Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1812 ggr
Calcifer
8/29/18, 11:36 AM

Skräckpoddar!

Har nyss börjat lyssna på creepypodden men vill ha fler tips om skräckpoddar, engelska eller svenska går bra! Inte sådana som handlar om verkliga brott, utan mer i skräckhistoriestuk, eller urban legends och sånt där. 

Om ni ger förslag på en podd, säg gärna vart man kan lyssna på den också, jag har en android!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Carrosh
8/29/18, 11:55 AM
#1

* No Sleep Podcast
* Lore
* UFO-podden (finns 2 med samma namn, båda är bra).
* Paranormalia
* Spöktimmen (inte bara spöken och demoner utan tar även upp stalkers, varelser i havens djup och en massa annat)
* Clouded Mystery
* Historier från Hälsingland

m.fl.

Creepypodden listar en hel del poddar även på sin hemsida. :)

Kan tipsa om appen Podcast Addict. Där lägger du enkelt till poddarna du vill lyssna på som en prenumeration. Finns flertalet liknande appar också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Calcifer
8/29/18, 12:09 PM
#2

Så om jag t:ex har creepypodden via sveriges radio play, kan jag ändå hitta den och de andra du nämnde i den appen istället så allt är på samma ställe?

(Helt ny till poddvärlden)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tyst
8/29/18, 12:19 PM
#3

#2 De flesta poddar finns på många olika podcastapper. Jag använder doublepod och har hittills aldrig inte hittat poddar som jag vill testa där.

Zadeira
8/29/18, 1:21 PM
#4

För att få tillgång till podcasts får du ladda ner en podcast-app, finns många som tex A-cast, PodMe, Podbean, Podcast Republic.

Tror att Sveriges Radio enbart har sina egna producerade, men alla de jag nämnde tidigare har stort utbud av både svenska och engelska och jag har använt alla mer eller mindre. Nu letar jag efter en helt reklamfri app så jag tycker det är värt att betala då jag använder det så mycket.

Vet att jag har skrivit en lista förr med bra skräck-appar, ska se om jag hittar den eller kolla genom mitt bibliotek som jag har i min podcast-app. Återkommer med ytterligare en kommentar med mina pod-tips när jag hittat listan.

Zadeira
8/29/18, 1:47 PM
#5

Här kommer en liten lista, tror inte där kommer med någon real-crime (även om jag lyssnar mycket på såna) utan mest är skräckhistorier och övernaturliga historier, eller riktiga mysterier.

  • Paranormalia

  • Fruktan

  • Ufo-podden (både den i P3 och den andra med samma namn)

  • Skräcktimmen

  • Skräckpodden

  • Död Mans pod

  • Thrillerpodden

  • Bedtime Stories

  • Knifepoint horror

  • Pseudopod

  • Lore

  • The Nosleep podcast

  • Creepy

Dessa är de jag har i min podcast-.lista på min telefon (minus crime/den sorten du inte ville ha).

Calcifer
8/29/18, 3:15 PM
#6

TACK!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Tyst
8/30/18, 8:11 AM
#7

#5 Åh de flesta har jag redan lyssnat på men såg två-tre stycken jag inte visste om och har ont om poddar nu.

Zadeira
8/30/18, 11:36 AM
#8

Vill även tipsa om min absoluta favoritpod. And that's why we drink!

Den behanldar i var avsnitt ett crime-fall och en spök/övernaturlig historia/fall. Min absoluta favoritpod!

Tyst
8/30/18, 12:18 PM
#9

Ska testa den med, tack!

Calcifer
8/30/18, 2:48 PM
#10

Den ska jag leta upp också, tack!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
9/6/18, 2:30 PM
#11

Vill lägga till två serier från P3 som jag sträcklyssnade på för ett tag sen med glömt bort:

P3 Serie - Tunnlarna

P3 Serie - De dödas röster

Upp till toppen
Annons: