Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 1075 ggr
Calcifer
2017-12-05 19:29

Mother! [Inga spoilers]

Har just sett Mother! och det blir svårt att skriva en lång recension om man ska hålla tråden spoilerfri, men jag ska försöka.

Den handlar om en man och hans hustru, som bor i ett stort hus mitt ute i ingenstans och plötsligt dyker två främlingar upp och sen blir allt som ett stort kaos.

För min del var den superbt filmad, skådespelarna (Jennifer Lawrence och Javier Bardem) var helt underbara och gjorde ett extremt bra jobb. Men den hamnade inte riktigt rätt för mig ändå. Även när jag kom till slutet och förstod all symbolik (detta är en ganska djup film, på sina sätt) så kändes det ändå inte helt rätt. Jag förstår syftet med filmen och jag förstår vart den kommer ifrån, hur den är menad att tolkas, men det är mest inte min "cup of tea", om man säger så.

Dock om man gillar lite långsammare skräckfilmer (men med mer fokus på drama, mystik, etc) så ska man absolut ge det en chans. Men det är ingen film med jumpscares eller skräckfilm på det viset utan mer psykiskt än fysiskt om man säger så.

Jag velar mellan att ge den ett högt betyg och ett lågt betyg, tycker det är för svårt att avgöra faktiskt. Nog något jag måste fundera över ett tag. :P

Någon annan som sett filmen? Vad tyckte ni i så fall?

Vill man diskutera med spoilers så är det helt okej att skapa en ny tråd om filmen för det syftet!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
2017-12-05 19:33
#1

Hmm.. Jag såg en film jag hade för mig hette mother. Men den handlade om två barn och "mother"

Calcifer
2017-12-05 19:53
#2

#1 Då är det inte samma. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: