Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 1657 ggr
[melowi]
2014-03-20 00:03

Bara sett skräck, tips?

Är ett sån där riktig skräcknörd och enligt mig tittar jag helst bara på skräckfilmer, vilket jag också gjort. Men när man endast sett skräck så tar det slut på bra filmer (herregu' vad invecklat det låter nu).. Men iaf, tips på bra skräck? Inte innan 2000 dock, riktig skräck, sån skräck att man blir rädd att kliva upp ur soffan och knappt röra ett finger? 😈 Gärna nya också och såna som man kan se fram emot 2014! Endast amerikanskt!

Annons:
Greigh
2014-03-24 12:36
#1

Efter de där kraven så blir det inte många titlar att tipsa om. Förmodar att du redan har sett allting då :)

[melowi]
2014-03-24 12:59
#2

#1 Haha har sett det mesta, men inte allt kan jag tro. Många filmer jag kanske inte gett en riktig chans eller så har de bara varit dåligt gjorda och/eller låter helt ointressant :-P Som lite tråkigt att se skräckfilmer om igen även fast dom kanske är bra, är ju inte lika spännande dessvärre :-/

Hayabusa_
2014-03-31 04:32
#3

Ett tips är ju att titta mer film-historiskt och äldre filmer. Finns ju mycket dynga men en del bra med. Kan vara nice att sitta på lite 70 årig scarry-nörd fakta om någon slår upp munnen och vill battla;)

Calcifer
2014-04-07 12:23
#4

Ett tips är att hålla ett litet öga på indie-stil filmer. Ibland kan man hitta riktiga guldkorn där. Jag streamar mycket då det är lagligt i Japan och en sida jag använder är www.solarmovie.tl. Om det är lagligt i Sverige eller inte det vet jag inte, däremot går det ju att hitta titlar där även om man sedan kollar på dem på annan plats (netflix kanske). Jag har hittat en hel del filmer där som jag aldrig hade hittat annars. En del är skit och andra helt okej och en del riktigt bra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

missporcelain
2014-04-10 21:47
#5

Mitt tips är att gå tillbaks till äldre filmer, såg förövrigt House i helgen (titta det spökar). Visst sitter man och skrattar en del, men där var ett par tillfällen man hoppar till. Annars är det Creepshow 1 & 2 som jag varmt rekommenderar :D

*House är en komediskräck/skräckkomedi 🙂

Freddy H-K
2015-01-15 02:56
#6

Känner igen det där. Kan också många gånger bara titta på skräckfilm (Det enda som är stimulerande nog) 

Dead Silence är underskattad tycker jag, så den kanske du inte sett.

Huset vid vägens ände (Kan vara svår att hitta så jag kan skicka den om inte annat)

Finns en del bra gamla också. The Shining är ju helt fantastisk 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: