Annons:
Etikettövrigt
Läst 3334 ggr
Zadeira
2013-05-08 22:30

Favoritskräck-serie?

Vad gillar du för skräck-serier?

Jag tycker att den absolut bästa serien som någonsin gjorts är Kingdom Hospital (http://www.imdb.com/title/tt0324864/?ref_=sr_5). Vem kan motstå ett sjukhus med både otäcka läkare, söta små spökflickor, komapatienter och myrslokar? 

Är även löjligt förtjust i American Horror Story (särskilt säsong 2) (http://www.imdb.com/title/tt1844624/?ref_=fn_al_tt_1), för jag tycker det är så bra att det är som två olika serier där säsong ett bjuder på en något mer komplicerad spökhistoria och säsong två innehåller nunnor, mentalpatienter, läkare som inte är vad man tror, dödsänglar och annat smaskigt.

Och givetvis behöver jag min dos av zombier. Helt klart gäller The Walking Dead (http://www.imdb.com/title/tt1520211/?ref_=sr_1). Jag gillar att fokus inte ligger på zombierna och zombie-invasionen i sig utan att man faktiskt får se vad som händer med människan, psyket och mänskligheten när något sånt inträffat.

Jag gillar även såna där typiska "spökjägarserier" som Ghost Adventures, Ghost Hunters, Ghost Mine och liknande. Det är superbra kvälls-serier när jag ligger nerbäddad framför datorn och vill ha något lättsmält att halvsova till. För vem somnar inte till något där de ständigt viskar, går runt i mörker och det mest skrämmande är när deras "spökalarm" går av och man rycker till pga det plötsligt höga ljudet? 😉

Annons:
Greigh
2013-05-08 22:52
#1

Tales from the Crypt och Tales from the Darkside, är två givna favorit-serie och har alltid varit.

Gillar även
Riket
Twin Peaks
Twilight Zone
Kingdom Hospital
Millennium
Hammer House of Horror
Fear Itself

Sedan finns det en serie som jag såg på SVT på 90-talet som jag inte minns namnet på och som jag gillade att följa.

Duvethon
2013-05-08 23:19
#2

The walking dead, står mig varmt om hjärtat. Otrolig serie! När jag var mindre halvföjde jag Harpers Island, helt ok serie :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[Tilde]
2013-05-12 08:20
#3

Den enda skräckserien jag ser är The walking Dead. Älskade fösta säsongen och andra säsongen var också bra… men nu tycker jag att den har blivit tråkig och händelselös. Fokus är inte längre på zombies :(

Annars ser jag Criminal minds också, en thriller-serie ("krimi" som man kallar det här i Danmark).

Dick Winchester
2013-05-15 00:14
#4

Lite favoriter, American Horror Story, Supernatural säsong 1-5, True Blood, Tales from the Crypt, X-Files, The Walking Dead, Bates Motel.

yamher
2013-05-15 20:10
#5

Bedlam har en röd tröd som är lite spännande även om de olika avsnittens innehåll inte alltid är lika skrämmande. Annars som redan nämnda Supernatural och X-files.

Jag gillar serier som A hauting och the Haunted, om människors upplevelser.

Alis volat propriis Oskyldig

Dick Winchester
2013-05-15 20:11
#6

Ja Bedlam är fan helt ok:)

Annons:
yamher
2013-05-15 20:21
#7

ska bli intressant hur serien utvecklar sig…

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: