Annons:
Etikettfilmrecensioner
Läst 1645 ggr
Zadeira
2015-03-04 18:32

Tusk (2015)

Såg filmen Tusk för någon dag sedan och tänkte här ge en kort beskrivning av den, kanske är det någon som inte har sett den ännu som blir inspirerad. Eller ni som sett den kanske har någon kommentar.

Tusk (2015) beskrivs som skräck-komedi/thriller/drama. Filmen handlar om en podcaster som åker till Canada för att träffa en kille för ett inslag, men väl där får han ändra planer och hamnar hemma hos en gammal sjöman som vill berätta sin historia om sitt liv på sjön.

Det visar sig snabbt att mannen inte alls bara vill berätta sin historia utan har som mål att förvandla  podcastern till en valross. Han utför en del ingrepp och operationer på den unge killen, allt för att äntligen återförenas med sin "Mr Tusk", valrossen som räddade honom en gång i tiden.

Annons:
Zadeira
2015-03-04 18:36
#1

Personligen satt jag nästan hela filmen igenom och tänkte "Vad är det jag egentligen tittar på? Förstår inte alls de som kallar det en skräckkomedi, den är varken läskig som en skräckfilm eller komisk som en komedi, den är mest bara konstig, underlig och väldigt speciell.

Jag tyckte den var intressant och fängslande och helt klart värd att se. Den var sjuk, konstig och originell. Jag gillade den skarpt!

Hill95
2015-03-06 19:38
#2

Låter som en blandning mellan Moby Dick och The Human Centipede. Intressant! Får kolla in den nån gång :)

Medarbetare på Halloween iFokus

Greigh
2017-06-19 20:09
#3

Enligt mig ligger det komiska i just det konstiga. Jag garvade ett flertal gånger pga hur vrickat det var. Det är en mörk komedi :)

Calcifer
2017-06-19 20:40
#4

Jag tyckte den bara var askass. Alltså, från början till slut. Skämdes över att så bra skådisar hade tagit sig ann ett så dåligt projekt. Vad har hänt med Johnny Depp och hans karriär egentligen?! Sen att det kom en till film i "serien" och ska komma en tredje hjälper inte. Jag satt verkligen och undrade vad fan jag kollade på och kände att det skulle vara mer underhållande att kolla på färg torka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Greigh
2017-06-19 20:47
#5

Vilken film syftar du på då Calcifer?
Häromåret såg jag Yoga Hosers, där Johnny Depp återupptar rollen som Guy Lapoint. Men Yoga Hosers har ju ingenting med Tusk att göra.

Johnny Depp spelar i Kevin Smiths filmer för att dom är bästa kompisar och har jämngamla döttrar, varav båda är med i Yoga Hosers som kämparna.

I och med att det är lågbudgetfilmer så ställer Johnny upp att spela Guy Lapoint helt gratis och det tycker jag är riktigt bra gjort.

Calcifer
2017-06-19 20:55
#6

#5 Alltså, filmerna är ju inte en sequel eller så, men de följer typ ett liknande tema i och med att de typ är… ja, inte typiska skräckfilmer direkt.

Jag anser inte att Depp gör ett bra jobb alls i filmen, ungefär lika pinsamt som hans roll i Into The Woods. Och det kommer från någon som var 7 när jag såg Edward Scissorhands och sa att jag ska gifta mig med honom och har sett 90% av hans filmer och typ dyrkar marken han går på. Schyst av honom såklart att göra det gratis, men det gör inte att jag tycker hans roll eller skådespeleri var bra.

Jag har koll på både Tusk och Yoga Hosers och tycker de är i princip lika dåliga helt enkelt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Greigh
2017-06-19 21:08
#7

Det är samma form av indie-film, absolut. Ett typiskt begrepp av Kevin Smith och hans egna stil och form.  Mången märkligt mind-fuck stuk och det var det jag gillade med Tusk. Den var väldigt säregen och mörk på ett sätt som fångade min nyfikenhet.

Yoga Hosers där emot… du anar inte hur många gånger jag höll för ögonen av pinsamhet. Det var som att titta på Braceface, iCarly eller valfri Bratz Movie från Nickelodeon. Jag hade hoppats på någonting helt annat än en TV-film.

Sarafiaklara
2017-06-19 21:24
#8

#4 Jag tyckte också att den sög. Den lyckades med att få mig äcklad men det är inget som jag eftersträvar med mitt filmtittande. Filmen förstörde också låten Tusk för mig ett tag.

Calcifer
2017-06-19 21:43
#9

#7 Ja vi tycker nog olika om Tusk helt enkelt, men så kan det ju vara. :)

Yoga Hosers håller jag med om. Jag gillar liksom både Lily Rose och Harley Quinn, men i den filmen… alltså, neeej. xD

#8 Jag blev inte äcklad men jag kan förstå hur du menar. Jag tyckte den var för fånig för att bli äcklad tror jag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Greigh
2017-06-19 21:48
#10

Ingen superfilm direkt, men den hade något. Har sett betydligt sämre filmer så att säga… Yoga t.ex 🤪

Calcifer
2017-06-19 21:55
#11

#10 *host* Birdemic som jag just skrev ett kort inlägg om. Det är en värdelös film på alla sätt och vis.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: