Annons:
Etikettövrigt
Läst 1960 ggr
LuLeLo
10/31/14, 1:30 AM

Era bästa skräckfilmstips?

Vilken skräckfilm är den absolut läskigaste och bästa ni har sett? Varför? Berätta gärna lite kort om innehållet (utan spoilers såklart) och ge en motivering varför just den filmen är den bästa!

Jag har sett typ fyra stycken skräckfilmsklassade filmer nu (The Others, Paranormal Activity 1, The Grudge 1 och The Grave Encounters). The Grudge och The Grave Encounters var väl bra, men inte tillräckligt bra.  
Så dela med er av er värsta mardrömsscenariofilm!

Tass Josephine

Annons:
[NeSsa]
10/31/14, 11:47 AM
#1

Hm, den absolut läskigaste måste nog vara The Exorcist (1973). Jag tyckte att den filmen var riktigt obehaglig. Annars är det ju Grave Encounters, The Last Exorcism 1&2, REC, Mama och Insidious.

[NeSsa]
10/31/14, 11:49 AM
#2

Och de alla filmerna jag listade är övernaturliga. Jag personligen tycker att de läskigaste filmerna är de med paranormala inslag :)

[Tilde]
10/31/14, 1:01 PM
#3

Rec ❤️ Jag älskar zombiefilmer och denna är ju perfekt på alla plan! Filmad med en handkamera (tillför spänning då det är gjort på rätt sätt i denna film), huvudpersonerna är instängda i en byggnad (ingenstans att ta vägen ifrån zombies) och den har en creepy twist på slutet! 😃 Har sett filmen kanske 5 gånger eller så sedan den kom ut.

LuLeLo
10/31/14, 6:41 PM
#4

Men, #1, Grave Encounters var inte sådär jättefarlig. Finns det verkligen ingen film som verkligen skrämmer skiten ur en, så man får mardrömmar flera nätter i rad, blir lite paranoid och ja, helt vettskrämd? Eller är de andra i din lista värre än Grave Encounters?

Tack för tipsen hittills!

Tass Josephine

Norman Bates
10/31/14, 6:58 PM
#5

Skrämmande bra film LOS SIN NOMBRE

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

[NeSsa]
10/31/14, 7:41 PM
#6

Nja, jag kan hålla med om att Grave Encounters inte är sååå läskig. Tycker den är jävligt bra dock. Men ja, REC har väldigt många jumpscares och är en blandning av zombie/paranormal så den kan jag verkligen rekommendera! The last exorcism 1&2 är bara obehaglig. Men om du verkligen vill bli vettskrämd så kolla på the exorcist eller Blair witch project. Jag blev iaf riktigt rädd för dem!

Annons:
LuLeLo
10/31/14, 8:10 PM
#7

#6 Tack! Exorcist och Blair witch project, ska skriva upp dem. Kommer aldrig våga titta själv, men jag ska tvinga några kompisar att vara med, så då lär de funka ;). 

Tack allihopa för era svar!

Tass Josephine

yamher
11/1/14, 11:25 AM
#8

har skrivit i andra trådar men the posession of michael king är bra och 7500. The tunnel och the task, scarriecrow är bra filmer. En del norska skräckfilmer är värda att se som trolljägaren och ragnarök. 

en annan är Ils (them).

Alis volat propriis Oskyldig

Halvdansken
11/3/14, 9:41 PM
#9

Håller med om Exorsisten. Det är nog den läskigaste film jag sett.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Freddy H-K
1/15/15, 5:12 AM
#10

Om man tänker läskigast den tid man såg filmen så var det Blair Witch Project. Jag var 10 år då och fick typ men efter. Det händer ju egentligen inget i filmen. Men det är många gånger det som är väldigt läskigt för då spånar fantasin fritt. Men tyckte det var väldigt obehagligt med att vara instängd i en skog. Inte är det bättre om det dessutom är någon i skogen som vill en illa.

De bästa skräckfilmerna tycker jag är:

Huset vid vägens ände. Bra story, miljö, ljud effekter/musik och det går rätt snabbt fram i handlingen, så man är stimulerad hela tiden Glad Tycker också det är extra bra när de talar svenska. 

The Shining. Bra Story, Jack Nicholsons, skådespel och film karaktär, hans beteende, bra miljö och ljud effekter/musik i filmen Glad

Jag tycker att de här två filmerna har någon slags mysig feelgood stämning Glad

Upp till toppen
Annons: