Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 662 ggr
Calcifer
10/2/17, 11:30 AM

Wish Upon (Inga spoilers)

Filmen handlar om tonåringen Clare, som när hon var liten såg sin mor ta självmord och hur det har påverkat hennes liv sedan dess. T:ex att hennes pappa letar i sopor efter saker av "värde" dagarna i ände, och allt hon vill är att hennes crush ska se henne, att hon ska ha ett bra hem, och vara populär i skolan. En dag hittar hennes pappa en kinesisk låda som han ger till henne då hon läser kinesiska i skolan. En låda som visar sig kunna uppfylla ens önskningar, men med ett pris, förstås.

Jag såg filmen idag och jag var inte imponerad som i att den kommer finnas kvar länge i mitt minne, men jag tyckte den var underhållande som en tonårsskräckis. Jag blev inte direkt rädd någon gång och den kändes lite i stil som Final Destination, men dålig var den absolut inte. Har man lust att se en film som inte skrämmer livet ur en och som är lite klyschig så tycker jag den är helt okej. Jag tyckte skådespelarna var bra nog och den som spelar Clare är samma tjej som spelar en av systrarna i The Conjuring. Den påminner lite som den gamla "sagan" om en magisk aphand, där man får fyra önskningar men varje önskning har ett pris. Det har t:ex varit med i ett avsnitt av The Simpsons Halloween Specials. 

Förvänta er inte att bli livrädda, men underhållen kan man ju bli ändå, så jag rekommenderar den.

6/10 får den av mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: