Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1974 ggr
[_annaH]
2013-04-14 18:16

Vill kunna se på skräckfilm

Hej på er!

Behöver lite hjälp då jag så gärna vill kunna se på en skräckfilm. 

Kollade väldigt mycket på skräckfilmer med min bror när jag var liten, från ca 10 år. Det har verkligen skrämt upp mig rejält och jag är livrädd för att se en skräckfilm och får panik och gråter, ibland innan filmen ens har börjat. Att sova efteråt är helt omöjligt och jag har fortfarande svårt att sova och får världens panik när jag går upp för trappan på kvällen, känner mig förföljd. 
Det är nu mer än 4 år sen jag såg en skräckfilm, och min pojkvän älskar skräckfilmer och jag vill verkligen kunna kolla på det med honom. 
De skräckfilmer som har skrämt upp mig är the grudge, one missed call 2 och shutter. Har kunnat kolla på Saw filmerna och Hostel, men inte längre. Såg även nya Resident Evil på bio i 3D med pojkvännen och blunda nästan igenom hela filmen haha :P

Hur gör ni för att kunna kolla på skräckfilm? Blir ni inte rädda? Har ni några tips till mig hur man kan vänja sig vid att titta? Några "lätta" skräckfilmer som man kan börja med :)?

Annons:
Emlielki
2013-04-14 18:19
#1

Det bästa är att hela tiden tänka på att det bara är på låtsas.. Att kolla på Behind the scenes klipp på youtube och bryta ner filmerna till bara det tekniska.. och att snarare kolla på dem och tänka "hur gjorde dem det där? med dockor eller dator?" Osv.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Emlielki
2013-04-14 18:21
#2

Och om det är "jump-scares" du är mest rädd för undvik den typen av filmer tills du tuffat till dig.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

[Viiicksen]
2013-04-14 22:26
#3

Får du mardrömmar av skräckfilmer eller är det bara otäckt att gå och lägga sig? Man behöver ju inte utsätta sig för skräck om man tycker det är jobbigt. Själv började jag titta på skräck för att jag var mörkrädd, och sedan jag började titta så har jag inte varit mörkrädd längre. Det gäller att möta sin rädsla, som de säger i Boogeyman. ;)

#1 Håller med om att behind the scenes är riktigt bra!

hahael
2013-04-15 20:24
#4

Ha en sovkompis, vet du att du alltid har någon som "försvarar" dig när du ska sova, sen kan du ju bara göra allt till ett skämt. Skoja om att vissa ser löjliga ut eller så. Annars kan du alltid kolla behind the scenes på filmen innan du kollar den. Det brukar hjälpa mycket

Hoppas du får mod nog att kolla skräck! :D //Hanna

Klart att laxen ska ha en jolle

Dick Winchester
2013-04-15 21:41
#5

Annars kan du bara strunta i att se på skräck;) Finns mycket bra film i andra genrer.

[_annaH]
2013-04-17 18:06
#6

Ska absolut kolla på behind the scenes :) Hoppas det hjälper :D

Har allt en sovkompis, pojkvännen och han säger ofta " du har ju mig här" men tänker jag efter så har jag vaknat på nätterna rädd och tyckts hört något på nedervåningen och då väckt honom, svaren jag får är att han ska dra klart några kablar(han e elektriker), han är helt omöjlig o väcka på nätterna haha! Så han är inte så mycket till skydd xD

Jag får inga mardrömmar alls av skräck, det är mest mörkret som skrämmer mig då jag inte kan se om det är någon i rummet eller inte. 

Jag vet att min pojkvän brukar säga "kolla hur fake det ser ut" om vi tittat runt på tv o sen vart något "läskigt" på tvn, men saken är att jag ser det inte så, för mig ser allt verkligt ut.

Ska sätta mig och kolla på behind the scenes så får vi se vart det leder :D

Annons:
[GerbilLooover]
2013-04-17 21:44
#7

Jag brukar tänka att det är mycket som skådespelarna skrattat åt i scenerna när de spelat in filmen, har sett mycket behind the scenes :) sen har jag aldrig varit särskilt lättskrämd när det gäller film eftersom det inte är på riktigt.

Greigh
2013-04-18 19:08
#8

It's just a horror movie, nothing is for real.

Nicollan
2013-04-19 00:12
#9

Jag brukar sätta på något lättsamt på tvn, nån komedi film brukar också kunna lugna mina nerver..😊
bara man får tankarna på något annat.
Sen ska du ju inte behöva tvinga dig igenom skräckfilm bara för att, det är ju absolut inte värt det om du mår så pass dåligt!

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Upp till toppen
Annons: