Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 3322 ggr
Summerdogs
4/18/13, 6:27 PM

Skräckfilms problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! (visste inte vilken grupp jag skulle sätta i)

Jag älskar att se på skräckfilmer men jag hittar verkligen ingen bra! Antingen är den inte tillräckligt läskig eller så är den helt vrickad.. Jag har nästan gett upp med att köpa skräckfilmer för jag hittar ju aldrig en bra. 

Dessa på bilden är de jag har hemma och den längst till vänster kommer på nr 1 och den var rätt bra tyckte jag och som ni ser så kommer the cabin in the woods på sista plats! Vill verkligen inte köpa en sån film mer usch vad dålig!

Kollar ju trailers och dom ser ju rätt bra ut där men inte då man kollar  irl..

Några bra tips på skräckfilm? Helst inte under 2008 och sen så ska den vara engelsk eller svensk :)

Annons:
Creepiie
4/18/13, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är några som jag har, varierar i hur bra dom är beroende på vilket humör man är på just då..🤔

Jag har ungefär samma problem så hoppas du hittar några du gillar bland dessa.

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Creepiie
4/18/13, 9:56 PM
#2

Men om man vill skratta mycket i kombination med Zombies så ska man se doghouse 😃

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Peak303
4/18/13, 10:47 PM
#3

Jag tycker också att det är svårt att hitta en skräckfilm som verkligen visar sig vara bra eller iaf hålla måtten till att inte bli tråkig.

Några olika filmer:
Intruders, The Fourth kind, The Unborn, Frageli, The Awakaning, The orphanage, Orphan & The Mist

Sen är jag ganska glad för alla Resident Evil filmerna, men dem kanske klassas mer som action än skräck. 

Sen har jag en del filmer jag funderar på att se:
Chained, Carrie(kommer ut i Oktober) & The Conjuring.

Den sista står det dock inte när eller om den kommer ut i Sverige.. :/

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Summerdogs
4/18/13, 10:54 PM
#4

#1

Oj de var en del! Får söka upp en del och se vad de är för något! Tack för svaret! :)

#3

Tack för tipsen! Ska också kolla upp dina förslag och se vad de är för något! Min pappa ville att jag skulle se Resident Evil men om jag minns rätt  så var den ett X antal år och tråkigt nog så har jag en ful vana att redan jag sett filmen ge den en "dålig" stämpel :/ 

Tack för svaret!

Peak303
4/18/13, 11:16 PM
#5

#4: Restident Evil är ju en film serie och den senaste filmen kom ut förra året. :) Har också lätt för att ge filmer dåliga stämplar. Men brukar tvinga mig själv att se dem ändå för att se om jag kan ändra uppfattning.

Men det finns ju en hel del dåliga skräckfilmer eller egentligen dåliga filmer över huvud taget så är ju egentligen inte konstigt att man dömmer så lätt.

Kom på några till, kanske inte dem bästa men ändå filmer.
The Bay, Detention (skräck komedi), Chernobyl diaries, Grave Encounters & Dark floors.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Zadeira
4/19/13, 11:31 AM
#6

I början när jag tittade på skräck valde jag utefter framsidan på dvd-fodralet. Det ledde till enormt många besvikelser, för hur ofta är det inte så att dvd-fodralet ser så mycket häftigare ut än filmen sen är?

Du skriver att antingen är filmen inte tillräckligt läskig, eller så är den helt vrickad. Vad menar du med "helt vrickad"?

Vad är du ute efter för sorts film? Spöken? Mördare? Tortyr? Blod och visuellt äckel eller filmer som kanske mer känns obehagliga mentalt att titta på?

Annons:
Summerdogs
4/19/13, 10:43 PM
#7

#4

Chernobyl diaries funderade jag på att köpa ett tag! Är den bra? :O

#6 

Ja som ett exempel kan jag ju ta the cabin in the woods! De blir liksom överdrivet då som i den filmen att alla möjliga monster och övernaturliga väsen släpptes ut och mördade hit och dit.. Asså då får man ju en känsla av liksom "vad är de jag kollar på".. Sammanfattat blir de typ att när filmen går över styr och allt blir bara sjukt :/ 

Spöken går an men då får de inte gå över styr. Mördare är alltid spännande men har inte hittat nån film med de (förslag?). Sen är psykologiska filmer eller vad man ska säga riktigt bra! Du vet när man känner att detta kan hända mig eller att de verkligen tar på en när man sitter i soffan.. Svårt att förklara men man kan säga de som du sa "filmer som kanske mer känns obehagliga mentalt att titta på" :)

Peak303
4/20/13, 12:21 AM
#8

#7: Inte min typ av film direkt men den fungerade att kolla på. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Greigh
4/20/13, 10:01 AM
#9

#7
Sedan får du förstå att Cabin in the Woods är en sammansatt satir/parodi på nutidens skräckfilmer. Regissören gjorde filmen för att han tycker att alla nya skräckfilmer suger, liksom hans film, men det är inte många som förstår det.

Summerdogs
4/20/13, 10:05 PM
#10

#9

Jojo så kan de säkert vara men i mina ögon så var de den sämsta hittills. Blir bara så besviken av resultatet av den filmen.. Typ som om dom slängt ihop något och så får de bli som de blir.. Haha ja man såg ju hur de slutade x)

Greigh
4/20/13, 10:15 PM
#11

#10
Just det som var meningen. Jag tror inte någon gillar filmen som ren skräckfilm, men ser man den på rätt sätt så gillar man filmen på grund av dess satir ;)

Dick Winchester
4/21/13, 12:32 AM
#12

Tror Cabin in the Woods funkar bäst om man är insatt i genren och har plöjt igenom all skräck man kommer över. Den är ju en hyllning fullproppad med referenser till filmskaparnas favorifilmer. Tycker personligen den är briljant och var på min topp 3 över förra årets bästa filmer. Whedon kan inte misslyckas!;)

Dick Winchester
4/21/13, 12:33 AM
#13

Angående slutet så är det ju en solklar hyllning till Lovecraft.

Annons:
Summerdogs
4/21/13, 2:08 PM
#14

#13

Jo alla tycker ju olika :)

Men har du några nice tips om mord skräck film eller så? :)

[jadestone]
4/23/13, 1:59 AM
#15

Cabin in the woods är ju helskön :)

Jennifers body kan väl kanske klassas som mord skräck.

Wellcraft
4/26/13, 12:47 PM
#16

The collection och The collecter är jättebra, välgjorda med bra välgjort slut

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Summerdogs
4/26/13, 8:20 PM
#17

#16 Tack för tipset! :)

Upp till toppen
Annons: