

Upp till toppen
Annons: