Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 3325 ggr
[Viiicksen]
2013-04-13 09:38

Mama (2013)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg filmen "Mama" på bio med några vänner igår. Hade sett trailern några gånger tidigare och hade ganska höga förväntningar. Med tanke på storyn så fanns det nämligen stora möjligheter att skapa något riktigt otäckt. Så jag hoppades på att bli riktigt skrämd. (Ska du se den själv så sluta läs nu.)

Filmen var asdålig, jag blev riktigt besviken. Jag hade förväntat mig att bli mycket mer skrämd med fler pop-ups och otäcka scener, men nej. Det fungerade till en början och filmen fångade ens intresse ganska fort men "avbrotten" som skulle koppla ihop storyn var allt för många vilket gjorde att rädslan "avbröts" ganska ofta. 

Slutet var katastrofalt, att få se våldnaden i en hel scen som var ganska spänningslös förstörde allt. Filmen blev löjlig med en utdragen avskedsscen som kändes patetisk. 

Filmen hade kunnat göras sjukt mycket bättre. Hade det inte varit en skräck så hade filmen säkert varit bättre, typ triller/drama (överdrivet). Men förväntar man sig att bli mycket mer skrämd. Det fanns många tillfällen att göra det otäckt på, men dessa chanser avbröt man med annat skit.

Förlåt om jag gjort dig besviken, du kanske tycker om filmen trots min kritik, smaken är ju som baken - ABSOLUT när det gäller skräckfilmer. Men jag var tvungen att skriva av mig lite…

Nästa biofilm blir förmodligen Evil Dead, den kan förmodligen inte vara sämre än mina förväntningar.

Annons:
erspers
2013-04-14 09:44
#1

Jag såg Mama igår också o jag tycker att filmen var skaplig förutom att slutet var helt urballat..

[Viiicksen]
2013-04-14 18:06
#2

Vill bara dela med mig av lite "behind the scenes". Mama spelas nämligen av Javier Botet som gör ett fantastiskt jobb med kroppsrörelser i filmen. Klippet visar som ni säkert förstår lite övning på rörelser. Mycket intressant!

Honestyisdead
2013-04-14 19:56
#3

Jaha, funderade att se den här på bio, en bortkastade pengar verkar det som?

erspers
2013-04-14 21:02
#4

Man kan ju se den utan att betala också..😇

Honestyisdead
2013-04-14 21:07
#5

Jag gör inte det. Köper filmer eller ser på bio.

[Viiicksen]
2013-04-14 22:30
#6

#3 Det är en helt okej film, om du inte förväntar dig att bli så rädd. Sen vet jag inte hur du vill att en skräck ska vara. Jag förväntade mig mycket pop-ups efter att ha sett trailern, men det var inte så många. Annars tycker jag att du ska se filmen, jag kan erkänna att jag var väldigt kritisk, men det var för att jag hade höga förväntningar då filmen var omtalad. Det är väl slutet som är mest störigt :)

Annons:
Honestyisdead
2013-04-14 22:46
#7

Jag vill bli skrämd av skräckfilmer :) och är slutet löjligt är det nog inget för mig.

Greigh
2013-04-18 19:06
#8

#3
Var och en har sina egna uppfattningar om filmer. Varför inte bara ge den en chans och se vad du tycker? Du kan ju tycka den är någonting helt annat :)

[Viiicksen]
2013-04-18 19:15
#9

#8 Bra sagt! Speciellt när det gäller skräckfilmer, det går egentligen inte göra rättvisa recensioner.

Honestyisdead
2013-04-18 19:15
#10

#8 Det är sant, men ingen jag har pratat med hittills har gillar slutet eller ansett att den var skrämmande. Då väntar jag hellre på att den kommer ut och väntar på en bättre film att lägga pengar på på bian.

Ofta går ju ryktet om en film är riktigt bra.

Cremello
2013-05-06 05:51
#11

Såg den bara häromdagen. Jag gillade den skarp!

Bulle
2013-05-08 11:27
#12

Tyckte den var helt ok, skrämd blir man tyvärr inte längre.

www.stickorgarn.com

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Upp till toppen
Annons: