Annons:
Etikettövrigt
Läst 342 ggr
Calcifer
2017-07-25 09:43

The Mist (Skräckserie - spoilers ok!)

Spoilers är tillåtna i tråden, för de som vill diskutera utan spoilers går det fint att skapa en ny tråd för det!

Är det någon här som kollar på The Mist? 

För de som inte vet så är det en serie baserad på Stephen King's korthistoria. Finns även en film från 2007.

Personligen kollar jag mest för att jag är ett enormt fan av King, men än så länge är jag inte imponerad. Jag är nog mest rädd för att denna serie ska spåra ifrån ursprungsmaterialet som Under The Dome gjorde. Jag gillade filmen, men hatade slutet. Man kan väl hoppas att serien åtminstone får ett bättre slut. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
2017-07-25 14:05
#1

Jag kollar på The Mist. Har inte sett filmen, men tänkte att jag skulle se serien. Tycker det händer väldigt lite i den tyvärr. Inte jättespännande.

[LadyK]
2017-07-26 08:33
#2

Har inte kollat på serien men älskar berättelsen. Filmslutet fick mig att flippa totalt, så jäkla fel! Får ta och leta upp serien sen längre fram.

Calcifer
2017-07-26 18:40
#3

#1 Ja jag känner inte än att det är särskilt spännande heller. Och jag är besviken på saker de ändrat från originalet. Där har de en son som är mycket yngre. Kändes som en onödig ändring typ.

#2 Ja berättelsen är ju helt fantastisk. Jag har den faktiskt roligt nog, i en samlingsbok. Men håller med. Slutet på filmen gjorde mig så sjukt arg. Så där ambiguous som det var i novellen var ju helt perfekt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[LadyK]
2017-07-27 08:43
#4

Den förskräckliga apan :) Har den nog som pocket också någonstans i gömmorna, har tyvärr inte plats för att ha mina pockets framme.

[LadyK]
2017-07-27 08:48
#5

Såg första avsnittet av serien igår ger den några till innan jag uttalar mig om vad jag tycker.

Calcifer
2017-07-27 09:14
#6

#4 Ja precis den! Jag fick den av min styvpappa, han hade den i någon gammal låda och när jag råkade se den blev jag eld och lågor så han sa att jag kunde få den!

#5 Ja mer än ett avsnitt behövs nog. Jag har inte sett senaste avsnittet mest för att jag inte orkat än.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[LadyK]
2017-07-27 16:15
#7

Ok avsnitt 2 o 3 kollade. Har bestämt mig för att ta av Stephen King glasögonen och se den som en helt egen grej. Stämmer inte, bortsett från små inslag, med berättelsen. 

Känns som om man tagit dimman men inget mer från berättelsen. Jag som älskar den historien blir besviken.

Upp till toppen
Annons: