Annons:
Etikettövrigt
Läst 198 ggr
MonicaLagerquist
2022-06-27, 16:42

Skräckfilmer ni aldrig glömmer

Har ni någon film ni aldrig kommer att glömma?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Cojimar
2022-06-27, 17:46

Jag såg tre skräckfilmer (tyckte jag) på TV när jag var barn som jag inte har glömt. Eftersom jag kommer ihåg dem fortfarande 65 år senare så är det bara att konstatera att jag nog inte borde ha sett dem. De hette "Fyren", "Spegeln" och "Dimman"- alla tre ingick i en serie filmer som Alfred Hitchcock presenterade (men inte hade regisserat). Idag hade de nog inte känts märkvärdiga alls…

Ser att jag inte var ensam att bli skrämd. 😁

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Allting är Hitchcocks fel. Ja, skräckmästaren Alfred alltså. Hans återkommande tv-serie i mitten av 1960-talet skrämde vettet ur mig.
Calcifer
2022-06-27, 21:26

Förmodligen originalet av Det. Var en av de första skräckisar jag sett, och var väldigt ung då. Minns att jag läste boken när jag var 10 och såg miniserien ganska snart efter. Det sitter kvar. Men annars har det varit så stor skillnad mellan gamla filmer och nyare filmer att jag inte riktigt vet exakt när jag såg vad.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2022-06-28, 17:58

Jag minns the Blair Witch Project som en sådan film. I dag tycker jag inte den är läskig, men jag kan fortfarande känna hur det kändes när jag som barn vägrade gå hem själv efteråt utan fick kompisens föräldrar att följa mig.

Mina egengjorda armband hittar du här https://www.etsy.com/shop/zadeiradesign

eller på instagram under användaren @zadeiradesign

Maleficum
2022-10-05, 22:18

The Blob från 1988, fast minns egentligen bara en scen ifrån den filmen (någon blir neddragen i en diskhos avlopp). Såg den när jag var väldigt liten (men storebror när vi var i stuga i Idre en sommar och mina föräldrar var ute och dansa eller något sånt).
Minns att det först var något år senare som jag blev rädd när jag tänkte tillbaka till speciellt en scen. Aldrig sett den igen och i dagsläget skulle den nog inte kännas jätteläskig.

Originalen av The Ring filmerna är också en sån där film där känslan satt kvar superlänge efter och som jag inte känner mig sugen att se om pga det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Borttaget]
[Borttaget]
2022-11-04, 14:00

Inlägget är borttaget

Mandra
2023-03-08, 12:03

#2: Den minns jag också tydligt.

Annons:
Mandra
2023-03-08, 12:07

#0: Jag älskar Stephen King. Bäst tycker jag Pestens tid är. Den är ca 6 timmar lång och jag har sett den 10 ggr.

Mandra
2023-03-08, 12:10

#7: Men det är inte skräcken i hans filmer jag gillar egentligen. Utan King är en utomordentlig människokännare och personskildrare. Det gillar jag. Klipp ur Pestens tid.

Mandra
2023-03-08, 12:15
i_love_iller_2
2023-09-13, 08:51

Scream 😁 nu tycker jag inte den är läskig men den sitter kvar i minnet från första gången jag såg den.

Pansexuell 🏳️‍🌈

Hon/hen

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Furry 😜

Upp till toppen
Annons: