Annons:
Etikettzombie-kannibaler-monster
Läst 1647 ggr
[GerbilLooover]
4/8/13, 7:01 PM

Resident Evil

Lite dum fråga kanske, men räknas Resident Evil filmerna som skräckfilmer? 😛 Har sett en av dom och vet inte direkt om det räknas som skräck 🤔

Annons:
Fridaaaa
4/8/13, 7:09 PM
#1

Jag personligen tycker inte att de räknas till det. Men vet faktiskt inte vilken kategori dem placerat dem i 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Emma--]
4/8/13, 7:12 PM
#2

Dom blir ju då mindre och mindre skräck och mer action typ tycker jag. Som bäst kan man ju hoppa till för att det händer något plötsligt.

[GerbilLooover]
4/8/13, 7:17 PM
#3

Okej, tack för svaren :)

Någon som vet vilket "nummer" (ettan, tvåan etc) det är på Resident Evil: Afterlife? Tyckte den var ganska bra och skulle vilja se resten :)

[Emma--]
4/8/13, 7:19 PM
#4

4 är det väl tror jag :)

[GerbilLooover]
4/8/13, 7:20 PM
#5

Okej :)

[Tilde]
4/8/13, 8:24 PM
#6

Kanske Actionskräck, men som sagt har de gått mer och mer åt actionhållet.

Annons:
Greigh
4/9/13, 2:32 PM
#7

Spel-serien är ju mer skräck än filmerna. Vill nog kalla det för action/skräck blandat med sci-fi.

Fridaaaa
4/9/13, 2:35 PM
#8

#7 Jag har sett min sambo spela 1-2 av spelen, tycker inte dem är mer skräck än filmerna faktiskt. Men beror kanske hur lättskrämd man är, vad man anser är skräck osv 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Greigh
4/9/13, 2:56 PM
#9

#8 De tre första spelen i serien är ren skräck, i stil med början av Silent Hill serien. 3.5:an, 4:an och 5:an är mer action.

Fridaaaa
4/9/13, 3:00 PM
#10

#9 Det var 2a spelet vet jag som han spelade och sedan det andra kom jag inte ihåg, men får mig var det i alla fall inte likt skräck speciellt mycket. Men som jag skrev, beror säkert på hur man upplever det som individ :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Greigh
4/9/13, 3:20 PM
#11

När 2:an kom på 90-talet, så var det ruskigt. Handlar nog om ålder också. Jag var 9 år när jag spelade det första gången, idag ser jag det inte alls som ruskigt, men det räknas fortfarande som skräck-spel till skillnad från det som serien sysslar med idag.

Fridaaaa
4/9/13, 3:22 PM
#12

#11 Precis som jag skrev "hur man upplever det som individ" :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
4/9/13, 4:21 PM
#13

Eftersom Resident Evil-spelen är zombiespel (de flesta i alla fall) så skulle jag klassa dem som skräck, vare sig man nu är rädd för dem eller ej. Bara för att en film är klassad som komedi betyder det ju inte att man skrattar åt den liksom. 😉

Annons:
Sofy
4/10/13, 7:47 PM
#14

De är skräck, det är ju zombie filmer men de blir mer och mer action. Mina favoriter är första och andra filmen, de andra är för mycket action och för lite skräck imo.

#9 6:an är mer skräck än 5:an tycker jag, spelen alltså, sitter och spelar det i skrivande stund faktiskt haha!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Greigh
4/10/13, 9:05 PM
#15

#14 Har inte spelat 6:an, därför kan jag inte uttala mig om det :)

[THEfluffyRAT]
4/14/13, 3:35 PM
#16

Resident evil filmerna räknas som action, skräck och sci-fi. Den första räknas bara som action om jag har rätt, så står det i alla fall på fodralet. Jag är helt beroende av resident evil serien (mest spelen dock) och samlar även på det. Men ja det räknas som skräck ;) fast dock tycker jag inte det är så mycket skräck, förutom den första.

Upp till toppen
Annons: