Annons:
Etikettövrigt
Läst 1674 ggr
Saffran0Spice
11/22/14, 2:50 PM

As Above, So Below

Någon som sett As above, so below än?
Värd att se eller ännu en B-skräckis? =)

Annons:
Calcifer
11/22/14, 2:57 PM
#1

Jag har sett den, gillade den. Den har enligt mig en unik historia och en bra handling med lämpligt med läskiga scener utan att det blir så där löjligt överdriver Amerikanskt då ALLT ska vara en scare scene och det bara blir tröttsamt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Saffran0Spice
11/22/14, 2:59 PM
#2

#1 Det verkar ju bra!
Ja jag är sugen på att se den då jag läst mycket om historian den är baserad på - verkar spännande =)

Calcifer
11/22/14, 3:00 PM
#3

Ja den är lite mer thriller enligt mig, men har skräckelement som gör att man ändå sitter lite på nålar och undrar hur fan det ska gå. Men det är ju bara min åsikt. Men jag har ändå sett tusentals skräckfilmer och detta är en av de jag definitivt vill se igen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
11/25/14, 8:11 PM
#4

Jag har sett den men den var nog ingen höjdare för mig. Vid ett skede så började jag nog hålla på med min telefon och missade en del av filmen, med andra ord blev jag en aningen uttråkad. Jag gillade storyn om Flamel men resten kunde de ha gott skippat.

Men smaken är som baken. :)

Freddy H-K
1/15/15, 4:32 AM
#5

Jag gillade den här "National Treasure" Feelingen i början. Sen tyckte jag det var bra spooky stuff 🙂

Saffran0Spice
1/15/15, 11:13 AM
#6

Nice ^^
Har fortfarande inte fått tummen ur och sett den - men ligger på ''ska se - listan''😃

Annons:
yamher
1/16/15, 11:23 PM
#7

Såg den igår. Jag gillade också den. Värd att se :)

Alis volat propriis Oskyldig

Saffran0Spice
1/17/15, 10:23 AM
#8

Kollade på den igår - tyckte den var ok, men lite jobbig att titta på pga hur den var filmad även om kvalitén var grym!
Men vet inte om jag kan tycka den ska gå under kategorin Skräck, kändes mer som en blodig Thriller =)

Jobbig, men klart se värd ^^

Freddy H-K
1/17/15, 11:31 AM
#9

Vad var det med filmningen? Vad det för det var "amatörfilmning"? Kommer inte riktigt ihåg hur det var. Den var ändå en av de läskigare filmerna tyckte jag. Men det är nog det här klaustrofobiska i det.

Saffran0Spice
1/17/15, 11:50 AM
#10

#9 Vet inte riktigt om det är det som kallas amatörfilmning - men hela filmen är ju efter kameror som skådisarna har på huvudet eller i händerna, vilket gör att det hela tiden rör sig (skakar, hastiga rörelser m.m.).
Och det är en typ av filmning jag har svårt för, tycker det blir jobbigt att hålla fokus och blir snurrig av allt skakande 🤦‍♂️

Den är ju väl filmad och klippt - ingen dålig skärpa eller något hemvideo-aktigt över den öht. Utan det som stör mig mest är att kamerorna hela tiden rör sig.

När det kommer till om den är läskig eller inte är det nog en individuell fråga om vad man anser vara otäckt - har man klaustrofobi kan jag förstå att denna är obehaglig, men om man inte har det (som jag) så var den ingen större hit som skräck ^^

yamher
1/17/15, 1:46 PM
#11

Det e en mockumentär o ska filmas så. Det e den genre. Jag gillar den genre för skräck blir mer tydlig förtittaren anser jag. Men jag föll för the Blair witch project. Thriller ska inte ha något övernaturligt inslag enligt mig utan detta tycker jag e en skräckfilm

Alis volat propriis Oskyldig

[Devya]
1/18/15, 6:55 AM
#12

Det är åtminstone inte en blodig thriller. Det är skräck eller en psykologisk thriller skulle jag vilja påstå. :)

[VSK]
2/7/15, 7:18 AM
#13

Började kolla på den men det verkade så otroligt värdelös så jag stängde av.

Annons:
Freddy H-K
2/11/15, 9:05 PM
#14

#13 Hur långt in kollade du? Varför verkade den inte bra?

[VSK]
2/11/15, 9:38 PM
#15

#14

Vet ej exakt, men kanske 15-20 minuter. Tyckte inte de hände nåt så vi stängde av helt enkelt. Bortkastad tid och peng mao.

[Devya]
2/12/15, 5:20 AM
#16

Det är ju ingen höjdare till film så jag förstår varför du slutade se på den. :)

[VSK]
2/12/15, 5:21 AM
#17

😃

Freddy H-K
2/13/15, 1:34 PM
#18

Det är rätt länge först som den mer är typ som "National Treasure". Sen börjar allt skumt :)

Upp till toppen
Annons: