Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 848 ggr
Greigh
2017-06-19 22:57

DET (2017)

Nyversionen av DET  blir Andrés Muschietti's andra långfilm och baseras på en skräckroman skriven av Stephen King. Den första filmen av två, har svensk biopremiär den 8:e September i år.

Det sägs att nyversion kommer att förhålla sig kring fler detaljer från boken och att Pennywise (Bill Skarsgård) kommer att framstå som den verkliga och otäcka barnamördaren han egentligen var till skillnad från original-serien från 1990 med Tim Curry i rollen. 

Berätta gärna lite om era tankar kring den här kommande nyversionen!

Annons:
Calcifer
2017-06-19 23:05
#1

Jag är helt extatisk. Jag har stora förhoppningar och trailerna är helt fantastiska. Jag är ju redan livrädd för clowner från originalet DET pga att jag såg den när jag var 7 och läste boken när jag var 10, så denna lär nog inte hjälpa saken. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Greigh
2017-06-19 23:14
#2

Ärligt talat så är det här en av väldigt få moderna filmer som jag faktiskt ser fram emot i år. När jag skriver moderna så menar jag förstås mainstream-filmer (Jag är vanligtvis en Indie/Underground-fanatiker).

Varför jag tänker så  grundar främst på att DET (1990)  var en av mina favoritfilmer som barn - jag har alltid älskat clowner och clownskräck och Pennywise har betytt mycket för mig genom åren.

Efter att jag såg TV-serien Stranger Things på Netflix så fanns det ännu ett hopp på att den sorten av coming-of-age genre man vuxit upp med (se. Pet Semetery, Stand By Me osv.) fortfarande fungerade trots tidsändringar rent generationsmässigt. Detta var något som jag senast skådade i Scott Schirmer's debutfilm FOUND. från 2012 - vilken jag hyllade till skyarna.

DET (2017) och andra sidan ser ut att ha lyckats framföra den magi som Stranger Things gjorde, liksom Beyond the Gates och alla liknande hyllningar till klassiska 80-tals filmer, så vill jag och hoppas innerligt att den här fångar hem en helt ny generation av filmtittar.

Calcifer
2017-06-19 23:20
#3

#2 Ja gud Stranger Things är helt fantastisk! Pet Sematary var fantastisk också. Tyvärr inte andra. Desperation gillade jag också. Många av Stephen Kings bokadaptions är inte så himla bra, men en del är verkligen bra gjorda!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Greigh
2017-06-19 23:25
#4

Haha, jag är nog en av väldigt få som håller uppföljaren stadigt med första. Främst för att jag älskar Edward Furlong, han har alltid varit min barndomshjälte och en av mina absoluta favoritfilmer med honom i huvudrullen är Brainscan (1994).

Calcifer
2017-06-20 07:57
#5

#4 Jag gillade konceptet och jag har sett den flera gånger och även jag gillar Edward Furlong, men tyckte inte andra levde upp till hur bra första var. Men dålig var den inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2017-06-20 13:06
#6

Som jag ser fram emot denna! Vågar inte ha för höga förhoppningar, men det ser ju ut att kunna bli bra.

Annons:
[LadyK]
2017-06-21 08:35
#7

Kan knappt hålla mig, älskar Stephen King och denna verkar lova mycket. Att den ska förhålla sig mer till boken osv. Sen älskar jag clowner i alla skepnader så bring them on!

Upp till toppen
Annons: