Annons:
Etikettövrigt
Läst 954 ggr
Calcifer
10/3/18, 8:43 PM

Skräckspel?

Inom genren skräck, hur är det med spel? T:ex datorspel eller TV-spel. Finns det några skräckspel ni gillar och skulle rekommendera? Varför/varför inte spelar ni dem?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Milkshake
10/7/18, 1:03 AM
#1

Amnesia är det bästa skräckspelet enligt mig. Alan Wake och FEAR är också väldigt bra, men de är mer skräckshooters om man gillar sånt.

Tyst
11/8/18, 12:26 PM
#2

Spelar nästan bara skräckspel 😃

- Outlast (1 och 2)

- Silent Hill (bra upp till fjärde spelet sedan kanske lite väl meh)

- Haunting Ground

- Clock Tower

- Amnesia, båda spelen

- Alien: Isolation

- Fatal Frame (jag gillade tvåan "crimson Butterfly" bäst)

- Eternal Darkness

- Condemned

- Alan Wake

- Call of Cthulhu

- I have no mouth, and I must scream

- Penumbra (Både Black Plague och Overture)

- SOMA

- Silent Hills

- The Darkness

- Dead Space

- F.E.A.R

Är några storspel jag kommer på på rak arm att jag kört. Sedan har jag förmodligen spelat över tusen indie skräckspel. Jag gillar mest skräckspel med mycket atmosfär, och bra story med bra "monster".  Är inte superkär i shooters där man kan skjuta ihjäl allt som kommer i ens väg men är storyn och atmosfären bra så kan det funka!

Calcifer
11/8/18, 3:10 PM
#3

Kan rekommendera Fran Bow och Sally Face som är point and click och inte skräckspel i den mening att man hoppar till eller blir livrädd men är fortfarande sjukt bra.

Jag vann ett indiespel som heter Red: The Lucid Nightmare för några dagar sedan och gav koden till min internetvän som lägger upp spel med commentary på youtube eftersom jag insåg att jag inte vågar spela ändå, haha. Så nu får jag ändå ta del av det liksom. :3


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tyst
11/9/18, 10:14 AM
#4

#3 Just det, Fran Bow och Sally face var jag sjukt imponerad av!  Jag mysryste mest hela tiden 🙂 Kom in i Sally Face utan att riktigt fatta att det var skräck också, trodde det var en mörk rätt twisted point and click adventure typ, vilket gjorde allt ännu bättre!

Calcifer
11/9/18, 1:20 PM
#5

#4 Sally Face är faktiskt inte ens skräck. Skaparen hade aldrig avsikten med att det skulle vara ett skräckspel, men med de element som finns så har folk uppfattat det så och jag tycker definitivt det kan kännas som ett skräckspel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: