Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 928 ggr
Calcifer
5/9/18, 5:22 PM

Mom and Dad

Mom and Dad är en skräck/thriller från 2017 med Selma Blair och Nicolas Cage i huvudrollerna. Handlingen följer en epidemi som bryter ut där föräldrar blir galna och gör allt de kan för att döda sina egna barn.

Filmen har fått både bra kritik för att Cage är som bekant rätt bra på att spela "crazy-eyed lunatics" som skriker och springer omkring som en tok, men även dålig kritik pga handlingen, våldet, och skådespeleriet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
5/9/18, 5:26 PM
#1

Personligen gillade jag den till en viss del. Cage ÄR faktiskt riktigt bra när han mest springer omkring och vrålar och ögonen står ut och han beter sig som en galning. Blair bleknar tyvärr i jämförelse, vilket nog är rätt synd då hon egentligen är en väldigt bra skådespelerska men när det gäller att agera galen så är det svårt att nå upp till Cages nivå.

Handlingen har sina brister. Ibland känns den smått humoristisk, även om det såklart är väldigt mörk humor, men andra gånger försöker den vara för mycket skräck och lite för seriös. Det är svårt att veta hur man ska uppfatta filmen. Mörk och brutal humorskräck? Eller ska man må dåligt över det faktum att handlingen faktiskt går ut på att föräldrar försöker brutalt mörda sina egna barn? Innehåller en hel del våld, en del riktigt dålig logik - ibland ingen logik alls - och dialogen och rytmen känns inte alltid helt "där". Klippningen är ibland all over the place. 

Är inte ledsen att jag såg den, men kommer inte se om den och den kommer jag nog glömma bort ganska fort. Gav den 5 av 10 stjärnor på IMDB då den trots allt har sina underhållande stunder.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: