Annons:
Etikettövrigt
Läst 1402 ggr
Helenaw87
9/3/13, 4:11 PM

Mina vänner tror ja e knäpp

Jag har alltid gillat skräck men självklart har jag mina gränser.
Det är ytterst sällan jag blir rädd av skräckfilm och ingen av mina vänner kan förstå detta.
De påstår att jag är känslokall, känslomässigt störd och ikke kapabel att känna skräck.
Så är det inte😭

Dom kan sitta och asgarva år komedier men jag kan bara inte förstå det roliga??
Ist kan ja skratta år skräck.
Jag kan se framför mej hur jävla roligt skådisarna måste haft när dom spelat in och därför blir jag inte rädd på det sättet.

Men som jag sa innan har jag mina gränser.
Human centipede var bara för vidrig så jag såg inte klart den och allt som involverar clowner skippar jag UTOM Stephen Kings it, den är och förblir min favorit

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Greigh
9/3/13, 9:07 PM
#1

Människor är olika, jag är precis som dig, avtrubbad.
Jag tycker också att skräckfilm är roligt, jag ser det med glimten i ögat och skrattar alltid åt skräckfilmer, oavsett vad för genre inom skräcktemat det är.

Jag anser inte att du är sjuk. Vi ser saker på olika sätt, det är mänskligt!

Helenaw87
9/4/13, 2:21 AM
#2

TACK!
Ja man ser det på olika sätt och jag ser det som något roligt och spännande medan mina vänner håller på att gå under i skräck…
men skönt att jag inte är ensam om att vara "kall" hehe

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Zadeira
9/4/13, 11:24 AM
#3

Jag är precis som dig, fast jag är snäppet "värre" skulle jag nog påstå eftersom det inte finns något jag har sett som blivit för mycket/för äckligt. Human Centipede var tråkig enligt mig. Tvåan var bättre men mer fascinerande än äcklig. Har sett det mesta som enligt mainstream-publiken beskrivs som "det sjukaste/äckligaste/vidrigaste som nånsin gjorts" och min normala reaktion är alltid "var det inte mer än det här? Vad skulle vara så hemskt?"

Man är olika som person och jag tycker inte att det innebär att man måste vara "sjukare" eller "känslokallare" bara för att man inte blir rädd eller äcklad av skräckfilmer..

Komedier eller romantiska draman däremot, för att titta på och uppskatta såna måste man enligt mig vara allvarligt mentalt störd ;)

Greigh
9/4/13, 12:22 PM
#4

Nu tycker jag inte att man skall anklaga varandra för att vara sjuk på något vis bara för att man uppskattar saker mer eller mindre. Man har olika smaker bara. Jag uppskattar skräck lika mycket som komedi och romantiska draman, men jag väljer hellre att avstå de två sistnämnda genrerna för att det inte faller mig i smaken.

Zadeira
9/4/13, 1:27 PM
#5

Det ju så att man är olika och det är inget fel i att gilla/inte gilla vissa saker. Men jag brukar säga det så som jag skrev åt dem som "anklagar" mig för att jag gillar skräck/inte skräms eller äcklas av skräck för att påvisa att det lika väl kan vara dem det "är fel på".

Helenaw87
9/5/13, 12:58 AM
#6

Drama, komedi mm gör mig bara uttråkad och jag kan sällan se det roliga i komedier men inte kallar ja mina vänner för knäppa bara för det men de e ju va de kallar mej… ibland kan man undra

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
[Devya]
9/14/13, 3:40 PM
#7

Tack och lov älskar jag alla sorters filmer. Favoriten är dock skräck och jag har bara en vän som delar samma intresse.

Att de kallar dig för känslokall osv är ju dumt. Du kan lika bra kalla dem för fegisar och påminna dem om att det är ju inte på riktigt. :)

[Tilde]
9/24/13, 9:19 PM
#8

Jag älskar komedier, men älskar också skräckisar! Jag kan skratta åt båda :) Självklart är man inte känslokall för man skrattar åt skräckisar - det är ju inte på riktigt (finns inget att känna empati för som så)! 😛

Upp till toppen
Annons: