Annons:
Etikettövrigt
Läst 1105 ggr
Zakaraa
11/7/13, 12:24 AM

Skräckfilm för mesar

Jag och en väninna ska ha ett sent halloweenfirande och ska titta på skräckfilm men vi är båda riktiga räddharar så vi vill inte ha något som är För läskigt.

Har ni några tips på filmer som inte har För mycket "Jump-scares" eller för mycket av thriller (såntdär överdrivet Psyko gillar varken hon eller jag)

Vad som bör tilläggas är att jag bor i en gammal källare och har extremt livlig fantasi så ha det i åtanke så ni inte tipsar om Väldigt läskiga filmer, haha 😇

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
kundvagnsgnu
11/7/13, 1:02 PM
#1

Scream kanske?


Zakaraa
11/7/13, 4:26 PM
#2

Ska inte den vara ganska läskig?

Jag har sett WindChill och det är ungefär i samma nivå som den jag kan tänka mig :)
Fick ett tips av en vän om Gothika som jag tyckte verkade helt OK

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Calcifer
11/10/13, 9:10 AM
#3

Det beror nog helt och hållet på vad som skrämmer dig. Jag älskar t:ex Scream filmerna men de är inte en gnutta skräck för mig utan bara bra filmer. WindChill tyckte jag var galet läskig däremot. Så ja, vad blir ni mest rädda för? Mördare eller spöken eller zombies osv? Jag blir t:ex inte rädd för zombiefilmer (mer än jag kan ju såklart hoppa till om det är en jump scare) så de är ett bra alternativ för mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zakaraa
11/10/13, 3:29 PM
#4

Vi har nu haft vår Halloweenkv'll och vi såg The Conjuring.
Jag blev inte särskillt rädd men min vän blev väldigt rädd :P

Tror jag inte blev särskilt rädd då jag fick sitta och säga till innan något läskigt hände. Av någon anledning kan jag alltid säga till, kanske ganska enkelt för de som är vana vid skräckisar men jag är väldigt ovan och ändå vet jag exakt när någonting händer. Så jag satt helt enkelt och förvarnade henne att "titta inte nu" typ, haha!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

kundvagnsgnu
11/10/13, 3:36 PM
#5

Haha, jag tycker det låter som att du ska sluta betrakta dig som en skräckfilmsmes….


Zakaraa
11/10/13, 3:47 PM
#6

#5 Haha nja jag Är en riktig mes. Men när det kommer till att kolla på skräck med vänner så lägger jag nog mer energi på att hålla koll efter alla tecken på att "nu händer det något" än att titta på filmen i helhet :P

Att titta själv är nästan omöjligt framför allt med min fantasi sedan.
Såg en film för kanske 3-4 år sedan nu, Darkness Falls, och jag har Fortfarande svårt för att gå i mörker pga "tandfen". Så pass dryg är min fantasi :P Så filmen i sig är inte så farligt utan det som kommer Efter :)

Jag har ändå ett litet intresse för skräckfilm, problemet är bara att jag inte vågar se dem. Hah 👍

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: