Skräckfilm iFokus

Skräckfilm

Etikettfilmrecensioner
Läst 80 ggr
Calcifer
2024-12-13 22:15
3

Heretic

Såg idag nya Heretic med Hugh Grant. Rekommenderas starkt! Alltså jag har aldrig sett honom i en dylik roll (mest för han inte gjort en sådan förut) och var lite osäker på hur det där skulle gå. Kommer ju mest ihåg honom från diverse romantiska filmer. Men satan i gatan! Han var obehaglig som tusan i den filmen och jag blev imponerad!

Själva filmen också var… ja men obehaglig. Inte hoppa till läskig men den hade en mörk ton rakt igenom. Riktigt bra!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2024-12-13 22:19
0

#0: Oh, intressant! Då vet jag vad jag har på schemat imorgon kväll. 🙂
Tack för tipset!

// Harley

Calcifer
2024-12-13 22:21
0

#1: Ja jag var glatt imponerad. Jag tänkte vid ett tillfälle när jag skulle pausa för att gå på toaletten att jag måste ju ha över halva filmen kvar. Så pausade jag och insåg att jag hade sett 1.5 timme. Kändes inte så!

Och Longlegs om du inte sett den än. Dödligt bra!

Herveaux
2024-12-13 22:41
0

#2: Åh, älskar när skådisar som hamnat eller fastnat i ett "fack" får göra något radikalt annorlunda, som du var inne på så är Hugh Grant för mig mer en romantic(comedy)-skådis. Tror jag senast såg honom i Bridget Jones Diary. 😂
(Vi behöver inte påminnas om vilket årtal det var… host, harkel…)
Ser fram emot att låta honom rycka undan mattan under fötterna på mig!

Såg nu att Heretic är producerad av A24, nu vart jag ännu mer taggad! 😄
Tror aldrig jag sett en film de har spottat ur sig som inte varit bra.

Yes, Longlegs har jag sett. Cage var suverän! Gah, så creepy. 😖

// Harley

Calcifer
2024-12-13 22:47
1

#3: Ja men precis. Och jag var verkligen skeptisk. Såg honom sist i florence foster jenkins med meryl streep. Inte riktigt en romantisk komedi men verkligen inget som denna 😅

Men herregud Ja. Jag hade kalla kårar hela filmen av hans skådespel och rösten och allt!

Grodan
2024-12-14 06:01
1

Skoj, då ska jag nog kolla in Heretic. Varit lite skeptisk till den, men nu vågar jag nog, bara för att se om du har rätt eller ej…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Calcifer
2024-12-14 10:46
0

#5: haha ja det är ju en bra anledning till att se den 😅

Herveaux
2024-12-15 19:12
0

Såg den igår kväll och jag gillade den skarpt!
Tycker om hur filmen låter manuset ta sin plats så att säga. Det är mycket dialog och är det inte din grej så är det inte din typ av film. Uppskattade att det inte försökte "kompenseras" med flashig action eller annat dravel för att hålla folk intresserade. Sitt ner och öppna öronen, helt enkelt. 🙂
De små kornen av humor var oväntat, men gjorde bara det hela än mer spänt och nagelbitande.
Det var riktigt uppfriskande att se Hugh Grant i den här rollen.

Förra vintern köpte jag ljudboken där han läser Charles Dickens' A Christmas Carol. Nu vill jag verkligen lyssna på den. Jag måste ha glömt vilken bra "berättar-röst" Hugh har.

// Harley

Calcifer
2024-12-15 19:59
0

#7: Ja jag gillade också att de lät dialogen driva filmen. Och att de inte förlitade sig på en massa billiga jump scares utan lät den flyta på av sig själv. Jag satt länge och funderade vafan det var som pågick och var verkligen totalt inne i den.

Herveaux
2024-12-31 20:42
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vart så glad när jag såg detta! 😍
CienmaTherapy diskuterar Heretic tillsammans med filmens manusförfattare/regissörer Scott Beck och Bryan Woods.

På CinemaTherapy's patreon är videon nästan en timme lång och det var så bra! Nu vill jag se om filmen igen. Det får bli imorgon. Bra start på nya året.

// Harley

Calcifer
2024-12-31 22:17
0

#9: Inte ses den igen men visst är filmen braaaaa!!!

Herveaux
2024-12-31 22:19
0

#10: Oh ja! 😍

// Harley

Calcifer
2024-12-31 22:22
0

#11: Jag blev chockad. Så intäkt att se Hugh Grant som man sett i mycket barnsnicket i en sån här film. Woke….

Herveaux
2024-12-31 23:02
0

#12: Håller med. Jag har sett, och är så van att se, Hugh som antingen charmig goofball eller arrogant slemslusk. Att se honom i den här typen av roll slog undan fötterna helt på mig. Så oväntat men så uppfriskande! 😄
Tycker bara han blir bättre med åren.

// Harley

Calcifer
2024-12-31 23:40
0

#13: Ja precis. Jag tänkte att blä inte fan kan vara här irriterande men alltså jodå. Fan vad vilken perfekt casting. Är hoppas han mer i denna typ för han kan verkligen göra det…