Annons:
Etikettövrigt
Läst 1735 ggr
[Viiicksen]
2013-09-28 19:54

Conjuring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tänkt se the Conjuring på bio nu på tisdag. Är det någon här som redan har sett den och har några direkta åsikter om filmen? Utan att spoila för mycket, haha :)

Några av mina vänner har sett den och de tyckte att det var en bra film. Så jag har lite förväntningar ändå.

Ni som inte har sett den, vad tror ni om den? :)

Annons:
[Viiicksen]
2013-09-28 20:01
#1

Här är trailer för dem som är intresserade:

Zadeira
2013-09-29 18:29
#2

Jag har sett den. Jag är glad att jag inte såg den på bio för så bra tyckte jag inte att den var. Den var inte dålig heller men jag hade nog högre förväntningar tror jag. En av många filmer som helt enkelt flyter runt där i "mellan-träsket", har sina ljusa stunder och har sina sämre stunder.

[Viiicksen]
2013-10-01 10:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag måste ju säga att jag gillade filmen starkt och ångrar inte att jag såg den på bio. Alla jag frågat som sett den har tyckt likadant. Den är välgjord och inte så "pinsam" som vissa skräckfilmer kan vara, ex Mama. Sen att Conjuring baserar sig på samma demonologer, Ed & Lorraine Warren, som i Amityville Horror och Haunting in Connecticut gör det bara ännu bättre!

hundegare111
2013-10-01 10:48
#4

Jag älskar skräckfilmer! Men idag finns det nog ingen skräckfilm som är särskilt mycket skräck enligt mig.

Jag gav The Conjuring en chans, med låga förväntningar.

Kan säga att jag nog ryckte till en 2-3 gånger under filmen, den var spännande, inte läskig eller skräckinjagande - utan spännande!

Jag tyckte faktiskt om den och hade lätt velat se den på Bio =)

Calcifer
2013-10-01 19:16
#5

Jag gillade den starkt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Viiicksen]
2013-10-02 13:18
#6

Till er som har 4-5 minuter tillgodo… här är en kort video med den riktiga Lorraine Warren där hon berättar lite och visar runt i museet som hon har hemma. Verkligen en mycket intressant video måste jag säga!

Annons:
Hanna
2013-10-11 02:10
#7

Tyckte inte alls om den faktiskt. Men är inget fan utav skräckfilm annars, men hade förväntat mig att bli mer skrämd.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Viiicksen]
2013-10-11 18:11
#8

#7 Det är sällan man blir skrämd av skräckfilmer enligt mig. Tror man blir ganska avtrubbad ju mer man kollar.

Hanna
2013-10-11 18:39
#9

#8 Jo, fast jag kollar aldrig skräck och är riktigt töntig när det gäller sånt. Därför hade jag förväntat mig mer.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Devya]
2013-10-18 17:26
#10

Jag tyckte att den var tråkig och gäspade mig igenom hela filmen. Jag hoppade inte till ens en gång. Jag hade inga förväntningar alls på den. Hade inte hört talas om den innan jag såg den så jag visste inte riktigt vad den skulle handla om. Trodde först att det skulle handla om magi. :)

Däremot tyckte jag det var mer intressant att se den där intervjun med den riktiga Lorraine. Det om något var mer skrämmande än själva filmen. :)

[Tilde]
2013-10-20 11:40
#11

Jag som inte alls tror på spöken eller gillar spök/ande/demon-filmer tyckte faktiskt att The conjouring var helt ok! Inte läskig, men ganska spännande. 🙂

Upp till toppen
Annons: