Annons:
Etikettamerikansk-skräckfilm
Läst 1065 ggr
Calcifer
2019-04-22 21:56

Pet Sematary

Denna tråd gäller den nya versionen, även om man såklart får dra paralleller till originalet eller boken. Det är tillåtet med spoilers, så ha det i åtanke!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2019-04-22 21:58
#1

Är det någon utöver jag som hunnit se denna än? Vad tyckte ni?

Själv tyckte jag det var en salig röra. Och inte var den läskig eller spännande heller. Satt mest och försökte att inte somna, för att vara helt ärlig. På vissa sätt hade den intressanta vinklar, men på andra… Jag blev rejält arg för att de ändrade så att Ellie var den som dog istället för Gage. Jag förstår väl i princip varför de valde att göra på det viset, men jag håller verkligen inte med om att det var något som behövde göras. Dessutom var slutet inget annat än bedrövligt dumt. Det kändes som om mycket i filmen dessutom ville slå bort skulden från Lois, vilket är en besvikelse för det var ett element jag älskade från boken och originalfilmen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
2019-04-22 22:12
#2

#1 Men va!?! Ellie dör och Gage lever!? 😮

Hur sjutton kunde dom ändra storyn så mycket och tro att det skulle bli bra?! 🤦‍♂️

Okej, nu kan jag inte bli annat än besviken på filmen. Jag hade tänkt se den med syrran, men nu går jag in med inställningen att den kommer vara absolut usel. Kanske jag blir positivt överraskad i slutändan ändå..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
2019-04-22 22:26
#3

#2 Ja, deras motivering var ju att Ellie kan röra sig och prata på ett sätt Gage inte kan, så det skulle bli läskigare eller nåt. Men jag var inte imponerad. Det som var så brutalt med originalet var ju att det var en tvååring som blev sådär otäckt ond.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
2019-04-22 22:52
#4

#3 Okej, usel motivering om du frågar mig. Själva Gage (tvååringen) kan inte röra sig och prata på ett sätt som Ellie kan, men det är inte Gage som kommer tillbaka efter att hans kropp blivit begraven. Det är något annat i Gages kropp och det där andra kan prata och röra sig på ett helt annat sätt. 

Ja, eller hur?  Det är ju själva poängen! Det skrämde vettet ur mig när jag läste boken och det var nästan ännu obehagligare att faktiskt se det i originalfilmen. 

Plus att min omedelbara fråga är hur Lois lyckades gräva upp Ellies kropp, få med sig den hem, bära den hela vägen till begravningsplatsen och begrava den. Det tog nästan knäcken på honom fysiskt att göra den färden med en tvåårig pojke. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
2019-04-22 23:03
#5

#4 Ja att se ett så litet barn göra nåt så pass "sjukt" är inte direkt vanligt i filmer. Onda barn finns det gott om, men de är ju oftast äldre än 2… Det gav det en helt unik edge liksom.

Fråga mig inte, de verkar inte så bekymrade med det i remaken. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2019-07-08 18:13
#6

Nu har jag fått tummen ur baken och sett den. Fruktansvärt dålig enligt mig. Förstod inte varför de gjorde valen de gjorde i att ändra i storyn, det tillförde absolut ingenting. Dessutom tyckte jag den kändes seg och långsam. Nej, verkligen inte bra.

Annons:
[Devya]
2019-07-12 17:11
#7

Ni menar alltså Louis och inte Lois. Fattade inte först att ni pratade om Louis och började undra vad det var för kvinnlig karaktär som jag hade totalt missat i filmen. :D Förlåt, men sådant där får mig att riva i håret, dock bara mitt problem. :D

Annars gillade jag inte alls slutet på filmen. Kändes inte alls bra. Jag hade dock inte förväntat mig särskilt mycket från en remake.

Draken
2022-05-13 11:44
#8

Jag såg ettan och tvåan, den gamla versionen. Jag mådde så illa så jag vägrade blankt att titta på den nya versionen 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Calcifer
2022-05-13 13:02
#9

#8: Du missar inget. Den är inte bra. Och den slängde bort allt som gjorde boken så skrämmande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
2022-05-15 12:12
#10

#9: Ok. Bra att veta. Var ju lite nyfiken hur filmen var i "nytappning" så att säga, men det var inget märkvärdigt med den tydligen 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Calcifer
2022-05-16 16:00
#11

#10: Alltså, om du får lust att se den någon gång så gör det när du har lite dö-tid. Den är absolut inte alls obehaglig på samma sätt som originalet (och då tycker jag att originalet också är rätt dålig) så det behöver du inte oroa dig för. Men vill du inte så missar du inte direkt världens bästa film. x]


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
2022-05-16 22:19
#12

#11: Hmmm..Skall fundera på det. Vet att ena sonen gärna vill se den. Kanske skall kolla med honom nån kväll då 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Moon AppleGrey
2022-05-16 22:23
#13

Har ännu inte sett någon av dem, men av kommentarerna att döma så är originalet bättre att satsa på?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Draken
2022-05-16 22:25
#14

#13: Orginalet var jätteotäck tyckte jag. Det är därför jag inte har sett "den nya" 🙈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Moon AppleGrey
2022-05-16 23:19
#15

#14: ah okej.
Låter som en sådan jag vill se på "dagtid" då. 😅


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Calcifer
2022-05-17 01:00
#16

#15: Och jag själv tyckte originalet var ett skämt den med. Men mindre av ett skämt än remaken. Boken var fruktansvärt läskig, men den har hittills inte fungerat på film enligt mig. Men originalet följer boken bättre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
2022-05-17 02:24
#17

#16: ah.
Har inte läst boken så har inget att jämföra med.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Draken
2022-05-17 10:43
#18

#15: Jo det borde nog jag med om jag skall se den 😉

#16 Har inte heller läst boken. Visste inte ens att det fanns en bok om jag skall vara ärlig 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: