Annons:
Etiketteuropeisk-skräckfilm
Läst 1330 ggr
Calcifer
2013-07-28 21:22

Trolljegeren

Inte en typisk skräckfilm, men vad jag vet räknas den som en. Jag älskar denna film. Tyckte den var fruktansvärt bra. Och spännande. Inte läskig så man satt och hoppade till, men kalla kårar fick jag och satt på helspänn hela tiden. Tyckte skådisarna gjorde ett riktigt bra jobb, och den var gjord på ett sådant sätt att det kändes… mja, nästan som att "jamen guuud, det är ju klaart det finns troll, vafan visste jag inte det förut för?!"

Sånt gillar jag i filmer. Där man nästintill köper handlingen som verklighet fast man naturligtvis vet egentligen att det bara är påhitt. Då har man lyckats, liksom. Norskt guldkorn!

(Troll Hunter på engelska och Trolljägaren på svenska.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Badgertastic
2013-07-29 13:11
#1

En tummen upp för denna film. Norrmän och Finnar kan verkligen göra roliga och udda skräckisar! Humor som inte förstör filmen utan bara så det flyter med.

Omnia mea mecum portoDjävlas

[Tilde]
2013-07-29 22:34
#2

Tycker denna film är asbra! Väldigt originell och spännande 🙂 Inte läskig alls, men riktigt underhållande och absolut värd att se. ^^

yamher
2013-08-04 08:23
#3

tycker också om filmen, de känns så seriösa att den känns äkta, det gillar jag hos en skräckfilm ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Calcifer
2013-08-04 21:05
#4

Ja men precis. Man kommer på sig själv med att sitta och fundera på varför man aldrig sett trollen förut, för det är klaaart de finns. 😂


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
2013-08-11 00:16
#5

Den här filmen tyckte jag väldigt mycket om. Jag älskade hur den hade filmats och hela stämningen i filmen var bara perfekt.

Det är en film som jag borde skaffa på dvd.

Upp till toppen
Annons: