Skräckfilms-serier

Skräckserier?

2018-10-03 17:48 #0 av: Calcifer

Vad är era favoritskräckserier? Glad

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-10-03 17:53 #1 av: NeferNefer

Inte direkt en serie, men en serie filmer. Ringu - den riktiga japanska alltså, inte den bleka, överförklarande kopian från USA. Ringu gav mig mardrömmar i flera år! Kär

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-03 18:03 #2 av: Calcifer

#1 Ja men det har du rätt i, originalen är bra mycket bättre än remaken!

Jag har inte sett så många skräckserier faktiskt, de jag sett är väl måttligt okej. Typ Scream dög, detsamma med Santa Clarita Diet (även om den även är komedi), men Castle Rock är än så länge väldigt bra och precis min stil! Mer sci-fi än skräck antar jag, men enligt min mening ruggig nog för att räknas in.

Anmäl
2018-10-03 18:08 #3 av: NeferNefer

Om jag lite busigt får hålla mig kvar på filmer i ett inlägg till: "Det spökar på Hill House" från 1963 är också helt otroligt otäck FryserNu när jag kollade upp den filmen såg jag att den bygger på en bok av Shirley Jackson. Hon har skrivit två otroligt roliga böcker som jag läser om och om igen, Liv bland vildarna och Mina små demoner. Vilken talang, att kunna skriva så roligt och så otäckt Blomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-03 18:10 #4 av: Zadeira

Hemlock Grove! Den enda serien jag någonsin sträcksett alla tre säsongerna direkt under ett par dagar. Normalt kan jag inte koncentrera mig mer än kanske 2 avsnitt av saker i rad, men den serien fängslade mig.

American Horror Story är givet också! Har följt slaviskt sedan första säsongen, även om vissa säsonger är lite sämre. Säsongen som är nu, Apocalypse, är än så länge jävligt spännande.

#2 Jag har inte fastnat för Castle Rock, tycker den är långsam och tråkig.

Anmäl
2018-10-03 18:12 #5 av: Zadeira

Glömde ju: Kingdom Hospital. Det är en sjukt jävla bra serie.

Anmäl
2018-10-03 18:52 #6 av: Hera

#2 Finns castle rock på netflix?

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-10-03 18:56 #7 av: Calcifer

#6 Nä tyvärr.

#4 Jag gillar verkligen inte American Horror Story faktiskt. xD

Anmäl
2018-10-03 19:25 #8 av: NatasjaHemby

Älskade American Horror Story säsong 1-3 och allra mest säsong 2! Säsong 4-5 hade jag däremot lite svårt att hålla intresset uppe så har inte sett de efterföljande.

Frankenstein Chronicles var fantastiskt bra första säsongen! Har precis börjat på andra så får se om den håller måttet. Mer skräckromantik än ren skräck. En annan serie i samma stil är The Alienist som också var sevärd.

Bates Motel är var helt okej även om jag störde ihjäl mig på huvudkaraktärernas dryga personligheter emellanåt. Inte så värst mycket skräck dock även om den är kopplad till skräckgenren.

Försöker just nu ta mig igenom Hemlock Grove men tycker att den är för utflippad och för mycket tonårsfantasy för min smak, även om både skådespelet och spänningsnivån är bra egentligen.

SE*Simbelmynes

Anmäl
2018-10-07 01:05 #9 av: Milkshake

The River var rätt okej har jag för mig, var dock ett tag sedan jag såg den. Tyvärr inte lika bra som AHS eller Hemlock Grove.

Anmäl
2018-10-13 04:11 #10 av: Sarafiaklara

#3 Om du gillade filmen har Netflix precis släppt en serie ’löst’ baserad på boken; The Haunting of Hill House. Jag har precis kollat de fem första avsnittet och det är nog den bästa skräckserien jag sett nån gång. Sen älskar jag spökhusskräckisar och skräckfilmer som långsamt skapar en läskig stämning. Regissören till serien är samma som regisserat filmen Hush som jag också tycker är riktigt sevärd.

Anmäl
2018-10-13 10:53 #11 av: NeferNefer

#10: tack för tipset! Såna skräckisar gillar jag också bäst!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.