Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 935 ggr
Zadeira
3/19/18, 4:25 PM

Riktig skräck.

Vi här inne är ju på ett eller annat sätt intresserade av skräck i filmer och böcker. Nu har jag varit med om lite av en skräckupplevelse på riktigt. (Fast jga blev inte rädd utan fascinerad)

I fredags var det mord i grannhuset som ligger mitt över gatan. Som den morbida människa jag är var jag mycket nyfiken och stod och hängde utanför avspärrningarna och tittade på det övertäckta liket. Gärningsmannen greps i samband med att polisen kom och det var väl inte sådär jättedramatiskt. Men ja, lite konstigt kändes det allt att en sån sak hände där man bor, inte bara i samma stad utan till och med i grannhuset.

Annons:
Calcifer
3/19/18, 4:37 PM
#1

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skulle tänka eller känna, jag har aldrig varit med om något liknande. Jag bor i en liten stad med typ noll brott. Det är väl typ fortkörning, minderåriga som dricker och sånt. Inte direkt våldsamma grejer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
3/19/18, 4:55 PM
#2

I min stad händer saker titt som tätt, men mord är ju inte direkt vanligt. Särskilt inte så nära. Jag är inte ett dugg orolig, det var två knarkare och inte första gången det varit bråk där, men de har aldrig gått på nån annan.

Calcifer
3/19/18, 5:16 PM
#3

Där jag bor hör jag mest barn som väsnas eller hundar som skäller. Personerna under mig bråkar rätt ofta och har fest ibland men aldrig så jag känner att nåt ska hända. Bodde i London ett tag i ett ganska skumt kvarter och där kände jag mig inte trygg dock.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kirnzy
3/19/18, 5:45 PM
#4

Innan bodde jag i ett litet samhälle där det aldrig hände några våldsamma brott. Sen var det en som blev knivhuggen flera gånger (av flera människor) kl 11 på kvällen (en haltimme efter jag vart ute med hunden..), det var precis på gatan utanför mitt hus. Personen överlevde och brottet var enligt honom helt oprovocerat, han hade ingen aning om vilka det kunnat vara och det fanns inga misstänkta.. Sånt är läskigt enligt mig, när det bara är någon som råkar vara på fel ställe vid fel tid..

Zadeira
3/19/18, 5:47 PM
#5

#3 Det låter ju som att du bor okej nu. Det tycker jag att jag gör med. Är inte sån som stressar upp mig om det är en gång det händer. Börjar det hända massa saker ofta i området hade jag nog funderat på att flytta.

#4 Precis! Det är otäckt när sånt händer helt oprovocerat med helt okända människor. Här var det ju två knarkare som bråkade i en lägenhet, så det känns mycket mindre otäckt.

Calcifer
3/19/18, 6:01 PM
#6

#4 Usch vad otäckt! Det är obehagligt med brott som inte har någon förklaring tycker jag. 

#5 Ja det är absolut ett tryggt ställe att bo på. Jag har aldrig känt mig osäker eller rädd när jag har gått ut oavsett tiden på dygnet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: