31 Days of Halloween Movies 2022
Nu är årets bästa månad här - oktober! 👻🎃🦇
Jag tänkte ge mig själv en utmaning i form av att se minst en film om dagen under oktober, jag gjorde samma sak 2021 vilket vart väldigt lyckat.
Det finns fortfarande en del skräckklassiker som jag inte sett ännu, en hel bunt jag gärna ser om och många nya jag inte tagit mig tid att se ännu. För att skona nerverna kommer jag blanda upp med mer harmlösa filmer som ändå passar bra nu under Spöktober.
Fler som tänkt gotta ner sig i kusliga filmer kommande månaden?
// Harley
- Redigerat 2022-10-01 08:48 av Herveaux
Spännande!
Har inga planer för att se skräckfilmer eller halloween filmer för den delen men beroende på vad du ser för filmer kanske jag blir sugen på någon av dem och passar på att titta.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Hade inte tänkt det, men nu måste jag ju göra det . 👻
Har dock lite idétorka.
Något förslag om vilken film man ska börja med?
(Ej exorcisten. Har aldrig gillat den filmen)
Jag kan också tänka mig tips. Gärna mer psykologiskt än splatter, gore och jumpscares för min del 🙂
Så i den vägen kan jag tipsa om the Babadook och säkert annat jag inte kommer på just precis Nu 😄
"I'm too old for this shit."
Jag är dålig på att titta på film, men kanske ser en i veckan i alla fall under oktober.
Angående tips är det skitsvårt, det finns ju hur många genger som helt inom skräck så för att ge tips behövs ofta mer info om vad man brukar gilla. Själv ser jag en hel del extremfilm, men vet många som inte alls blir glada när jag tipsar om det.
1:a oktober - Leprechaun
En film från tidigt 90-tal, och en jag inte sett förut.
1a okt Beetlejuice (1988)
Startar med en klassiker. Vet inte hur många gånger jag sett den här filmen och jag tröttnar aldrig. 😆
// Harley
#6: Det var så länge sedan jag såg den!
Har tyvärr inte tillgång till den så kan inte se om den just nu :(
#7: om du har viaplay, så finns den där att hyra/köpa. 🙂
#8: Har inte det.
Men ska kolla hos mina föräldrar, finns en chans att pappa har nån gammal inspelning av den liggande någonstans.
För att inte ta upp för mycket plats här i tråden av att folk bara ber om filmtips så har jag gjort en tråd specifikt för att ge tips eller be om tips.
Har även skapat en recensions tråd, där ni kan dela med er av vad ni sett och berätta mer om dem där. Spoilers får förekomma.
Naturligtvis får man skriva typ "såg x första gången och nä var inget fan" eller liknande om man vill i denna tråden. Men om man vill gå in på det, varför jag gillade/ogillade filmen mat sätt så följ länken ovan. Samma om man märker att det börjar bli mer än en kort diskussion utan något mer, så kan man vända sig till Oktoberutmaningen
Hoppas ni hinner se många filmer!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2022-10-01 22:52 av Calcifer
Friday 13th
2:a oktober - Insidious
2a okt Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
Vad är mer passande en grå kväll än att göra ett besök i ett grått London och yla med i lite skönsång? Älskar den här musikalen.
// Harley
Jag såg klart Dahmer idag, om det räknas. x'D
Inte direkt en skräckfilm för de flesta men jag och Moira titta på Draktränaren och hon blev jätterädd när den gigantiska draken dök upp och lyckades på så vis även skrämma mig när hon kasta sig mot mig i panik så idag får den räknas som skräckfilm för mitt hjärta hamna i halsgropen.
#13: var det inte den som Alan Rickman var med i?
Måste ha den som en av utmaningens filmer att se. 😋
#16: Stämmer. Älskade Alan. 💜
// Harley
3:e oktober - Insidious 2
3e okt Run (2020)
Första nya filmen för den här månaden. Går som thriller men med mitt bagage så rörde den sig mer inåt rysar-sfären. Gillar Sarah Paulson och hon var bra även i den här.
// Harley
#19: jag älskar den filmen. Men jag ser inte heller den som ren skräck, utan mer som en thriller. Men den är inte sämre för det!
Inte film, men tänkte jag ska se på senaste säsongen av Ghost Adventures. Jag äääälskar den serien. Visst, jag är väl medveten om att de kan fejka allt och lägga till effekter för att lura folk osv. Men jag ser den inte så typ seriöst? Jag tar den med en nypa salt, men tycker den är bra, och jag älskar teamet som är med. Enda dylika serien jag står ut att kolla på. Tycker alla andra är otroligt pinsamma, vet inte varför.
Eller mjo, en sak är nog att i vissa av dessa spökserier så är det typ ett litet team på kanske fem-sex personer som är "investigators", men däremot är det också extremt tydligt att de har en camera crew, folk som sköter boom mics, en regissör osv. Jag menar, om drygt 15-20 personer klampar omkring i ett hus klart som fan saker gnisslar och knarrar.
I Ghost Adventures är det åtminstone "bara" de fyra killarna under själva lockdown delen.
#21 Har du sett oktoberspecialen med Ghost Adventures i år, Devils Den heter den? Det är fan något av det bästa Ghost Adventures gjort hittils.
#22: Nä, inte än, jag är några säsonger bakom. Jag minns inte ens vilken säsong jag egentligen är på, men jag har hört massor med bra om det avsnittet. Läste en del om det på twitter, så därför jag tänkte jag ska se nyaste säsongen. Har du sett filmen som Zak gjorde? Demon House?
#23 Jag är inte heller ikapp, ligger ca 1 och en halv säsong "efter" men såg Devils Den direkt den kom ut. Det är ju ett så att säga extra-avsnitt som inte följer säsongen. Ruggigt läskig. Ja, Demon House har jag sett mer än en gång. Det var väl efter Demon House som Zak fick sina stora ögonprolem? Devils Den var ändå läskigare tyckte jag.
#24: Ja, tydligen måste han använda prisma glasögon nu eller vad de heter. Efter den inspelningen. Jag tror på det övernaturliga, men har ändå en lagom nivå av skepticism när det gäller alla sådana här program eller filmer. Eftersom jag inte är DÄR kan jag inte VETA, så att säga. Men det var sjukt obehagligt efter att jag hade sett Demon House första gången. Jag såg den direkt när den kom ut, och jag har två katter. Min ena katt, Nox, är världens klängigaste katt. Alltså han ska ligga PÅ en i sängen, kommer typ tio gånger per dag och hoppar upp och ska ligga i famnen och spinner och pratar med en. Men jag skojar inte eller överdriver när jag säger att efter första gången jag såg filmen (Nox låg med mig i sängen hela tiden) så undvek Nox mig i nästan två veckor. Alltså från ingenstans. Han var inte sjuk eller nåt, han lekte med min andra katt, han åt och drack, han sov, han myste med andra katten osv. Men MIG undvek han som pesten. Kom inte när jag ropade, låg aldrig i sängen, sprang undan när jag kom gående emot honom, osv. Det var skitkonstigt och jäkligt läskig timing. Sen efter nästan två veckor var han precis som vanligt igen.
Ska se Devils Den nu tänkte jag. Spelar ju ingen roll i vilken ordning man ser avsnitten, tror inte jag kan vänta. xD
#25 Jag tror stenhårt på det övernaturliga, men kanske inte på det sättet som dessa spökshower alltid ska försöka "portray it". Tror mycket är for show rent bevismässigt i dessa serier, men tror ändå att det absolut finns spöken, medium som kan känna av olika starkt osv.
Skirv gärna när du sett Devils Den!
#26: Svarar i denna tråden som jag skapade för syftet att fortsätta prata om serien så vi inte råkar ta över tråden. :)
- Redigerat 2022-10-04 19:52 av Calcifer
4:e oktober - The Nightmare Before Christmas
#28: Åh den är så underbar! Ska du se Corpse Bride också?
#29: Ja, det är den verkligen.
Älskar Lock, Shock och Barrels scener så när de dök upp började man skratta.
Ja, det har jag tänkt faktiskt.
Är minst 10 år sedan jag såg Corpse Bride, så det är väl på tiden det. xD
Den tycker jag inte är like bra/charmig som TNBC, men åandra sidan så är TNBC väldigt svår att "tävla emot". :D
#30: Ja det är verkligen en unik film. Och den håller fortfarande efter alla år. Jag gillar Corpse Bride sjukt mycket också, men nä de går inte riktigt att jämföra. Men det är nog mycket för att TNBC är så pass speciell, och inte för att CB är dålig.
#31: Precis, håller med. ^^
4e okt Below (2002)
Den är inte bra men ändå så där mys-ryslig på något vis. Var rätt länge sen jag såg den sist så hade glömt bort en hel del.
// Harley
#33: Jag tyckte jag kände igen namnet och när jag såg trailern så VET jag att jag sett den, men kommer inte ihåg nåt. Kanske ska se om den. Den scen jag vet att jag blev livrädd för när jag såg den var den med spegelbilden, så det var den som gjorde att jag insåg att jo jag har ju fasiken sett denna någon gång.
5e okt Lights Out (2013)
Det här är kortfilmen som senare vart spelfilmen Lights Out som kom ut 2016.
Jag är egentligen inte speciellt mörkrädd men den här filmen på ynka 2:41min. får mig att vilja tända varenda lampa i min lilla lägenhet. 😖
Varför jag ser om klippet då och då fast jag blir så skrajsen? Bra fråga.
Idag finns inte fokuset för en långfilm så jag får skylla mig själv, antar jag. 😅
Du hittar den här på YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=FUQhNGEu2KA&t=62s
// Harley
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#35: Sett både kortfilmen och långfilmen.
Kortfilmen var galet obehaglig. Alltså verkligen så det kröp i skinnet.
Långfilmen är enligt mig helt värdelös. Tyvärr. Du förlorade inget där.
Och så lägger jag till ett klipp inför imorgon om du eller någon annan inte vill se en långfilm utan en kortfilm. Jag såg denna och kissade nästan ner mig av skräck.
#36: Jag har sett långfilmen ett par gånger och den är okej som "sällskapsljud" men den kommer inte i närheten av känslan kortfilmen hade.
Huga, bara thumbnailen gör mig kallsvettig så jag vet inte om jag törs se klippet. 😨
Får ladda med kudde att gömma mig bakom först tror jag.
// Harley
5:e oktober - Lights Out (kortfilmen)
Tyckte den var som en "lightversion" av filmen Insidious, så vid uppenbarelsen var enda tanken "cute!"
Tror det var för att det inte var en massa ljudeffekter etc. 😉
#35: då jag har problem med bredbandet just nu så var denna kortfilm perfekt. Tack för tipset! 😁
#36: tackar, den kommer jag att spara till senare under månaden. 😁
#37: Tycker det är lite synd att just det är still-bilden som visas när man lägger in klippet, men inget jag kan göra något åt.
Men genuint. Den kortfilmen kom ut för bra många år sen, jag råkade ramla över den jag kommer inte ihåg hur när den var ganska ny, och jag blev så jävla rädd att jag hade sömnparalys ungefär två veckor i sträck. Vilket är ovanligt för mig, för de brukar komma någon natt här eller där. Men inte i sträck. Och vilken var just monstret som jag genuint trodde jag såg i verkligheten (aka jag hallucinerade medan alla mina muskler vara paralyserade)? Jo, precis vad du ser i still-bilden.
Yaaay. >_>
#40: åh, fy sjutton! 😣
#41: Det händer ibland, att det blir triggat av något. Ibland är det något som är skräckrelaterat vilket jag kan känna okej, förståeligt. Men andra gånger kan det lika gärna vara en typ Disney film. Som triggar igång sömnparalys några nätter i rad där jag blir attackerad av vilket "monster" det nu funnits i filmen. Och man kan tänka att ja men bättre med en Disney film iaf. Men nej. Inte när man på riktigt under några väldigt långa minuter hör ljud av en varg som ylar, känner klor av ett djur som klöser, och ser någon form av Disney typ djur som klättrar upp i sängen med en.
Blöööö för sömnparalyser!
#42: blev själv jagad över skolgården av ett lejon när jag gick i lågstadiet (hade ofta otäcka mardrömmar som barn), så förstår hur du menar angående Disneyfilmerna.
#43: men gud hur???? Om jag får fråga. Absolut inte så jag tror du hittar på men det är en sån där situation där jag tror man behöver mer för att förstå xD
#44: alltså, det var det sista jag drömde innan jag vaknade upp, så det blev sådant där konstigt man vet att man drömmer men man kan inte göra något åt det, typ.
Tycker att det är svårt att förklara hur det var.
#45: Åh gud jag tror jag var lite väl trött, jag trodde du menade att det hade HÄNT! Alltså, på riktigt. Att någon typ släppt ut ett lejon på er skola och du blev jagad och därför är du rädd för dem eller nåt sånt…
Sorry!🤦♀️
Men jag vet vad du menar tror jag. Jag kan ibland ha riktigt hemska drömmar, men jag vet att jag drömmer, men ändå så kan jag inte förändra nåt. Ibland kan man ju ändra på saker i drömmen om man blir medveten om att man faktiskt drömmer. Men ibland går det inte och det är hemskt!
#46: ah, ja, det var nog bättre att det bara var en dröm. 😅
Ja, verkligen!
6:e oktober - Bedfellows
Var ju trött efter jobbet så kände att jag inte orkade med en långfilm.
Men vet inte, kanske är för sömnig för att tycka att Bedfellows var läskig. 😅
#48: Eller så är den inte läskig för dig! Vi blir ju rädd för olika saker!
Jag såg själv Mr. Harrigan's Phone idag som jag inte tror är mer än thriller men jag tyckte den förtjänade att vara med som Halloweenfilm ändå. Bra enligt mig, och inte läskig som att man hoppar till men hade en aura av obehag som jag tyckte satt i nästan hela filmen.
#49: ja, det är ju möjligt att det är så.
Nu minns jag ingenting av Det (originalet, som jag såg i tidiga tonåren), men jag vet att det kändes som att det kröp i skinnet under promenaden hem…
- Redigerat 2022-10-06 21:51 av [Moon AppleGrey]
6e okt the Babadook
En av mina favoritfilmer inom horror-genren. 🖤
// Harley
#50: Ja jag älskar Det. Såg den när jag var 12 tror jag, för det var något år efter jag läste boken vilket jag gjorde när jag var 10. Blev sååå rädd.
#51: Jag har aldrig lyckats hitta någon annan än jag som verkligen avskyr den filmen och tycker den är idiotisk. xD
#52: förstår dig fullständigt.
För att komma över mitt ogillande av clowner (som var pga den filmen) så tecknade jag en bild på en elak clown när jag var 20. 🤭
#53: Jag är fortfarande väldigt rädd för clowner pga den filmen. Men även just… alltså jag har aldrig förstått poängen med dem om jag ska vara ärlig. Aldrig sett dem som roliga, lustiga, gulliga. Även innan DET, så var det inget jag tyckte. Undvek dem om vi var på någon liten circus eller marknad eller nåt. Nya IT part 1 och part 2 hjälpte inte heller mot den rädslan. 🤷♀️
Men det är inte en skräck som påverkar mig så pass att den kan förstöra vardagen, jag har inte en regelrätt fobi för dem. Ser jag en bild eller om någon skulle dyka upp på stan i anknytning till något slags event skulle jag inte få dagen förstörd och få panikångest. Skulle undvika att gå fram till den eller gå för nära, men inte vara rädd. Mer att de är obehagliga.
7e okt Books of Blood
Hade väl inte de högsta förväntningarna men den var bättre än jag trodde.
Lagom blodig och slabbig utan att vara för makaber för min smak.
Om du vill se den så ger jag en viss triggervarning för självskador och självmord, inga direkta såna handlingar visas men anspelningar till det, i brist på bättre ord.
// Harley
7:e oktober - Addams Family Values
Har fortfarande drygt 20 minuter kvar att se av den, men postar redan nu medan det fortfarande är 7:e oktober. 😛
#55: Ska kolla in den, i morgon om jag kan.
För mig var dagens tittar dokumentärerna The Girl in the Picture och American Murder: The Family Next Door. Inte skräck som så, men kändes som skräck. Jag grät vid slutet av båda. Om man orkar true crime dokumentärer och det inte påverkar en negativt så kolla in. Värda att se, tycker jag, i så fall. Man får såklart inte se en massa blodiga saker eller verkliga döda kroppar. Men ämnena är hemska.
8:e oktober - Hocus Pocus
- Redigerat 2022-10-08 21:52 av [Moon AppleGrey]
8e okt Conversations with a Killer: The Jeffrey Dahmer Tapes
Sträcktittade de tre avsnitten. Den var bra men jag föredrog dramatisering Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story ändå. Kvällens serie hade med lite väl mycket morbida detaljer och beskrivningar som jag tycker man kunde ha lämnat ute.
Alltid intressant dock att höra från en försvarsadvokats vinkel hur det är att arbeta med en gärningsman.
// Harley
9:e oktober - Sleepy Hollow
#60: Åh, bästa! Den ska jag se på onsdag.🖤
// Harley
#61: har förstås sett den förut, men det här var första gången på blue-ray. 😁
Håller med dig. ♡
Mycket nöje.
9e okt Trick or Treat (1952)
Barndomsminnen! 🥰 Den här dagen har varit en pärs för nerverna så jag behövde något kort och lättsmält.
// Harley
10e okt the Sphere (1998)
Var inte upplagd för mer traditionell skräck idag så det fick bli lite 90-tals-nostalgitripp istället. Filmen i sig är inte direkt läskig eller otäck men har man som jag en viss rädsla för djupt vatten och varelserna som bor där i så funkar den rätt bra att rysa till.
// Harley
Man somnade för tidigt igår kväll, så blev aldrig att man skrev något för 10:e oktober. 😅
Sett iallafall Trick or Treat, som Herveaux hänvisade till i #63. 😊
11e okt Monster House (2006)
// Harley
Orkar inte se en långfilm.
Skulle ett avsnitt av tv-serien The Addams family (från 60-talet) räknas?
#67: Här skriver vi våra egna regler! 😁
Jag tycker att både kortfilmer och enstaka avsnitt från serier räknas det med.
// Harley
#68: ah, okej. Då kanske jag hinner klämma in ett avsnitt innan midnatt iallafall.😁
Var ju lite beslutsångest över vad man ska se.
Funderade ett kort ögonblick på filmen Besökarna, men den vill jag absolut inte se så här dags på dygnet (har alltid tyckt att den varit obehaglig sedan jag såg den första gången som 6-7 åring).
- Redigerat 2022-10-11 22:11 av [Moon AppleGrey]
#69: Jag röstar på Addams Family! Serien från 60-talet är grymt bra.
// Harley
#70: ja, den serien är en av mina personliga favoriter.
Håller med, och mycket bra som gjorts är från det årtiondet, och de närmast där. 😁
Det blir ett avsnitt av den serien.
Känner att den ger en bra balans mellan det roliga och "kusliga".
- Redigerat 2022-10-11 22:15 av [Moon AppleGrey]
11:e oktober - The Addams Family (avsnitt 1)
#69: Namnet ringer en klocka men är inte säker. Har du länk till filmen? (Alltså inte där du ser den, men med info, haha)
Och här räknas allt om man själv känner att det är halloween-igt. Tycker jag. Även om ingen annan håller med kanske man har en film man alltid ser just denna tid på året av någon anledning som hör till. :D
Själv föll jag ifrån det här lite eftersom jag har så brutala mardrömmar nu varje natt och orkar inte vara rädd dygnet runt. Räcker att jag är det när jag sover så försöker se komedier och sånt på dagarna.
Däremot såg jag The Ted Bundy Tapes och The John Wayne Gacy Tapes, minns inte vilka dagar bara. Såg om Hocus Pocus också, inför att se uppföljaren snart.
#73: Besökarna
Något av det bästa som gjorts av Sverige vad gäller rysare/skräckgenren, enligt vissa. 😁
#74: Då var det den jag tänkte på! Håller med. Är en pärla. Första biten tänkte jag mest väldigt kritiskt, men sen kom det igång ordentligt och jag tyckte den var ruskigare än jag trodde jag skulle tycka!
#75: ja verkligen.
Kommet nog att klämma in den innan månaden är slut, men får bli under dagtid.
Spöket/poltergeisten i den var ju så elak.
😂
Jag började idag titta på Devil in Ohio, en serie som ska vara lite obehaglig och bland annat handla om en djävulsdyrkande sekt. https://www.imdb.com/title/tt15432016/?ref_=fn_al_tt_0
12:e oktober - Darkness Falls
12e okt Sleepy Hollow (1999)
Åh, jag ledsnar aldrig på den här rullen. 🖤 Älskar'n.
// Harley
13e okt Lilla spöket Laban (2006)
Film-tittar-lustan dog här under kvällen men jag kom på att det finns Lilla spöket Laban på Netflix så det ska jag somna till sen. 😁 Supermysigt.
// Harley
13:e oktober - Corpse Bride
14e okt Antlers (2021)
Haft på "vill se" listan sen den kom. Den var rätt okej, lite tunn i plotten.
// Harley
14:e oktober - Final Destination
14e Oktober - Halloween Ends https://www.imdb.com/title/tt10665342/?ref_=ls_mv_desc
15:e oktober - Häxorna
15e okt American Dad Halloween-avsnitt
Idag var det trögt med inspiration så det fick bli lite American Dad.
// Harley
16:e oktober - Halloween
16e okt Behind the Attraction: Haunted Mansion
Allltid roligt att se hur attraktioner fungerar bakom kulisserna och all historia och lore som finns där. Tyvärr var voiceover'n horribel att lyssna på så jag kommer inte se fler avsnitt från serien om andra attraktioner hos Disney.
// Harley
17:e oktober - Red Dress
Ärligt talat så behövde jag läsa kommentarsfältet för att fatta poängen med filmen. 😅
- Redigerat 2022-10-17 18:51 av [Moon AppleGrey]
17e okt Crimson Peak (2016)
En annan favorit här. Som fler andra av Guillermo del Toro's filmer är den galet vacker.
// Harley
18e okt Fear Street Part One: 1994 (2021)
Längtat efter att se om den här trilogin! 😀
// Harley
18:e oktober - Halloween II
19e okt. Dokumentär om giljotinens historia.
Ett helt normalt ämne att förkovra sig i en onsdag hemma hos Herveaux. 😇
Är man historienörd (med ett visst intresse för det mörka och makabra) så är man.
// Harley
19:e oktober - The Addams Family (Halloween avsnittet)
Minns inte vilken säsong det är, men troligen från den första.
20:e oktober - Happy Halloween
Orkade inte se en långfilm idag, så… 😉
20e okt Såg samma kortis som #95.
Var inte alls upplagd för en långfilm idag så din kommentar hade en perfekt timing!
// Harley
#96: åhå, på så vis.
Ja, ibland har man tajming. 😁
21:a oktober - The River
Kände inte för en långfilm idag heller, men ville ha något längre än den igår, så då var denna rysare på 14 minuter perfekt.
För allvarligt, när en film börjar med "row, row, row your boat…" (en sång som alltid ger mig kalla kårar) så vet du att filmen är creepy.
- Redigerat 2022-10-21 22:21 av [Moon AppleGrey]
21a okt Coraline (2009)
Som jag hörde en annan säga om den här filmen häromdagen: "En av de läskigaste barntillåtna filmer jag sett." Underbart mys-ryslig.
Jag tycker den är jättebra. Jag kan också varmt rekommendera boken av Neil Gaiman, speciellt ljudboken där han själv läser.
// Harley
#99: ska kolla in den. 😁
#99: Den är bra! Länge sen jag såg den nu men tänkt se om det (efter jag kollat på Cinema Therapys video om den).
#101: Det var just att CinemaTherapy pratade om den som gjorde att jag var tvungen att se om den igen. 😍
// Harley
22:a oktober - The Addams Family
(När de möter sina nya grannar Petersen's)
Orkade inte med långfilm och ville inte ha något läskigt, så då var det perfekt med ett avsnitt från den serien. 😊
22a okt Fear Street Part 2: 1978 (2021) och Fear Street Part 3: 1666 (2021)
Hade egentligen tänkt att bara se del 2 men jag kunde inte hålla mig ifrån att se den tredje delen också. 🖤 Lika bra som första gången jag såg dem.
// Harley
- Redigerat 2022-10-23 00:08 av Herveaux
#104: Ja de där är bra filmer!
Själv har jag sett några avsnitt av The Midnight Club.
23e okt the Midnight Club (2022)
Avsnitt 1-5. Varit så laddad för den här men än så länge känner jag mig rätt så besviken. Får se om andra halvan av serien räddar upp det eller om det bara är jag som har taskig dagsform idag.
// Harley
23:e oktober - Scaredy Cat
Noterade att det började närma sig midnatt, utan att man hade hunnit beta av dagens skräckfilm.
Så fick bli en fyra minuters den här gången.
Tyckte den var bra, men läskig ändå på något vis.
- Redigerat 2022-10-23 23:59 av [Moon AppleGrey]
Själv såg jag Halloween Ends idag. Jösses vilken smörja. -.-'
Tog mig fyra timmar att se en två timmars film. Pausade hela tiden för den var så otroligt tråkig.
Blev ingen film för 24:e.
Var så trött efter jobbet så somnade på soffan strax efter kvällsmaten, och vaknade igen ganska så precis vid tolvslaget. 😅
24e okt Jacksepticeye's spellista "Scariest videos on the Internet"
Lite gott och blandat av kortfilmer och videoklipp.
// Harley
#108 Såg den för nån dag sen och håller med, vad fan var det?
Igår såg jag nya Hellraiser. Har så svårt att förstå varför de ska hålla på och göra om gamla bra filmer.
#111: Det är för att det ska klirra i kassan…
Själv såg jag fyra gamla avsnitt av Simpsons igår, Treehouse of Horrors bara. Åh minnen!
25e okt Emily D Baker's livestream: rättegången mot Darrell Brooks
Följt rättegången de senaste dagarna och igår eftermiddag/kväll/natt var det dags för juryinstruktioner och slutplädering. Åklagarsidans videobevis från händelsen i kombination med den åtalades avsaknad av känslor för offren och deras närstående kontra sig själv gav mig nästan mardrömmar.
(Darrell Brooks dödade sex och skadade över sextio personer (barn, vuxna och äldre) när han den 21 november 2021 i Waukesha, Wisconsin, körde in i en julparad efter att ha bråkat med och misshandlat sin fd flickvän.)
// Harley
- Redigerat 2022-10-26 10:20 av Herveaux
26e okt Ready or Not(2019)
Den är lite blodig, lite gore, lite svart humor i en rätt bra mix.
// Harley
28e okt Devil in Ohio (2022)
Tittade igenom hela miniserien idag. Den var helt okej.
Har fått introlåten på hjärnan men det kan jag leva med.
// Harley
29/10. Idag är det denna serie jag kikar på https://www.imdb.com/title/tt8415836/
Är bara på avsnitt två men den verkar charmig. Vi får se om det kommer nåt avsnitt framöver jag blir riktigt imponerad av.
31a okt Trick 'r Treat(2007)
Halloween-klassiker. Underbara Sam. 🧡
// Harley
Själv såg jag Barbarian idag. Helt okej rulle. Tjöt till vid två tillfällen. Andra gången så högt att Maya blev väckt och irriterad. xD
Själv har jag inte orkat med att se filmer de senaste dagarna.
Så tänker det att nästa år kanske jag orkar med även slutspurten.
Men att jag ändå klarade 23 dagar är imponerande för mig. 😁
Kul med utmaningen, första gången för mig.
#118 Den tänkte jag se nån gång i veckan. Verkar faktiskt kunna ha lite skrämseleffekt på även mig.
Såg Hotell Transylvania 2 häromdagen (med kompisens barn).