Annons:
Etikettövrigt
Läst 896 ggr
Calcifer
11/22/17, 2:18 PM

Monster i djupen...

När det gäller skräckfilmer, så är det något som genuint skrämmer mig, och det är när det gäller monster som kommer från "djupet", eller hur man nu ska uttrycka det. Då menar jag alltså monster från havet. Varför det skrämmer mig är för att vi kan faktiskt inte, genuint, veta vad som finns därnere. Vi har inte i dag möjligheten att utforska alla djup som finns i haven. Vi kan ta oss ganska djupt ner, men inte så pass att vi kan utforska allt. Jag tror t:ex inte på Loch Ness odjuret, däremot varför skulle det inte kunna finnas något liknande djupt nere i havet där vi inte kan utforska än? 

Vi, mänskligheten, gör fortfarande upptäcker om varelser vi trott varit utdöda eller dylikt längst därnere, så långt vi kunnat utforska.

Så filmer som skrämmer mig sjukt hårt är just detta. Ett exempel är ju Cloverfield. För vad är det som säger att det inte finns en sådan varelse någonstans, djupt nere i vattnet, där vi fortfarande inte kan utforska allt som finns? 

Nu är det inte något jag går omkring och är paranoid om, men just den typen av filmer fascinerar mig rätt rejält.

Instämmer ni eller är det bara löjgligheter?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
11/22/17, 2:28 PM
#1

Jag är övertygad om att det finns monster i djupen. Men dom klarar sig bara där nere tror jag.

Sådana filmer skrämmer inte mig.

Calcifer
11/22/17, 2:30 PM
#2

#1 De skrämmer mig enbart för att vi vet inte vad som skulle kunna få dem att komma upp till ytan. Då menar jag inte överdriven rädsla där jag är paranoid eller nåt, men där vissa typer av just skräckfilmer skrämmer mig mer än andra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
11/22/17, 2:32 PM
#3

Jag förstår vad du menar. Det är så jag känner om rymden.

Calcifer
11/22/17, 2:38 PM
#4

#3 Det förstår jag också. Samma sak där. Vi kan inte veta vad som finns därute.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
11/22/17, 2:46 PM
#5

Har alltid haft en stor rädsla för djupt vatten (avskyr att åka båt osv) men när det kommer till riktigt djupa vatten, typ Marianas Trench är jag himla fascinerad. Det finns garanterat saker i havet som vi inte vet och som det nog är lika bra att vi inte vet om heller.

Vi vet ju mer om rymden än våra djupaste hav, så jag ser det inte all omöjligt att något form av monster finns där nere, precis som det säkert finns liv på andra planeter. Har vi tur slipper vi uppleva dem på nära håll, de går sig bra där de är.

Calcifer
11/22/17, 7:59 PM
#6

#5 Det är så jag känner också. Inte så att jag tror att i morgon kommer värsta monstret upp och om nom nom så är vi döda. Men att det finns en stor möjlighet att det finns saker därnere vi inte känner till. Så jag har också en viss rädsla för havet, speciellt om det är djupt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
11/23/17, 9:48 AM
#7

#6 Jag tror det är så att många människor har en rädsla för det outforskade, det vi inte vet något om. Både djupt vatten och rymden är ju såna där typiska saker man gärna tänker det värsta om. Vad finns där, och framförallt vad är det i så fall?

Sarafiaklara
11/25/17, 12:46 AM
#8

In his house at R'lyeh, dead Cthulhu waits dreaming Jag håller med om att havsdjupen är både läskiga och fascinerande.

Calcifer
11/25/17, 2:08 AM
#9

Ja det är spännande liksom. Känns mer verkligt. Alltså, jag har noll rädsla för att en mördare ska random dyka upp här. Men om jag simmar i havet kan jag ändå få skräckkänslor kring att jag vet inte exakt vad som finns där nere. Därför jag gillar såna filmer, de skrämmer mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: