Annons:
Etikettskräckserier
Läst 1633 ggr
Calcifer
10/3/18, 5:48 PM

Skräckserier?

Vad är era favoritskräckserier? 🙂


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[NeferNefer]
10/3/18, 5:53 PM
#1

Inte direkt en serie, men en serie filmer. Ringu - den riktiga japanska alltså, inte den bleka, överförklarande kopian från USA. Ringu gav mig mardrömmar i flera år! 😍

Calcifer
10/3/18, 6:03 PM
#2

#1 Ja men det har du rätt i, originalen är bra mycket bättre än remaken!

Jag har inte sett så många skräckserier faktiskt, de jag sett är väl måttligt okej. Typ Scream dög, detsamma med Santa Clarita Diet (även om den även är komedi), men Castle Rock är än så länge väldigt bra och precis min stil! Mer sci-fi än skräck antar jag, men enligt min mening ruggig nog för att räknas in.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
10/3/18, 6:08 PM
#3

Om jag lite busigt får hålla mig kvar på filmer i ett inlägg till: "Det spökar på Hill House" från 1963 är också helt otroligt otäck 🥶Nu när jag kollade upp den filmen såg jag att den bygger på en bok av Shirley Jackson. Hon har skrivit två otroligt roliga böcker som jag läser om och om igen, Liv bland vildarna och Mina små demoner. Vilken talang, att kunna skriva så roligt och så otäckt 🌺

Zadeira
10/3/18, 6:10 PM
#4

Hemlock Grove! Den enda serien jag någonsin sträcksett alla tre säsongerna direkt under ett par dagar. Normalt kan jag inte koncentrera mig mer än kanske 2 avsnitt av saker i rad, men den serien fängslade mig.

American Horror Story är givet också! Har följt slaviskt sedan första säsongen, även om vissa säsonger är lite sämre. Säsongen som är nu, Apocalypse, är än så länge jävligt spännande.

#2 Jag har inte fastnat för Castle Rock, tycker den är långsam och tråkig.

Zadeira
10/3/18, 6:12 PM
#5

Glömde ju: Kingdom Hospital. Det är en sjukt jävla bra serie.

Honestyisdead
10/3/18, 6:52 PM
#6

#2 Finns castle rock på netflix?

Annons:
Calcifer
10/3/18, 6:56 PM
#7

#6 Nä tyvärr.

#4 Jag gillar verkligen inte American Horror Story faktiskt. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

NatasjaHemby
10/3/18, 7:25 PM
#8

Älskade American Horror Story säsong 1-3 och allra mest säsong 2! Säsong 4-5 hade jag däremot lite svårt att hålla intresset uppe så har inte sett de efterföljande.

Frankenstein Chronicles var fantastiskt bra första säsongen! Har precis börjat på andra så får se om den håller måttet. Mer skräckromantik än ren skräck. En annan serie i samma stil är The Alienist som också var sevärd.

Bates Motel är var helt okej även om jag störde ihjäl mig på huvudkaraktärernas dryga personligheter emellanåt. Inte så värst mycket skräck dock även om den är kopplad till skräckgenren.

Försöker just nu ta mig igenom Hemlock Grove men tycker att den är för utflippad och för mycket tonårsfantasy för min smak, även om både skådespelet och spänningsnivån är bra egentligen.

SE*Simbelmynes

Milkshake
10/7/18, 1:05 AM
#9

The River var rätt okej har jag för mig, var dock ett tag sedan jag såg den. Tyvärr inte lika bra som AHS eller Hemlock Grove.

Sarafiaklara
10/13/18, 4:11 AM
#10

#3 Om du gillade filmen har Netflix precis släppt en serie ’löst’ baserad på boken; The Haunting of Hill House. Jag har precis kollat de fem första avsnittet och det är nog den bästa skräckserien jag sett nån gång. Sen älskar jag spökhusskräckisar och skräckfilmer som långsamt skapar en läskig stämning. Regissören till serien är samma som regisserat filmen Hush som jag också tycker är riktigt sevärd.

[NeferNefer]
10/13/18, 10:53 AM
#11

#10: tack för tipset! Såna skräckisar gillar jag också bäst!

Calcifer
10/13/18, 6:36 PM
#12

Ska börja kolla på The Haunting of Hill House nu, hoppas den är sevärd åtminstone!

Jag gillade serien Slasher rätt okej, även om den inte slog mig med häpnad direkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jag<3Hamstrar
1/7/19, 10:02 AM
#13

Jag tycker Slasher är en helt okej skräckserie

Är kanske inte den läskigaste men den är väldigt bra, och rekommenderar den starkt.

Annons:
Honestyisdead
1/7/19, 1:50 PM
#14

Någon som har sett Ghoul?

Jag<3Hamstrar
2/20/19, 10:32 PM
#15

#14 Jag har sett den, och tycker att den är rätt så bra

Sarafiaklara
2/22/19, 4:35 PM
#16

Kollar nu på Kingdom på Netflix, riktigt bra och originell zombieserie.

Sarafiaklara
4/5/19, 3:52 PM
#17

Åhh har ni sett att Guillermo del Toro ska producera skräckantologin ”10 After Midnight” för Netflix?! Kan hitta nåt om när den kommer men min pepp inför detta projekt är hög.

Honestyisdead
4/5/19, 9:12 PM
#18

#15 Jag tyckte den var dålig faktiskt:)

My5665
4/24/19, 9:38 PM
#19

Jag skulle tipsa om American horor story.

Jag<3Hamstrar
6/16/19, 11:58 PM
#20

#19 Håller helt med dig, den serien är SÅ bra

Annons:
Upp till toppen
Annons: