Annons:
Etikettparanormalt-sci-fi-övernaturligt
Läst 2016 ggr
yamher
2/6/15, 9:09 PM

Poltergeist remake 2015

Vad tror ni om den nya remaken av Poltergeisten? Enligt trailen så känns det som att den gamla filmen kommer att förbli en klassiker. Kanske den kommer vara mer lik boken!?!

https://www.moviezine.se/trailers/poltergeist-2015-trailer-1/player?sort=popular

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
[VSK]
2/6/15, 9:12 PM
#1

Försöker se filmsnutten men sidan är otroligt slö… Försöker pausa och se om den buffrar.

yamher
2/6/15, 9:14 PM
#2

denna kanske fungerar bättre

Alis volat propriis Oskyldig

[VSK]
2/6/15, 9:15 PM
#3

Har sett nu. Tycker nästan de har överdrivit styrkan hos den hemsökta varelsen lite. iaf om man tänker på vad som skedde med huset 🤔

yamher
2/6/15, 9:16 PM
#4

tycker Tangina gör rollen som medium i gamla filmen lite mer charm och Carol Ann…

Alis volat propriis Oskyldig

yamher
2/6/15, 9:17 PM
#5

Vad syftar du på VSK? Den överdrivna styrkan?

Alis volat propriis Oskyldig

[VSK]
2/6/15, 9:17 PM
#6

Carol Ann minns jag ju men inte Tangina 🤔

Annons:
yamher
2/6/15, 9:23 PM
#7

Det lilla mediumet som är med i alla tre filmerna? "Don't walk into the light"

Vad menade du med den överdrivna styrkan och huset?

Alis volat propriis Oskyldig

[VSK]
2/6/15, 9:23 PM
#8

Såg ju ut som nån släppt en bomb på huset 😃

yamher
2/6/15, 9:27 PM
#9

Det imploderade. Sögs in i en annan dimension. I tvåan försöker familjen få ut sina försäkringspengar men bolaget godtar inte någon av deras förklaringar varpå pappan säger att han ska skriva  att huset blivit"housenapped" (eller något sådant)

Alis volat propriis Oskyldig

[VSK]
2/6/15, 9:31 PM
#10

Får nog kolla om på ettan före tvåan sen utifall det behövs.

yamher
2/6/15, 9:35 PM
#11

Den e värd det ;) Glöm inte trean. Den e också ganska bra!

Alis volat propriis Oskyldig

[VSK]
2/6/15, 9:36 PM
#12

va finns trean 😮

yamher
2/6/15, 9:40 PM
#13

japp med höghuset vars speglar vid hissen spricker från bottenvåningen till toppen…;)

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
[VSK]
2/6/15, 9:41 PM
#14

Möjligt att jag kanske sett den filmen nu när jag ser omslaget, men det måste ju va 100 år sen 🤦‍♂️

yamher
2/6/15, 9:47 PM
#15

hon är hos sin moster. Går i en skola för begåvade barn (och får träffa en psykolog). Tyvärr så hittar Kane henne igen…

Alis volat propriis Oskyldig

[VSK]
2/6/15, 9:54 PM
#16

👍

Calcifer
2/16/15, 5:35 AM
#17

Det sorgligaste med trean är att hon som spelar Carol Anne blev sjuk under inspelningen och dog medan de hade en paus i inspelandet. Det sorgliga när man kollar på första är att skådespelerskan som spelar äldre systern i familjen blev mördad av sitt ex vid 22 års ålder.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

yamher
2/16/15, 12:07 PM
#18

Heather O'Rourke dog på operationsbordet efter ha drabbats hjärtstopp efter en septisk chock. Hon dog innan filmen släpptes men inte på plats.

Det var två till skådespelare som dog efter andra filmen; en av magcancer och en under en hjärt-lungtransplantation.

Alis volat propriis Oskyldig

Calcifer
2/16/15, 1:33 PM
#19

#18 Jag sa inte på plats. Jag sa att hon blev sjuk under inspelningen, dock trodde ingen det var något speciellt, och att hon dog medan inspelningen hade tagit en paus, dvs när hon var med sin familj, på ett sjukhus, inte på inspelningsplatsen under typ matrasten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Norman Bates
7/22/17, 9:36 AM
#20

Den här remaken sög, inget slår originalet och Craig T.Nelsons enmins rollkaraktär..

===

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Annons:
Calcifer
7/25/17, 9:40 AM
#21

Jag gillade den faktiskt. Gillar dessutom Sam Rockwell så kan kolla bara för hans skull. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
7/26/17, 10:11 AM
#22

Har funderat på att se den men inte kommit till skott ännu.  Tycker ofta remakes blir lite "mer" än orginalet, (alltså att de typ gör monstret/spöket/demonerna läskigare, lägger till en massa effekter som gör det hela mer "overkligt", gör det lite blodigare/läskigare osv)

Om orginalet redan är bra känns det svårt att göra en remake som är lika bra eller faktiskt bättre.

Calcifer
7/26/17, 6:44 PM
#23

#22 Jag tror det beror mycket på. För mig ska en remake vara troget originalet till en viss del, men om den inte bjuder på något nytt känns det onödigt att ens göra en. Vissa remakes är ju pinsamma, men andra kan faktiskt vara riktigt bra. Rob Zombies Halloween remake är i min mening riktigt bra. Jag vill inte jämföra den med originalet riktigt för originalet är också sjukt bra. Men lite på olika sätt. Nya är brutalare men originalet var mer creepy tyckte jag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: