Annons:
Etikettsenaste-sedda-köpta-filmer
Läst 1667 ggr
missmagicscabinet
2016-02-19 00:12

The boy

Såg The Boy här om dagen och gillade den verkligen. Tyckte att den gick var nyskapande och kuslig. Bloggade just om den. 

Någon mer som sett den? 🙂

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
Grodan
2016-02-19 00:15
#1

nej… jag tyckte den var tråk o inte alls nyskapande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

missmagicscabinet
2016-02-19 00:22
#2

VARNING FÖR SPOILERS UNDER!

#1 ah, jag gillade hur den lekte med vad man förväntar sig. Man tror att det ska vara övernaturlig skräck men sen är tvisten på slutet att allt gjorts av en galen människa. Jag tyckte det var häftigt. Har inte sett det förut men jag kanske inte har sett tillräcklig många skärckfilmer haha XD Sen gillade jag att Greta inte behövde bli räddad på slutet utan räddade den manliga huvudkaraktären. Jag gillade också att det inte var ett växande nummer av folk som dog genom filmen utan att det faktiskt bara var en som dog. Det behövdes liksom inte en massa oengagerande karaktärer som bara var där som för att dö. Filmen klarade sig men egentligen bara fem karaktärer och det gillade jag. Jag gillade också designen på dockan. Tyckte om att den var rätt fin och inte sådär uppenbart creepy som dockor i andra skräckfilmer… Det blir så fånigt då. Och jag var lugnt rädd och engagerad genom hela filmen 😃

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Grodan
2016-02-19 23:28
#3

#2 Hihi, förlåt för mitt korta o tråkiga svar. Jag trodde det var en annan film först och tänkte åh, den har jag inte sett den måste jag se. Så jag skrev ett inlägg om det.

Googlar och inser att det var DEN DÄR filmen och gick då snabbt tillbaka till mitt inlägg och ändrade snabbt.

Filmen lyckades inte få mig engagerad alls. Jag blev rastlös för att den var långtråkig och inte läskig alls. Kan hålla med om att dockan var helt ok design. Den hade ett "rörligt" ansikte… Olika ljus på ansiktet fick den att ändra uttryck


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

missmagicscabinet
2016-02-19 23:54
#4

#3 ah, förstår. Ja, en skräckfilm är ju väldigt svår att bedöma eftersom det som skrämmer en person inte skrämmer en annan 😛 Ingen fara. Tyckte inte du lät tråkig. 😃

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Calcifer
2016-04-28 01:40
#5

Och jag såg twisten komma en miljon mil bort. Det är "alltid" så denna typ av filmer slutar, tyvärr. Man får en massa paranormalt slängt i fejset på sig och sen sista minutrarna "OOOOH VI ÄR NYSKAPANDE, DET ÄR INTE ALLS SPÖKEN!" Hade varit imponerande och skrämmande om de inte haft den poänglösa twisten. Jag är livrädd för dockor och tjöt till rätt bra där i början. Skumma sönderbrända psychon som gömmer sig i väggarna är jag däremot noll rädd för.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

missmagicscabinet
2016-04-28 13:42
#6

#5 ah, jag är tvärtom. Tycker alltid är läskiga riktiga människor är mycket värre än övernaturliga saker. Hehe, tänk vad olika det är 🙂

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
[LadyK]
2016-05-06 01:32
#7

Nu har jag äntligen blivit färdig att se den. Jag tyckte den var bra även om jag kan hålla med om att twisten kunde varit bättre, kunde förstå hur det låg till ett bra tag innan Brahms dök upp på riktigt.

Calcifer
2016-07-16 07:44
#8

#6 Ja det är ju lite kul där egentligen, för det som många (inklusive dig) är rädd för är ju bevisat 100% att det händer på riktigt. Alltså att folk dödar varandra, sen kan man ju argumentera lite för hur troligt det är att det händer en själv, men i grund och botten är det ju absolut möjligt, det kan ingen förneka. Spöken och övernaturligt kan vi TRO på, men inte bevisa, därför borde det logiskt sett vara ett alternativ man är mindre rädd för. Så antagligen är jag bara knäpp. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

missmagicscabinet
2016-07-16 13:22
#9

#8 Ja, det är lite lustigt… Men jag kanske mer applicerar filmen till verkligheten medan du mer lever dig in i storyn och köper konceptet. Eller något ^^;;

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Pepsie
2016-08-07 17:45
#10

Tyckte den var riktigt bra faktiskt! Hoppas på en uppföljare.

Djävlas

missmagicscabinet
2016-08-07 23:35
#11

#10 åh vad kul att du också gillade den! 😃

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Pepsie
2016-08-08 19:42
#12

#11 Ska nog ta och kolla på den igen ikväll! :)

Djävlas

missmagicscabinet
2016-08-08 22:06
#13

#12 det tycker jag :) Vill också se om den :)

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
citytjejen
2016-08-12 19:15
#14

Den såg jag rätt nyligen och jag tyckte om den! Läskigt med den där dockan och omständigheterna runt omkring! 😮

/Christina

missmagicscabinet
2016-08-12 21:07
#15

#14 kul att du också gillar den 🙂 Den är verkligen creepy! 😮

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

[VCG1997]
2017-01-02 23:59
#16

Jag såg den ganska nyligen och tyckte att den var jättebra. Den var ganska psykologisk och man fick tänka till lite. Den var lagom creepy för min del. En av de bästa skräckfilmer jag sett under 2016 faktiskt:)

missmagicscabinet
2017-01-03 13:41
#17

#16 åh vad kul  😃 Håller helt med dig!

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

[VCG1997]
2017-01-03 14:01
#18

#17

Verkar som jag var ensam om att tycka den var en superbra tvist att han aldrig dog och fortfarande levde. Det är ovanligt att se. Men jag förstod ganska sent i filmen att det kunde vara så, trodde att det var en vanlig ande haha.

missmagicscabinet
2017-01-04 12:06
#19

#18 inte helt ensam. jag förutsåg inte heller tvisten 🙂 Jag trodde också det var en vanlig andefilm haha ^^;

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

[VCG1997]
2017-01-04 12:11
#20

#19

Då var det inte bara jag som förstod det typ först när han hoppade ut ur väggen :)

Annons:
missmagicscabinet
2017-01-04 12:22
#21

#20 nej jag var precis lika förvånad 🙂

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Upp till toppen
Annons: